nu al opzien tegen de bevallling

hallo dames,

ik ben nu 5 weken en 2 dagen zwanger en zie nu al op tegen de bevalling.
heb bij mijn zoontje een keizersnede gehad ivm stuitligging hij was gepland op 6 dec 05 maar hij kwam al op 29 nov 05 heb eerst een paar uur weeënstorm gehad en zou s'morgens om 8 uur naar de ok gaan maar uiteindelijk is sven om 6.34 geboren omdat de ontsluiting te vlug ging.
ik hoop stiekem dat het ook deze keer weer een keizersnede wordt ik weet niet waarom ik zo op zie tegen een gewone bevalling maar heb daar nu echt al schrik van misschien omdat ik niet weet wat me te wachten staat ik weet het niet.
zijn er nog meer dames die tegen de balling op zien of ben ik nu echt de enige

groetjes nicole

Hey,

Mijn 1e bevalling duurde 47 uur. De ontsluiting wilde maar niet vorderen. Ik vond het niet meevallen hoor: 2 x een ruggeprik omdat de 1e verkeerd gezet was, infectie opgelopen door het breken van de vliezen en daardoor 5 dagen in het ziekenhuis gelegen, bekkeninstabiliteit, etc. Geen fijne bevalling dus. Toch zie ik niet op tegen een 2e bevalling. Ik hoop alleen dat die niet zo lang zal duren, maar dat is al toegezegd.

Heel vervelend dat jij er tegenop ziet. Ik zou het bespreekbaar maken bij je vk/gyn. Zo is duidelijk hoe je jezelf erbij voelt en kun je eventueel afspraken hierover maken.

Groetjes,
Nelly.

Ik zie nog niet zo op tegen de bevalling. Met mijn dochter heeft het maar een kleine 7 uur geduurd maar daardoor waren de weeen wel erg heftig!!
Ze zeggen vaak dat de 2e bevalling makkelijker gaat, maar ik ben juist bang dat het deze keer langer gaat duren en zwaarder gaat worden omdat het bij mijn dochter zo 'makkelijk' ging..

hoi nicole ik kijk helemaal niet tegen de bevalling op ik heb van mijn zoontje echt een hel van een bevalling gehad 13 dagen overtijd werd ik ingeleid de 14de dag begonnen de weeen de 16de dag een ruggeprik gehad en had om 17.00 10 cm en kreeg geen persweeen toen heb ik nog 3 uur met rug-buik en beenweeen gelegen zonder 1 seconde geen pijn ik werd gek maar ik denk maar zo het kan nooit erger zijn als de eerste en geef mij maar weer 40- 42 weken een super zwangerschap en een hel van een bevalling dan een fijne bevalling en god weet wat voor een kwaaltjes 40 weken lang, want vanaf het moment dat je de kleine in je handen hebt is meteen de pijn weg en ben je alles weer vergeten.

groetjes dominique

Hoi,

Bevallen is uiteraard geen pretje en ik moet er ook nog niet aan denken!
Ik heb nu 3 bevallingen gehad, maar het went niet hoor.
De 1e duurde 4 ½ uur, waarvan het laatste half uur een weeënstorm.
De 2e duurde 2 ½ uur, waarvan het laatste uur een weeënstorm.
De 3e duurde maar 1 uur en weer een half uur weeënstorm.
Ik moet wel zeggen dat ik pas bij de 3e bevalling het puffen goed onder de knie had. Mijn verloskundige deed het heel goed voor. (de eerste 2 bevallingen was door de huisarts) En als je de juiste slag te pakken hebt kun je de weeën goed wegpuffen.
Het is waar dat je daarna meteen alles vergeten bent en dat is maar goed ook!
Maar praat er wel over met je verloskundige, dan houden ze er zeker rekening mee.

Hoi Nicole,

Ik heb inmiddels al twee keizersneedes achter de rug. De eerste was totaal onverwacht met 7 ½ maand omdat ik het HELLP-syndroom had. Nou daar ben je dan allen maar blij mee dat je verlost wordt. Bij de tweede had ik echt zo iets van: nou we gaan er voor en ik ga het allemaal goed doen en gewoon bevallen, maar door dat ons dochtertje het te moeilijk had tijdens de weeen-storm is er weer besloten dat ik een keizersnee kreeg. Op dat moment ook weer een opluchting want ik kon de weeen niet aan. Helaas is het voor ons dochtertje (en voor ons ook) niet goed afgelopen, maar mede daardoor heb ik toen meteen al zwart op wit laten zetten dat ik bij deze zwangerschap weer een keizersnee zal krijgen. Ik moet zeggen dat dit alvast een eerste geruststellende gedachte is dat ik geen weeen zal krijgen op misschien een paar voorweeen na.

Claudia.

he,
bedankt voor jullie reacties maar helaas is het waarschijnlijk allemaal niet nodig want ze konden bij de vk geen hartje vinden en het was veel te klein...
moet volgende week terug komen als ik nog niet ben gaan vloeien   maar die kans is heel erg klein toch bedankt en geniet maar lekker van jullie wondertjes
liefs nicole

Terug
Bovenaan