nu al ongeduldig? pff

A

Anoniem

Guest
Hey allemaal,

vandaag ongesteld geworden voor de eerste keer na het stopppen met de pil. Nu kan ik dus eventueel berekenen wat mijn cyclus is maar wil me er eigenlijk ook niet te veel bezig houden. het zou gewoon mooi zijn als het allemaal weer vanzelf ging en het niet eens in de gaten zou houden.

maar omdat wij al een kindje hebben merk ik dat ik er nu veel bewuster mee bezig ben, vooral omdat het bij onze zoon ook na 1 keer eigenlijk al raak was. ik zeg tegen mezelf dat het nu niet in 1 keer raak hoeft te zijn.maar het is moeilijk om mijn gedachten daar van af te zetten.

wat doen jullie om jezelf er een beetje van af te leiden?

Ik had hetzelfde gevoel, omdat het bij onze eerste in de 2e ronde al raak was, ga je er stiekem vanuit dat het bij de 2e ook niet zo lang zal duren... En het valt dus tegen dat we nu in ronde 6 zitten (is nog redelijk gemiddeld, maar ja)
Ik ben er inderdaad ook veel bewuster mee bezig als bij de eerste; wanneer ongeveer mijn eisprong, hoe lang duurt mijn cyclus enz enz. Ik probeer nu telkens als ik merk dat ik er over ga piekeren ergens anders aan te denken en als het me echt te veel word er over praten met mijn mannetje of op het forum!
Veel succes ermee!!

Ik herken je gevoel..
onze zoon kwam niet gepland en ons "sterretje" na de eerste ronde..
En ben nu aan het wachten toch me lichaam is hersteld van de missed abortion maar wil eigenlijk er niet te lang bij stil staan maar door gaan en voor een nieuwe ronde gaan..

Ja... het zegt gewoon niet echt wat als het bij de eerste gelijk raak was. Ik ken vrienden bij wie het bij de tweede 14 rondes duurde en echt begonnen te twijfelen aan hun vruchtbaarheid. Kortom: neem gewoon dat jaar er weer voor, het mag best even duren. Maak je niet gelijk zorgen als je na een halfjaar nog niet zwanger bent.
Maar goed, makkelijker gezegd dan gedaan... ik ben zelf ook zo'n piekeraar... zucht... probeer te relativeren.

Succes!

Terug
Bovenaan