Nu al over op 3 flessen?

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Er zijn misschien al ongeveer gelijksoortige vragen gesteld maar ik zit toch nog wel met het volgende:

Mijn dochtertje is 5,5 maand en drinkt haar (4 flessen) absoluut niet meer leeg. Ze laat van de 200 cc meestal 50 tot 100 cc erin zitten.
Ze krijgt tussendoor fruit en groente en diksap met een halve liga.
We denken er nu hard over na om over te stappen op 3 flessen. Ook omdat we haar elke keer voor de laatste fles moeten wakker maken om 21.30 uur (Ze valt rond 19.30 / 20.00 uur helemaal overstuur in slaap (honger?)).

Ze gaat hiermee dan ongeveer 2 weken eerder over op het schema wat normaal voor vanaf 6 maanden wordt aangegeven. Kan dit kwaad?

Als we op ons gevoel (en ervaring met onze zoon van bijna 4)  af gaan  dan gaan we nu nog over op 3 flessen maar ik weet niet of dit kwaad kan.

Alvast bedankt!

Groetjes,
Rosanne

Dag Rosanne,

Ons moppie van 6,5 maand drinkt 4 flessen van 180 ml leeg (we zijn nooit meer gaan geven, omdat ze genoeg leek te hebben) en krijgt 's morgens een fruithap en 's avonds groenten en evt. een broodkorstje.

Je kunt dus gewoon 4 flessen aanhouden, maar er iets minder in doen.

Moet zelf komende week weer naar het CB, dan win ik daar wel weer advies in voor de komende periode.

Succes!
Dee

Ik ben vandaag naar het inloopspreekuur geweest voor zo'n soort vraag!
Dewi (6 maanden) drinkt al vanaf het begin niet echt veel, maar nu met groente fruit en een boterham wilde de flessen ook niet meer. Ze wil gewoon om de 4 uur eten en niet eerder en ook niet als ze moe is.
Het advies dat ik vandaag kreeg was om 's ochtends gewoon de papfles te geven en dan 4 uur later wat brood en direct daarna nog de fles, weer 4 uur later fruit met een fles en weer 4 uur later groente met een toetje en voor het slapen een fles.
Natuurlijk drinkt ze dan haar flessen niet leeg, maar dat gaf niet. Ze zou ongeveer 500 ml moeten binnen krijgen. Over 2 weken staat mijn gewone afspraak weer dus tot die tijd zouden we dit proberen.
Misschien werkt dit voor jullie ook?

Hoi Rosanne,

je schrijft, dat je dochter ook al groente en fruit krijgt. Dan zijn drie flessen in principe genoeg (ze mag een heel potje groente en een heel potje fruit: deze hoeveelheden zijn op de leeftijd afgestemd).
Lars (nu 7,5 mnd.) krijgt 's ochtends een fles met Bambix, daarna fruit, daarna boterham + fles, tussendoor diksap met liga/soepstengel (als het zo uitkomt), daarna warme hap (+ yoghurt of kwark of fruit) en voor het slapen een fles.
De laatste tijd slaapt hij zo veel, dat er vaak een voedingsmoment bij in schiet (we vinden het niet fijn, om hem 's avonds laat wakker te maken voor de derde fles). Hij kan het hebben, want hij was met de laatste weging 1200 gram gegroeid!
Ik heb begrepen, dat de flessen het belangrijkst zijn, dus we proberen wel de drie flessen te geven.

Groetjes, Marijon

Hoi meiden,

Bedankt voor jullie reacties.

Gisteren doordat mijn dochtertje haar fles weer niet leeg dronk, de flessen opgeschoven en geprobeerd om over te gaan op 3 flessen. Dit werd een fiasco. Madam was gisteravond helemaal overstuur. Nu is ze dat sowieso elke avond (die vraag ga ik nog stellen hier op het forum) maar gisteren was het dus echt een drama.

Dus we zijn gewoon op de 4 flessen gebleven en doen dat voorlopig maar tot dat we weer naar het CB moeten over 2 weken. Dan maar elke keer weinig drinken. Tis niet anders. Zolang zij er maar geen last van heeft.

Groetjes,
Rosanne

Hoi,

Mijn zoontje, inmiddels 5 maanden en 1 week zit ook op drie flessen. Hij heeft het volgende schema.

7.00           fles 200cc
10.30       fruit
12.30        fles 200cc
15.30        100cc roosvicee/thee en halve liga
17.30        groente
19.00        fles 200cc
En dan slapen tot volgende morgen 7.00.

Vind het ook een beetje weinig zo maar ja hij groeit goed en de fles die hij eerst om 4 uur kreeg weigerde hij leeg te drinken. Weet eigenlijk niet zo goed of ik hem nu maar wakker moet gaan maken om toch die vierde fles te geven. Graag tips.

Hoi W,
ik heb precies hetzelfde schema voor mijn zoontje van 6,5 maand.
Alleen de tijden zijn iets anders.
8 uur fles
10 uur fruit
12 uur fles
15 uur sap en 1/2 liga
1630 goente
19 uur fles en dan slapen tot volgende ochtend 8 uur.

Ik zou als ik jou was je kindje absoluut NIET wakker gaan maken voor nog een fles.
Wat ze zo binnen krijgen is voldoende en je merkt vanzelf wel aan je kindje als het niet genoeg is.
Maar een kind dat lekker doorslaapt op deze leeftijd nog wakker maken, niet doen!
Tenzij er natuurlijk redenen voor zijn, als slecht groeien of iets dergelijks.
Suc6 ermee.
Groetjes

Hoi hoi,
Heb inderdaad maar besloten die vierde fles te laten vallen. Hij doet het prima zo. Qua gewicht en lengte is hij niet de grootste en de zwaarste, zit een beetje tegen de onderlijn, maar wel in verhouding dus prima. En qua ontwikkeling gaat het ook goed. Hij doet alles wat hij moet doen en zit zelfs al. Maar dank je voor je duwtje in de rug. Soms id het wel eens prettig om van iemand anders bevestiging te krijgen.

Gr. W

Terug
Bovenaan