Nu al worteltjes met kip???

Op 10 juli ben ik begonnen met bijvoeding voor Arjun, hij was toen 6 maanden. Op het cb gaven ze het advies om te beginnen met potjes vanaf 4 maanden, hij eet het goed op. eerst at hij halve potjes en nu hele potjes van Olvarit.

Wij hebben een paar potjes van Nestle in de kast staan. Fijnproevertje duo heet het. het is voor baby's vanaf 6 maanden en er zit kip met worteltjes in. Het is een stuk grover dan de potjes die Arjun nu eet.

Ik vind dat we nog even moeten wachten totdat Arjun alle smaken van de potjes vanaf 4 maanden hebben gehad en hij al een tijdje hele potjes eet.

Johan vind wel dat we het kunnen geven.

Wat zouden jullie doen?

Ik voel me een beetje schuldig tegenover Johan omdat ik zijn advies afsla.

groetjes Rosita

Ik denk dat je het wel proberen kan hij is immers 6 mnd, je merkt snel genoeg of hij het 'kan'. Mijn vriendin heeft een zoon van nu 6 mnd, zij is gestart pas met zelf warm eten te koken en klein te snijden ( hele kleine stukjes dus) en dit gaat perfect! Ook niet van te voren potjes voor 4 mnd gedaan ivm allergie mogelijkheid. succes.

Potjes zijn niet verplicht hoor ;-)

Vera lust geen potjes.
Ook geen vers geprakte of gepureerde hap.
Ze is alleen enthousiast te krijgen voor een halve aardappel in de hand of een wortel of een schijfje komkommer, schijfje gekookte courgette enz.
En daar krijgt ze nog niet veel van binnen, dus eet ze eigenlijk nog niks qua warm eten. Nou, komt vanzelf denk ik dan :)

Dus gewoon proberen wat je goed lijkt. Niet zo precies aan potjes zitten. Wat je ook kan doen: een half potje worteltjes mengen met een halve aardappel. Heb je toch ook een soort van 6 maandenhap? En voor de helft nog vers ook. (Niet dat Vera dat pikt, want het is weer geprakt pppffff hihi)

Hoi!
Hier het advies van een "ruim" ervaren moeder: alle smaken zijn nieuw en anders. Je kunt het gewoon geven hoor. Misschien vindt hij het lekker, misschien niet. Dat zal dan eerder aan de structuur liggen, maar qua leeftijd mogen de baby's het echt wel hebben.
Groetjes, Ingrid

boas krijgt ookal 6 maanden potjes.ook met vlees,vis en kip.
ik ben ermee begonnen omdat ik de 4 maandenpotjes veel te dun vind.dat is geen eten meer,dat loopt gewoon zn keel in.op de 6 maandenpotjes zit hij lekker te smakken.alleen sommige,bv spercieboontjes,zitten harde stukjes in,dan gaat boas kokhalzen en zelfs spugen.maar de meesten zijn prima te eten.
groetjes karin

Ik zou het ook gewoon geven hoor. Maar als je nog heel veel potjes van 4 maanden hebt staan dan zou ik die wel eerst opmaken. Is anders zonde.
Groetjes Veerle

Pas op met de potjes van "fijnproefertjes" die is een stuk dikker, mijn zoon die nu al zeker 3 maanden bijvoeding krijgt. Kreeg dit niet weg, kokhalsde omdat het bleef hangen in zijn keel... had zelf de 2de keer met water gemengt... ook geen succes...

grt suuz mv joshua 8-2-07

Suzanne, ik lees je bericht te laat. ik had hem het gisteren al gegeven. De stukjes kip zijn zeker GROOT. in het begin moest  Arjun kokhalzen. We hebben het helemaal fijngeprakt en hij heeft flink ervan gegeten. 2/3 potje.

Ik had en paar van die potjes gratis gekregen, maar ik ga ze niet kopen, ik hou het lekker op olvarit. als de 4 maanden potjes op zijn, begin ik aan de potjes vanaf 6 maanden.

M

Terug
Bovenaan