nu al tandjes???

Hallo allemaal,

Ik heb even een vraagje aan jullie. Mijn dochtertje emma-louise is nu 11 1/2 week oud en op het moment kwijlt ze vrij veel tevens is ze sinds vandaag erg hangerig en jengelig. normaal is huilt ze vrijwel nooit en nu dus wel. Nou weet ik dat ze ook in een sprongetje kan zitten maar zou het ook al met tandjes te maken kunnen hebben?

groetjes
Chantal mama van emma-louise
 
Hoi Chantal!

Mijn dochtertje Minoes is nu 5 maandjes en kwijlt ook al weken! Ik dacht ook aan tandjes, maar ze komen maar niet door...vreselijk, want ze is er vaak ook een beetje jengelig en hangerig bij!

Ik weet niet of t de tandjes kunnen zijn, maar wie weet! Laten we het beide hopen..tot die tijd, veel slabbetjes en spuugdoekjes gebruiken (hihi)!

Veel liefs,
Jacomien
 
Hi,

Wat herkenbaar, deed mijn dochter ook rond die tijd. Was echter alleen maar een groeispurt..... Nog geen tandje te zien dus!!! (dacht ik ook niet hoor, mijn andere twee meiden waren ook niet zo snel met tandjes krijgen).

Groetjes Nynke
 
Hoi,

Dat kwijlen is heel normaal bij deze leeftijd, maar het kunnen ook tandjes zijn idd.
Mijn zoontje kwijlde ook vanaf een week of 11 en heeft een hele tijd constant met een slab omgelegen. Dat jengelen dat kan ook de oorzaak zijn van een sprongetje.
als het echt tandjes zouden zijn moet je eigenlijk wel al puntjes kunnen zien en/of voelen.

Groetjes saskia en succes ermee
 
ik heb al inderdaad gekeken of ik puntjes voelde of zag, maar dit is niet het geval. grappig om te horen dat meerdere van jullie dit hebben meegemaakt * geruststelling*. Het is toch wel erg handig hoor het boek oei ik groei, tot nu toe gaat het ook helemaal op. Nou meiden bedankt voor jullie antwoorden. Ik moet zeggen het is echt heerlijk om je vragen en onzekerheden ergens kwijt te kunnen, behalve dan bij het consultatie bureau. heb hier namelijk niet zo'n hoge pet van op! En moeders weten het zelf toch altijd beter:)

gr,
CHantal
 
Het kwijlen gaat vaak weken/maanden aan de tandgroei vooraf. Dus het kwijlen is een teken dat er een tandje(s) aan zit te komen, maar meestal duurt het dan nog een hele tijd.
 
Hoi,
Het kwijlen waar je het over hebt dat hoort er gewoon bij helaas. Heeft op die leeftijd
nog niet zoveel (meestal) met tandjes te maken maar met het feit dat de speekselklieren zich aan het ontwikkelen zijn. Toen mijn zoontje zo oud was heb ik dat aan de
kinderarts gevraagd waar wij op dat moment helaas liepen, en die vertelde dat.
Maar ook als ze tanden krijgen gaan ze weer zo kwijlen. Mijn zoontje is nu 13.5 maand.
Hij heeft 8 tanden en een kies en er komt weer wat aan. En ja dan wordt het truitje
weleens nat.... Maar goed het gaat weer over. Ik merk dat als er even geen tand aan
zit te komen dat het kwijlen dan ook even minder wordt.
Groetjes Melanie mmv Quinten
 
Terug
Bovenaan