nu al zo druk?!

A

Anoniem

Guest
Hallo meiden

Ik vraag me soms wel eens af hoe ik mijn nu al zo drukke bestaan straks ga combineren met een kleintje. 5 dagen werken, reistijd, thuis ook nog wat werken, naar het buitenland voor mijn werk. Ik heb een vrije drukke, maar leuke en goed betaalde baan. Vriendlief heeft het ook druk met zijn werk. Daarnaast sporten we, doen we een cursus etc.

Hoe verging het de fulltime werkenden van jullie die al een kleintje hebben en welke verhalen kennen jullie uit je omgeving?

Groetjes van een
'hoe combineer je werk en kind'twijfelaar

Hoi Martine,

Ik las je reactie net bij mijn vraag. Jouw eigen vraag had ik zelf wel ook wel op het forum kunnen zetten. Heb ook een hele leuke baan en zit flink in de lift in mijn 'carriere'. Heb een goede opleiding en dat werpt nu zijn vruchten af. Mijn lief zit in dezelfde situatie en samen hebben we een meer dan riant leven. Ik ben ook benieuwd hoe dat gaat werken als er een kleintje zou zijn. Veel heen en weer rennen ben ik bang...
Ben trouwens benieuwd hoe oud jij bent, ik ben 31.

Groetjes!

Ha dames!Ik zou als ik jullie was nog even heeeeel goed nadenken over of je wel echt toe bent aan een kleine smurf. Ik heb zelf 1 dochter van 20 mnd en ben aan het klussen voor een 2e. Ik kan je wel zeggen dat mijn leven na de komst van nr 1 drastisch veranderd is.Ik ben ook hoogopgeleid en kon gelukkig 3 dagen gaan werken in dezelfde baan. Nou, het komt er dus op neer dat ik 5 dagen werk in 3 dagen aan het proppen ben!En thuis heb je, zolang ze nog klein zijn wel wat rust. maar als ze eenmaal mobiel worden is het gedaan met je luie leventje.Nu kun je, als je moe thuis komt lekker op de bank ploffen. Dat is er echt niet meer bij. Je komt thuis en de kleine wil maar 1 ding :jouw aandacht. Dan moet er een maaltijd op tafel komen, godzijdank hebben ze kindertijd en sesamstraat uitgevonden. Te veel snacken (lekker makkelijk) kan eigenlijk ook niet meer, want je wilt je kind niet te vaak aan de vettigheid zetten. Er is mij ook nooit van te voren verteld dat er 2 dingen zijn die je nooit meer rustig kan doen, nl eten en poepen! Zodra ik naar de wc ga, staat die kleine meid aan de deur te trekken.En dan heb ik het niet eens over stappen, uitslapen enz.....Je leven staat in teken van die kleine! Een goed oppasvangnet is essentieel om nog een beetje vrijheid te kunnen ervaren. Nou krijg je er echt wel enorm veel voor terug en ik ben echt helemaal gek van mijn dochtertje hoor. Ik zou haar voor geen goud willen missen. En ik ben ook enorm dankbaar dat ik kinderen kan krijgen, want ik weet van zeer dichtbij hoe het moet zijn als dat je niet gegeven is. Ik besef hoe gelukkig ik ben, begrijp me niet verkeerd. Ik merk alleen dat ik ook aan mezelf moet denken, dus regelmatig even er tussenuit, saunaatje met vriendinnen, of lekker rustig even een dagje winkelen (want dat is ook verleden tijd, believe me!)Heel soms, als ik na een gebroken nacht (want kleine ziek)naar een berg wasgoed staar,terwijl ik struikel over het speelgoed en mijn kleine meid haar derde driftbui van die dag heeft, verlang ik wel eens stiekumpjes eventjes naar het leven van voor mijn kind. Maar als ik dan na een opvoedkundige actie een natte zoen krijg en ze haar chocoladehandjes aan mijn witte bloesje smeert, denk ik, ach, wat hou ik toch eindeloos veel van dat kleine ding!

Een kind vraagt meer dan 100% van jou. Je kunt dit inderdaad oplossen door je kind naar een kinderdagverblijf of oppas te brengen en te gaan werken of wat leuks te gaan doen. Maar een kind is geen huisdier of een pop! Dus denk er goed over na. Als jouw baby/peuter een hele dag naar een kinderdagverblijf of oppas is geweest is het ook kapot heeft de hele dag mamma gemist en wil je dan voor 300% hebben. Je kind wil jou en niet kindernet of sesamstraat! Als jij het te druk hebt met werken en andere dingen begin dan niet aan kinderen!

Ik bedoel dat ik blij ben dat ze kindertijd en sesamstraat kan kijken zodat ik even rustig kan koken. (om die voedzame maaltijd op tafel te zetten dus:)Niet als vervangende oppas ofzo hoor!

Ik had ook een leuke baan en had nooit gedacht dat ik kindjes wilden maar toen ik de juiste man tegen kwam en de kriebels kwamen wist ik dat ik er helemaal voor zou gaan!!Ik heb mijn baan opgegeven en ben nu full-time thuis met de kleine en zwanger van de volgende...Heerlijk!
Mijn cariere komt wel weer als de kleintjes naar school gaan.Voor een kleintje zorgen is hard werken dus af en toe neem ik heus wel even tijd voor mij en mijn man,stappen etc kan nog steeds dankzij familie en vrienden.
Zou echt niet meer anders willen.
Sterkte met het maken van een keuze

Ik ben het absoluut met Marieke eens! Als je niet van plan bent een deel van je werk, je sport, je cursus en je tripjes naar het buitenland op te geven, begin dan alsjeblieft niet aan kinderen! Het zijn geen leuke speeltjes die je tevoorschijn kan halen als het je uitkomt en in de kast kan leggen als je het te druk hebt met andere dingen!

Wo, dit is een controversieel onderwerp, dat is duidelijk.

Natuurlijk ben ik van plan een groot deel van mijn levensstijl op te geven als er een kleine is, ik zou niets liever willen. Het liefst zou ik fulltime moederen, maar dat zit er financieel niet in. En daarvoor vind ik mijn werk ook weer te leuk. Maar wat minderen (3 of 4 dagen werken) en cursus ed opgeven, natuurlijk!

VB, volgens mij zitten wij op één lijn. Ik ben 33. Zelf heb ik er lang over gedaan om op de juiste plek te komen en carriere te maken in mijn vakgebied, maar nu is dat toch echt gelukt. Ik wil natuurlijk graag het een en ander opgeven, maar er een aantal jaar uit zijn in mijn vak betekent einde carriere. Maar misschien boeit me dat wel niet meer als er een kleintje is, want die heeft jou 100% nodig.

Martine
Groetjes
Martine

Terug
Bovenaan