nu al weer bekkenklachten?

A

Anoniem

Guest
Wie kent dit ook?
Ben nu 8 weken en 2 dagen zwanger van ons tweede kindje.
Ons dochtertje is 7 maanden geleden geboren en tijdens die zwangerschap heb ik veel last van mijn rug en bekken gehad.
Ben toen met 24 weken al helemaal moeten stoppen met mijn werk in een verzorgingstehuis.
Nu heb ik het sinds een tijdje weer in mijn rug en voel af en toe weer diezelfde klachten die ik toen had.
Terwijl je nog niet eens kan zien dat ik zwanger ben...
ik vind dit erg vervelend maar moet wel aan mezelf denken,zo erg als het bij de eerste zwangerschap had wil ik niet weer meemaken dat ik sta te huilen van de pijn als ik iets uit de koelkast moest pakken.
Kent iemand dit?
ik zal het er vrijdag ook met de vlk over hebben en dan op mijn werk .ze zien me al aankomen......
Daar komt ook nog bij dat ik denk dat ik een tweeling krijg,maar vraag me niet waarom,gewoon een gevoel.

Peggy

Allereerst van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!!! Ik zou er zeker met je verloskundige over hebben. Het zou heel goed kunnen dat het je bekken zijn. Tijdens mijn eerste zwangerschap moest ik ook eerder stoppen met werken ivm mijn bekken. Tijdens mijn tweede zwangerschap kreeg ik er vroeg in de zwangerschap helaas weer veel last van. Inmiddels is onze tweeling 1 jaar en nog steeds loop ik in het ziekenhuis vanwege mijn bekken. Ik draag al maanden een bekkenband, doe op advies yoga en heb zowel tijdens als na de zwangerschap therapie  gehad. Ook heb ik veel moeten rusten, maar  ondanks dat alles blijf ik klachten houden. Pas goed op jezelf en luister naar je lichaam! Oh ja, waarom denk je dat het een tweeling wordt? Sterkte met je bekken!    

Hoi nens,
Thanx voor je reactie.
Hoe vroeg in je tweede zwangerschap begonnen bij jou je klachten weer?
Ik ben nu dus 8 weken.
Waarom ik denk aan een tweeling?
Ten eerste is het een gevoel,net zoals bij de 1ste dat ik zeker wist dat het een meisje zou worden.
Ten tweede omdat ik die bekkenklachten alweer zo snel heb.
Maar aan de andere kant heb ik nu verder minder kwaaltjes,alleen af en toe wat misselijk en soms doodmoe .De neef van mijn man heeft een tweeling maar dat komt van de kant van zijn vriendin,zit het bij jullie verder nog in de familie,en had jij ook zo''n voorgevoel?

Peggy

Hoi Peggy,

Met 7 weken lag ik plat omdat ik zo misselijk was (moest van de dokter). Toen dat iets zakte en ik weer uit bed ging, kreeg ik direct last van mijn bekken. Dus net als jij al vroeg in de zwangerschap. Tijdens de eerste zwangerschap ben ik helemaal niet misselijk geweest. De tweede keer hield ik niets binnen, zelfs geen slokje water. Uiteindelijk heb ik met 10 weken een echo gekregen op aanraden van de huisarts. Doordat ik heel veel afviel vanwege de misselijkheid maakte ik me zorgen of met het kindje alles goed was. De huisarts stuurde me door voor een echo. In het ziekenhuis zeiden ze direct dat ze wel wisten waarom ik zo misselijk was. Al die tijd is het niet in me op gekomen dat het een tweeling zou zijn. Het zit ook niet in de familie. Het was dus erg schrikken, maar oh....wat is het toch mooi en bijzonder. Veel succes morgen bij de verloskundige en ik ben benieuwd wat ze op je klachten te zeggen heeft en of het inderdaad een tweeling is. Luister in ieder geval heel goed naar je lichaam en denk aan jezelf en aan het/de kindje(s) in je buik!

Groetjes

Terug
Bovenaan