nu al weer voorbij...

Hallo meiden,

Ik ben een nieuwe "aanwinst..."

Vrijdag 2 weken geleden kreeg ik het positieve nieuws van mijn huisarts dat ik zwanger was, maar wel heel pril hoor!!
Een week later was het allemaal al weer voorbij. Het was dus ook maar heel kort genieten van het geweldige nieuws. Curretage vond de huisarts niet nodig, we kunnen het nu gelijk weer proberen zonder problemen.
Als ik het goed uitgerekend heb, zou ik dus een week of 6 zwanger geweest zijn.
Wie heeft dit eerder meegemaakt en kan me over de periode erna enzo vertellen?

Alvast bedankt!

Zwaan

Beste Zwaan,

"Welkom" op dit forum. Het is hier erg rustig, best prettig omdat je dan wel een persoonkijker contact hebt met de andere maar soms wel errrg rustig en krijg je weinig respons.
Ben erg teleurgetseld? Ik heb precies hetzelfde meegemaakt, ook ik was pas 6 weken. het is alsof je een kadootje openmaakt en de inhoud weer moet teruggeven. Vanaf de dag dat het bloeden echt doorzet kan je ongeveer weer gaan tellen..het kan zomaar zo zijn dat het wat langer duurt tot dat je weer ongesteld wordt. Ik moet nu nog ongeveer 1 week wachten. stiekem hoop ik natuurlijk dat het geluk met me is en ik weer meteen zwanger ben. Maar naar mijn eerste miskraam duurde het een ruim half jaar voordat ik weer zwanger was. Hou er rekening mee dat ondanks je korte zwangerschap je lijf wel weer moet omschakelen en hormonaal alles wel flink door elkaar is geschud. Gun jezelf dus de tijd om bij te komen fysiek en geef emoties de ruimte, ook al kan je rationeel alles prima analyseren..hormonen doen vreemde dingen met je..Je kan aan Bibi doorgeven hoe oud je bent , hoeveelste ronde je zit, of je meer kids hebt en wanneer je miskraam was en je nieuwe NOD (nieuwe ongesteldheids dag) dan zet ze je op de lijst erbij

liefs Issabel

Lieve Zwaan,

Meid wat vind ik het vervelend voor je! Ben je net helemaal in de zevende hemel, val je zo hard van die wolk af.

Ik kreeg mijn laatste miskraam met 8 weken. De eerste met 9 weken. Het maakt niet uit hoelang je zwanger bent als het mis gaat. Het verdriet is net zo groot. En het loopt na de miskraam ook bij ieder weer anders. De een heeft veel en openlijk verdriet, en een ander houdt het binnen. De eerste keer was ik er kapot van. Net als Issabel had ik het idee dat ik een pasgekregen cadeau weer terug moest geven. Ik had veel moeite met andere zwangeren en mensen met jonge baby's. Rond de uitgerekende datum beviel een vriendin van haar dochter. Je wilt niet weten hoe ik gehuild heb! Dit keer is het anders. Misschien omdat ik al een zoontje van 2 rond heb lopen. De enige waar ik tot nu toe moeite mee had, aws de buurvrouw. Zij is 5 weken verder als dat ik geweest zou zijn. Ineens begon die buik te groeien, en toen moest ik wel even slikken. Ik heb 2 oppaskindjes. 2,5 jaar en bijna 4 maanden. Ik was bang dat ik moeite zou hebben met de kleine, maar dat gebeurde helemaal niet. Zo anders als de vorige keer! Natuurlijk vind ik het jammer. Maar ik heb een curetage gehad, en het vruchtje is onderzocht. Ze denken dat het al heel vroeg is misgegaan. En dat geeft ook rust. Het kon gewoon niet verder groeien. De eerste keer was het een windei. Dus daar was niks aan te onderzoeken. Het was gewoon een leeg ei.

Het is dus helemaal afwachten hoe het bij jou gaat lopen. Zowel geestelijk als lichamelijk. Ik wens je heel veel sterkte de aankomende tijd, en hoop dat je gauw weer zwanger mag zijn!

Groetjes, Kat

Hallo Zwaan,
Ik heb het ook pas geleden meegemaakt.
Op 12 april bleek ik zwanger te zijn.
Op 26 april kreeg ik heel licht bloedverlies en op 4 mei kreeg ik mijn miskraam. Ik heb 2 weken ongestoord (maar met angst) kunnen genieten.
3 weken na mijn miskraam was ik alweer ongesteld.
Ik merk zelf niet veel aan mijn lijf. Ik kreeg wel na 2 weken een terugslag. Ik was gewoon "Vrolijk" doorgegaan (we waren op vakantie dus ik moest door voor de kinderen) maar toen ging ik beseffen wat er echt gebeurd was. Eindelijk was ik na ruim 1 jaar zwanger ondanks mijn leeftijd (40jr) en dus niet meer zoveel tijd. En toen ging het dus toch fout. Ik heb ook geen curretage gehad.
Ik wil je veel sterkte toewensen.
Groetjes van Caroline

Hallo!
Niet fijn om mee te maken. Het overkomt een ander en niet jou. Ik bedoel ik mee te zeggen dat het ver van mijn bed stond. Ook al werk ik op een kinderdagverblijf en hoorde ik het vaker... Bij mij ging het op hetverjaardagsfeestje (23 april)  van mijn dochter mis. Gelukkig bijna geen visite. Een paar dagen later zette het door. Ik ben hooguit 8 weken geweest. Voelde me ook niet thuis op dit forum, maar het maakt inderdaad niet uit hoever je bent. Je droom is uit elkaargespat als een zeepbel. Ik deed ook heel stoer. Op naar de volgende klusronde riep ik stoer.... Maar 3 wkn later kwam de 'klap'. Dus ik zou zeggen neem de tijd, is het niet nu doe het dan over een paar weken. Ik heb 4 dagen gebloed de gyn zei dat het 10 dgn kon duren. En werd na precies 4 wkn (23 mei)  weer ongi. Alles doet het weer, dat scheelt. Nu weer klussen. Succes met alles. Denk er niet te licht over hoor! Greetz

Terug
Bovenaan