Nu al.. ziekenhuis 2/3 keer in de week

Ik ben 6 weken zwanger en zit voor mijn gevoel nu al in een ziekenhuis molen..

vandaag een afspraak bij de diabetes verpleegkundige, morgen een afspraak bij de gynaecoloog, volgende week donderdag afspraak bij de internist en de dieëtiste.

Zijn er hier mensen met diabetes type 1 en hier ervaring mee hebben?

Hi Shannon,

DM 1 kan erg vervelend zijn met zwangerschap, maar de meeste fietsen er zo door heen. Het is wel dat je vooraf akkoord moest hebben bij mij om zwanger te worden en is zo bij de meeste DM's die zwanger zijn. DVP, internet, oogarts willen weten dat je goed begint aan zwangerschap en wat je evt moet doen als je twijfels hebt.

ik heb al 12 jaar DM 1, 3 jaar goed ingesteld dat leek of dat ik bijna geen DM had. Mijn DM was compleet hoteldebotel tijdens zwangerschap en Ziekenhuis wist ook op een gegeven moment niet meer hoe of wat. Maar ik was echt een uitzondering. In ieder geval geleerd dat ik zsm op pomp overga om bij mogelijke volgende zwangerschap dit te voorkomen.

Wat je beste kan doen is je dagcurbes gaan bijhouden. In het begin heb je NL minder insuline als voor

Sorry en toen stoorde de site en kon ik niet verder typen :(

begin is minder insuline nodig en vanaf wk 20 had ik meer insuline nodig.

je zal ook in ZH bevallen en 2 dagen moeten blijven. Je uk kan last hebben van wisselende suikerwaardes eerste 48u. Daarnaast zal je zwangerschap hoogstwaarschijnlijk ook maar 38 weken duren ivm risico dikker kindje maar mijn uk was volgens echo's 5/6 weken voor op schema met gewicht en kwam met 3380 gram ter wereld. Soms hebben ze het ook gewoon bij verkeerde eind hoor :)

Terug
Bovenaan