Nu al op het potje!

Hoi Meiden,

Ik zet mijn berichtje hier ook nog maar even op, bij 0-1 jaar krijg ik geen reactie. Of zouden er geen andere kindjes zijn die al zo vroeg op het potje willen?

Niels is nog geen 15 maanden en gaat sinds zaterdag op het potje! We waren er nog helemaal niet mee bezig (zindelijk worden gaat toch tussen 2 en 3 jaar??), maar hij bleef maar uit zichzelf 'poep' zeggen en dan kon ik gaan verschonen. Dus maar een potje gekocht en hem daar zaterdagochtend na de fles op gezet: meteen een poep en een plas gedaan! En het was geen gelukstreffer: hij heeft nog 3 keer die dag poep gezegd en daarna ook een poep op het potje gedaan! Plasjes gaan verder gewoon in de luier. Wij natuurlijk reuze trots.

Zondag heeft hij niet één poep op het potje gedaan. Wel een paar keer poep gezegd, maar ter plekke niets en de andere keren in de luier. Eén keer is hij naast het potje gaan staan en heeft daar op de grond gepoept, hihi. Vanmorgen wel weer op het potje, maar later in de luier (diarree; wel poep gezegd, maar te laat). Zou dit een blijvertje zijn of zou de lol eraf gaan en doet hij het straks weer gewoon in zijn luier? Ik ga uit van het laatste, want dit is toch wel heel erg vroeg. Nu is hij al wel snel met alles: draaien 10 weken, kruipen met ruim 5 maanden, lopen met 10 maanden en los voor de eerste verjaardag. Ook praten gaat vrij aardig; hij zegt echt al bewust woordjes.

Sorry, ik moest even opscheppen, maar ik ben ook zo trots. En een vraag: Heeft  iemand ervaring met een kleintje die al zo vroeg op het potje gaat? Blijft dat zo of niet?
Groetjes,
Machteld
 
Hoi Machteld,

Onze zoon is nu 27 maanden en ongeveer een jaar geleden kreeg hij interesse in het toilet. Hij wilde er zelf poepen en plassen en hij wilde ook graag met ons mee. Hij deed niet alles op de WC maar iedere dag wel iets. Op een gegeven moment ging de lol eraf en wilde hij ook echt niet meer. Toen hebben we een potje voor hem gekocht en daar had hij ook weinig interesse in. Sinds 3 maanden wil hij wel weer naar zijn eigen WC (het potje) en heel soms krijgen we hem zover dat hij op de gewone WC gaat zitten. Dus ik hoop voor je dat het doorzet want dat zou wel heel makkelijk zijn.

Groeten Mariska
 
Hoi Mariska,

Bedankt voor je reactie! Het lijkt erop dat het niet gaat doorzetten. Jammer maar helaas. Vanmorgen had hij het te druk met spelen om op het potje te zitten. De luier was er nog niet om of daar poepte hij al. Gisteren heeft hij alleen een plas op het potje gedaan. We wachten rustig af wanneer het weer zover is.

Groetjes,
Machteld
 
hoi hoi,

mijn zoontje is nu 22 maanden en heeft al enkele maanden interesse in het potje. De interesse is echter nog niet omgeslagen in het constant poepen en plassen in de pot. Vaak is hij gewoon te druk bezig om hierbij stil te staan. Een vriendin van mij echter heeft wel een kind wat al met jonge leeftijd (net ouder dan 1 jaar) dat geheel zindelijk werd overdag. s Nachts heeft nog even geduurd. `15 maanden is erg vroeg, maar misschien wel mogelijk.

succes steef
 
Terug
Bovenaan