Nu al opvoeden?

Hallo,

Vraagje, wij hebben een zoon van 6 maanden en worden ondertussen een beetje kriegel van zijn gekrijs om aandacht...
Als we kijken dan is het goed, zijn we maar even weg, whaaaa....
's Nachts slecht slapen, gaat nu een paar dagen zo en voorheen nooit geen last mee gehad, heeft iemand enig idee, op de tandje na dan want hij heeft er al 2 onder en ik heb druppeltjes en paracetamol zetpilletjes in huis voor de komende maar nu hebben wij echt geen idee meer wat het zou kunnen zijn, nu al verwend???

Wie kan ons geruststellen?

Groetjes en alvast bedankt voor je berichtje

Hoi,

Ik herken het maar al te goed. Mijn dochter wilde met 6 maanden ook ineens niet meer naar bed 's avonds. Ik belde het cb en die zeiden dat kinderen onder de 8 maanden geen slaapproblemen hadden (lekker advies). Wij hebben haar 's avonds wel laten huilen. Ik werd er gek van dat het twee uur duurde voordat ze eindelijk sliep. Ik vond het eerst heel moeilijk en zat dan naast haar kamertje ook te huilen, maar het werktte wel. Ik ging wel iedere 5 minuten even bij haar kijken, speentje erin, even troosten en weer weg. Met een week was het over.
Toen ze 7 maanden werd, werd ze opeens 's nachts veel wakker. Hetzelfde verhaal. Na een maand tobben en alles proberen hebben we weer het "laten huilen"toegepast. Elke 5 minuten kijken en terugleggen (ze ging toen al staan in haar bed). Ook dit was toen met een paar dagen over.

Ik weet hoe moeilijk het is om je kindje te laten huilen hoor! Ik heb het er echt heel moeilijk mee gehad en heb ook eerst alle andere dingen geprobeerd, maar dat was het enige wat hielp.

Ik hoop dat je kindje weer snel wat vrolijker is. Het hangerige overdag kan ook te maken hebben met het sprongetje wat kinderen van 6 maanden doormaken. Ook dan zou het met een week of twee over moeten zijn.

succes,

Desiree

hoi,
ja opvoeden is al begonnen.
gekrijs om aandacht, als je evn niet kijkt ,kan je proberen te coorigeren met NEE dat mag niet! en dan  negeren.
dus niet meer  op reageren...
ik zelf begon dan een kinderliedje te zingen en dan net iets harder dan het gekrijs!
(de buren zullen wel blij geweest zijn)
en dan vooral niet naar je kind kijken.
uiteindelijk werkte het.
slaap problemen los je op zoals de andere moeder als schreef, het kost je eerst een paar nachten moeite en daarna heb je profijt ervan.
vaak is het wel zo als ze ineens weer slecht slapen er een nieuwe ontwikkeling in aantocht is. (optrekken tot staan bv)
succes
groetjes c

Terug
Bovenaan