nu al verhoogde bloeddruk

ja meiden het is niet te geloven maar ik heb nu al een verhoogde bloeddruk. afgelopen vrijdag was ik aan het werk en begon alles te flikkeren na die tijd slapende handen voorhoofd lippen en tong en daarna hoofdpijn. vanuit het werk met een taxi naar de vk gebracht mannetje was daar toen al en bloeddruk gemeten en bingo. daar kwam het dus van. mijn onderdruk zit al op de 90.

het worden spannende tijden de komende tijd ben benieuwd wat mn bloeddruk gaat doen. heb al gezocht op internet maar er is vrij weinig over te vinden zo vroeg in de zwangerschap. (aankomende woensdag 14 weken)   moet dinsdag over een week weer naar de vk waarschijnlijk laatste keer dan gaat ze de bloeddruk weer controleren en urine. mocht ik eerder ergens last van hebben moet ik meteen bellen.

bij mijn eerste zwangerschap heb ik ook een hoge bloeddruk gehad maar dat was op het einde dus dat het nu al begint is best wel snel. zijn er meiden die hier ervaring mee hebben?? heb geen idee eigenlijk wat ik kan verwachten (word wel doorgestuurd naar de gyn)

groetjes

Hoi,

Bij de 1e had ik ook al vroeg een te hoge bloeddruk, rond de 17 weken geloof ik. Ik ben toen naar de gyn gegaan onder controle. Heb toen 6 weken plat moeten liggen en dat heeft gelukkig geholpen, hij zakte weer naar acceptabele waarden 140/90. nog steeds te hoog, maar wel uit het risicoveld. Ik had anders opgenomen moeten worden en medicijnen gekregen. Met 36 weken ging het echter weer mis, toen steeg de onderdruk tot 110, alarm dus. Ben toen opgenomen, aan de medicijnen en aangezien die niet aansloegen ingeleid met 36,3 weken. Ik denk dat je het allemaal maar over je heen moet laten komen, vooral stress is nu niet goed. Ze gaan je goed in de gaten houden en je zult waarschijnlijk in het ziekenhuis moeten bevallen, maar soms kan het heel erg meevallen.

Gelukkig was mijn bloeddruk nu heel keurig, had een onderdruk van 65, zo laag heb ik hem nog nooit gehad!

Succes en sterkte meid!
Groetjes Marjanne

Hoihoi,

Ik kan niet meepraten over hoge bloeddruk. Ik heb altijd een iets lagere bloeddruk, zo ook tijdens mijn eerste zwangerschap en nu ook wederom (max 110/70).
Heeft ook ze "nadeel" weergegeven na mijn eerste bevalling: flauwvallen door de hoge energieverbruik en bloedverlies. Maar als dat dit keer ook weer het enige zou zijn, mag ik niet klagen.

Succes dames met een hogere tensie.

X Els, mama van Quentint en 14 weken zwanger

ps: juppie (als ik me niet vergis) wat leuk dat je vandaag ook 14 weken bent, ik ook!

Hoi,

Ik kwam even buurten bij het oktober forum. Zelf hoor ik bij het november forum, al is het een twijfel geval. Ben nl 1 nov uitgerekend van ons 2e kindje.

Ik las hier over een verhoogde bloeddruk. Zelf heb ik bij de zwangerschap van mijn 1e dochter een (zeer) hoge bloeddruk gehad, gelukkig begon dit bij 36 weken. Ik had een onderdruk  tussen de 110 - 150!!  Ik ben opgenomen in het ziekenhuis tot 2 keer toe. Heb allerlei medicatie gehad, verschrikkelijk wat was ik er ziek van. Uiteindelijk bevallen dmv een spoed keizersnee met 40 weken precies. En een hele gezonde dochter gekregen.

Nu ben ik zwanger van de 2e. Ben nu in de 12e week. 2 weken geleden was ik voor controle bij de gyn. Had een onderdruk van 85! Dus ook al zo vroeg in de zwangerschap een verhoogde bloeddruk. Volgende week weer voor controle, ik hoop zo dat het gezakt is ...

Hebben jullie nog tips oid meegekregen van de gyn/vk? Behalve het rustig aan te doen??

Gr mamavanlisa

Terug
Bovenaan