Nu al tweede echo?

Hoi,
Ik ben nu 9 weken zwanger, heb vandaag de eerste echo gehad. Het was echt prachtig, erg bijzonder. De verloskundige zei dat ik over twee weken weer een echo heb, en ik dacht daar verder niet zo over na, maar is dat niet al heel snel? Ik heb nooit eerder miskramen of andere dingen gehad waardoor er extra controle zou moeten zijn en iets dergelijks heeft ze ook niet genoemd. Ze kon wel niet precies goed zien hoe groot het nou was dus hoever ik precies ben. Tussen de 8 weken 4 dagen en de 9 weken en 1 dag. Zou het daaraan liggen? Of komt het wel vaker voor dat ze dat 'zomaar' doen?
Alvast bedankt :)
 
Hoi,
Allereerst van harte proficiat met je zwangerschap! Als ik je verhaal zo hoor komt het inderdaad doordat de verloskundige nog niet precies kon bepalen hoe ver je bent. Ik had mijn eerste echo bij 10 weken, maar door een onregelmatige cyclus bleek dat ik nog helemaal geen 10 weken zwanger was, maar eerder 9 weken. Het kindje was toen echter nog te klein om de precieze uitgerekende datum te bepalen, dus toen kon ik een week later weer terugkomen voor nog een echo. "Zomaar" echo's maken doen ze volgens mij niet, dus geniet er vooral van dat je je kleine over 2 weken nog een keer mag zien! :)
 
Hoi yaske,
Dankje voor je antwoord, het stelt me wel wat gerust :) Ik ben wel benieuwd hoever ik nou precies ben, maar dus wel tussen de 8 en 9 weken. Tuurlijk vinden we het super leuk dat we hem/haar over 2 weekjes al weer mogen zien! :) Ik heb wel veel last van lage rugpijn, wat me meteen weer bang maakt natuurlijk... In mijn VK boekje stond dat je bij onregelmatige rugpijn of buikpijn contact moet opnemen met de vk... Iemand hier nog ervaring mee, met lage rugpijn in het begin?
 
Lage rugpijn in het begin hoeft gelukkig niets te betekenen. Het was bij mij in ieder geval 1 van mijn eerste zwangerschapssymptomen en ik heb er al mijn hele zwangerschap last van. Het zou kunnen komen doordat je darmen helemaal van slag zijn door de hormonen. Dat was bij tenminste wel het geval. Ik was in het begin ook echt super bang dat het mis zou gaan, maar gelukkig bleef alles goed gaan. Mijn verloskundige zei dat de meeste miskramen eerst met bloedverlies beginnen, dus zolang je geen bloedverlies hebt, zou ik me niet al te veel zorgen maken. En zelfs bloedverlies hoeft nog niets te betekenen. Uiteraard kun je altijd je verloskundige bellen als je erg ongerust bent. Daar zijn ze immers voor! Nog 2 weken in de stress zitten is voor zowel jou als je kleintje niet goed, dus probeer er ondanks alle kwaaltjes toch van te genieten en anders gewoon even bellen!
 
Dankje voor je geruststellende woorden yaske :) Volgens mij zijn mijn darmen inderdaad behoorlijk van slag, ik heb er zelfs een dikke buik van... Ik probeer ook echt te genieten en dat doe ik ook, het is gewoon een heerlijk idee dat er zo'n klein wondertje in mijn buik groeit. En dan neem ik die symptomen wel voor lief :) Ik heb geen stress maar ben af en toe uiteraard wat ongerust over of alles goed gaat, het liefst zit ik er constant met een echo apparaat bovenop haha.Twee weekjes wachten is gelukkig niet zo lang en die gaan vast snel voorbij :)
 
Hoi hoi, bij mijn verloskundige is dat ook de gebruikelijke procedure, tussen 8-9 weken de eerste echo, en dan tussen de 11-13 weken de termijnecho om de uitgerekende datum vast te stellen. Ik had zelf bij 6 weken bij de gynaecoloog, en toen bij 8 weken bij de vk, dezelfde uitgerekende datum te horen gekregen, maar toen ik bij 11 weken voor de termijnecho kwam bleek ik toch al een week verder te zijn! Ze kunnen het eerder gewoon niet heel goed vaststellen volgens mij.
Geniet ervan!
 
Terug
Bovenaan