Nu al thuis en nog 16 weken te gaan.

Tamaraluijten

New member
Laatste tijd niet veel op het forum geweest. Het was voor mij werken en slapen.
Heb al aantal weken erg last van mn rug. Werk op een kinderdagverblijf met baby's. Verloskundige vond het al een slecht idee om te werken.
Maar nu is het dan echt zo ver. Zit sinds gister thuis.
Kan niet meer werken zoveel pijn in me rug. Na honderd meter lopen dan kan ik niet meer dan is de pijn zo erg dat ik verder gedragen moet worden.
Mijn leiding gevende gaat proberen te regelen dat ik paar uurtjes af en toe kan komen om bijvoorbeeld flesjes te geven of administratie te doen, want wil echt niet thuis zitten. Moet nog tien weken werken voor mn verlof in gaat.

Loop ook al een tijdje bij de fysio maar die kan niet veel meer voor me doen. Alleen beetje de pijn verlichten. Morgen ook weer naar de verloskundige.

Het zit niet mee. Vorige week naar de huisarts geweest voor mn benauwdheid. Blijkt dat mn buik al erg groot is en hoog ligt. Dus mn maag ligt klem.
Als ik gewoon eet komt het er daardoor weer uit. Dus eet hele dag door kleinere beetjes.

Kan niet eens meer iets doen in huis. Beetje bank zitten de hele tijd. Soms heb ik zelfs hulp nodig als ik naar bed of naar de wc wil. Want dan schiet het in mn rug als ik halverwege de gang ben.

Nog meer mensen die het ook zo erg in de rug hebben? En wat moeten jullie doen?
 
Hai Tamara,

Ik herken je rugpijn absoluut! Ik heb Lumbale instabiliteit en loop daarvoor 2x per week bij de fysio (al een hele tijd) 1x per week bekken fysio en 1x per week rug fysio. Wat ik ook herken is soms hulp nodig hebben, ik heb dat met bv opstaan van de bank of bij de trap af en op gaan. Ook heb ik last met autorijden, als ik een hobbel in de weg over ga dan kan het zomaar in m'n rug schieten. Heel erg vervelend en heel erg pijnlijk. Overigens zit ik al wat langer thuis dan jij en ook al zal ik zeer waarschijnlijk in November bevallen, mijn officiele datum is 2 Dec maar ben in verwachting van een 1-eiige tweeling, vandaar.....

Wat ik heel moeilijk vind/vond is het op een rijtje krijgen in je hoofd.....Normaal gesproken een heel actief persoon die het heerlijk vind om gewoon lekker 4 dagen aan het werk te zijn en die daarnaast ook heel actief is in huis, sport en op sociaal vlak. Dat dat nu niet meer kan (en geloof me, ik kan niet veel meer) vind ik echt heel lastig te verkroppen dus ik herken je verhaal echt. Wat wel positief is aan dit alles is dat je met deze gedwongen rust, en neem deze ook, je echt beter gaat voelen. Minder pijn in je rug! Wil niet zeggen dat je alles weer kan en mag want dan wordt je direct terug gefloten door je lichaam maar je kan nu wel uitrusten wanneer nodig en dat zal je rug echt goed doen.

Heb je wel ook oefeningen van de fysio? Ik wel en heb er zowat een dagtaak aan maar sommige oefeningen helpen heel erg goed en andere helemaal niet. Wat mij helaas wel al verteld is, is dat het niet beter zal worden maar dat de behandelingen (oefeningen en massages) wel verlichting zullen geven. Meer kan je helaas niet doen meid. Ik hoop voor je dat je er gaandeweg een beetje mee om kan gaan en dat je af en toe op je werk nog iets kunt doen, zo voel je je toch wat meer betrokken bij de samenleving, zeg maar.

Probeer ondanks dit alles wel te genieten van je zwangerschap en ook al klinkt het nog heel lang, al met al is het maar voor even en NIET voor het leven maar houd je rust want je rug moet nog even mee, ook na je bevalling!

Nou, het is een heel verhaal maar wou het graag even met je delen.

Sterkte! Liefs Lynn ('nov'/dec tweeling mama)
 
Heej lynn,
Wat lief dat je je verhaal deelt.
Ben toevallig net gebeld door mn werk kan donderdag al naar de arbo om te bespreken of ik paar uurtjes per week naar mn werk kan.
Hoop zo erg dat dat gaat. Maar inderdaad ook in de auto met hobbels voel je het.
Het is zeker geen pretje. En net als jij ben ik een heel actief iemand. Kan gewoon niet stil zitten!
Maar een wandeling zit er ook niet in. Anders kon je af en toe lekker frisse neus halen. Maar alleen durf ik zeker niet want soms schiet het er ineens in en kan in me geen centimeter meer verplaatsen. Soms ga je denken is een rolstoel voor buiten geen oplossing? Maar vind het ook zo raar om dat nou te gaan gebruiken.

De fysio waar ik heen ga is manueel. Dus hij masseerd mn rug voor zover hij erbij kan. En dat verlicht wel enigzins. Maar oefeningen zullen niet veel uitmaken zei hij. Gaat waarschijnlijk alleen maar meer zeer doen dan.

En je hebt helemaal gelijk. Het is maar voor even!
We komen er wel door heen!!

Jij ook sterkte!!!!

Liefs Tamara
 
Jeetje, dan is wat ik heb niks vergeleken met wat jullie heben. Ben alleen wat stijfjes en ontzettend moe na het werk.... en het werk wat ik doe is ook nog eens zittend werk.

En ik heb ongeveer 13 weken te gaan.....

Ik wil jullie veel sterkte wensen.
 
Hoi tamaraluijten,

Ik zit ook al vanaf 17 weken thuis met mijn bekken heb het er ook heel erg moeilijk mee gehad,maar in mijn vak en op mijn werk hadden ze geen vervangend werk voor me.
Ik moet nu nog 4 weken en dan heb ik de kleine hopelijk in mijn armen.

Snap heel goed hoe je je voelt,maar gun je lichaam wel de rust die het nodig heeft,ik merk dat het bij mij heel goed geholpen heeft.
Ik weet hoe moeilijk het is,maar doe het toch maar, je wil na de bevalling denk ik ook weer aan het werk ...

Heel veel succes,n denk aan jezelf en aan de kleine...

Gr. Rian van het sept forum...
 
Heej rian,
Werd het er wel weer beter van met de rust? Kan nu maar paar meter lopen. En wil me zo graag kunnen verplaatsen maar weet niet hoe.
Ben zo blij als ik bijvoorbeeld een rondje zou kunnen wandelen. Nu ben ik bang als ik alleen over straat ga als ik naar fysio moet ofzo dat ik dan halverwege ben en het erin schiet.

Net bij verloskundige geweest en met de kleine alles goed gelukkig.
Straks even horen wat de fysio zegt. En morgen middag naar de arbo arts.

Heel veel sterkte laatste paar weekjes en hopelijk heb je snel je kleine in je armen!
 
Hoi

Bij mij werd het er wel beter van,maar niet dat ik weer mocht werken.
Ik kan ook geen uren achter elkaar winkelen,maar dat vind ik niet zo heel erg.
In het begin eb ik me heel goed kunnen helpen met een bekkenband nu lukt het niet meer de kleine is ingedaald en mijn buik is flink gezakt.

Denk er maar heel goed over na.

Hel veel succes...
 
Ik heb het ook erg aan me bekken , werk niet . En toch zoveel last als ik gedweilt heb dan kan ik het wel vergeten dagen pijn. Ik doe dus heel weinig maar soms kan ik het niet laten . Je voelt je toch schuldig . Fysio en bekkentherapie helpt bij mij niet .
Ik ga denk ik krukken aanschaffen . Omdat ik soms ook vast zit .Fietsen gaat nog redelijk niet te lange stukken , maar heb dan ook gauw harde buiken .
Dus echt genieten ? Wordt jaloers als ik echt actieve moeders zie . Ben 6,5 mnd .
 
Terug
Bovenaan