Nu al vegetariër? :-)

Hoi allemaal,

Sinds de laatste paar weken eet onze zoon bijna geen vlees meer. Gehaktballetjes en kipnuggets (zelf gemaakt van kipfilet) wil er soms nog wel in, maar andere vleessoorten. Vergeet het maar.
Daarintegen eet hij wel gemakkelijk groenten, aardappels minder, tenzij ze gebakken zijn.

Moet ik dit als een fase bestempelen? Zijn jullie kindjes ook kieskeurig met vlees? Of hebben jullie nog tips om hem aan het vlees te krijgen? Heb toch de hele tijd de gedachte dat hij zo iets te kort komt.

Ik hoor graag van jullie.

Groetjes,
Janneke

Hoi,

Dit heb ik vaker meegemaakt en voor een deel was het hier gewoon een fase, maar sommige dingen zijn ze ook blijven weigeren/doen, hebben toch allemaal eigen voorkeuren, ik heb 1vlees/warme eter, 1 broodeter en 1 alleseter,,haha

Ik zou gewoon naar het totaalplaatje kijken, ze hoeven echt geen bergen vlees,melk,brood binnen te krijgen, de een eet hier meer groente, de andere melkproducten, maar ik vind dat op zich niet zo'n probleem..

Gr MJ

hoi,
hier is het altijd al een punt geweest als ik karbonade of iets dergelijks heb dan doet hij het in zijn mond kauwt erop en dan gooit hij het er weer uit.. haha gehakt en kipfilet en kipnuggets en frikandel en kroket eet hij wel.. een slavink ook en schnitzel ook wel .. vooral zachte soorten vlees zeg maar.. als hij erg moet kauwen doet ie dat ook niet maar hij is wel dol op vlees dus ik maak me geen zorgen.. het komt vanzelf wel. kelwin heeft ook nog niet alle kiezen en net aan de hoektanden erdoor.

Liefs, Christien

Zarah is ook absoluut geen vleeseter. Nooit geweest ook trouwens. Kip vindt ze nog weleens lekker, en af en toe een klein hapje hamburger of gehaktbal, maar verder zelden. Gelukkig eet ze het gehakt door de nasi zonder problemen, dat vindt ze vaak zelfs heel erg lekker!

Hier is het op dit moment andersom, wel vlees geen groenten en aardappelen alleen frietjes gaan er in.
Gelukkig wel fruit en rauwkost ga er maar van uit dat het een fase is.

GROETJS

Daniel heeft ook een fase gehad dat hij geen warm eten wilde, nu hangt het beetje van zn bui af, de ene keer wel, de andere keer niet...
Ook vlees wilde hij dan niet eten, terwijl hij normaal gesproken wel dol is op saucijsjes, gehad e.d.

Af en toe een extra ei en het zal wel weer voorbijgaan, succes ermee,

Liefs Marina

Zifjon is ook met fases moeilijk met eten, soms wil hij niks en soms eet hij zijn bord keurig leeg. Ook vlees is dus vaak een probleem. Maar brood eten is geen enkel probleem met hem dus krijgt hij wat vaker smeerworst, file americane of kipen rookworst/file. En ga zo maar door, dan krijgt hij toch zijn waardes binnen zeker voor zijn ijzer vind ik dit erg belangrijk. Verder eet hij wel veel rauw groentes, wortel, paprika,komkommer,tomaat. Vind dit wel prima zo krijgt hij toch wat hij nodig heeft.

Maar gezellig aan tafel eten is soms ver te zoeken als hij meteen begint met NEE NIET....... en daarna TOETJE !!!! Grrrrrrrrrr. laat het dan maar gaan en eet zelf rustig door.

liefs van Mariska

Zifjon is ook met fases moeilijk met eten, soms wil hij niks en soms eet hij zijn bord keurig leeg. Ook vlees is dus vaak een probleem. Maar brood eten is geen enkel probleem met hem dus krijgt hij wat vaker smeerworst, file americane of kipen rookworst/file. En ga zo maar door, dan krijgt hij toch zijn waardes binnen zeker voor zijn ijzer vind ik dit erg belangrijk. Verder eet hij wel veel rauw groentes, wortel, paprika,komkommer,tomaat. Vind dit wel prima zo krijgt hij toch wat hij nodig heeft.

Maar gezellig aan tafel eten is soms ver te zoeken als hij meteen begint met NEE NIET....... en daarna TOETJE !!!! Grrrrrrrrrr. laat het dan maar gaan en eet zelf rustig door.

liefs van Mariska

Terug
Bovenaan