Nu al zonder middagslaapje!!!!

Hoi medemoeders,

Mijn meisje is nu ruim 1,5 (in mei word ze 2) en sinds afgelopen zondag slaapt ze ineens niet of nauwelijks meer tussen de middag!! Zondag helemaal niet (1,5 uur liggen keten en gek doen) Maandag en dinsdag 45 min, woensdag weer niet, gister een half uurtje en vandaag ook weer niet. Moet wel zeggen dat het gemiste slaapje er 's nachts bijaan plakt! Afgelopen nacht heeft ze van 19.30-8.15 geslapen!! Nou is dat natuurlijk ook niet verkeerd, maar is dit niet iets te vroeg om al te stoppen met het dutje? Ik leg haar wel elke middag en bed en laat haat minimaal een uur liggen zodat ze wel iets rust. Ben benieuwd hoe jullie boefjes dit doen!!

Groetjes!
 
Hier hebben we een boefke van 2 jaar, 25 maanden. Zij slaapt elke middag zeker 2 uur!! En 's nachts ook het klokje rond. Het is een echte slaper en ik geniet er nog heel erg van... even een momentje voor mezelf 's middags.

Tja... ik zou haar gewoon wel even op bed leggen... als ze dan moe is kan ze er toch even aan toe geven. En als ze niet slaapt, dan is dat voor jou heel jammer natuurlijk... maar dan is het gewoon een kind met veel energie!
 
tja dat zou wel heel erg vroeg zijn!
Onze dochter is nu bijna 15 maanden en slaapt nog 2x op een dag. Nu is het per kind wel heel verschillend natuurlijk.
Onze oudste sliep tot ruim 3 jaar een middagslaapje.
Hoelaat leg je ze na de middag op bed?
Omdat ze s ochtends nu wat langer slaapt misschien proberen om ze wat later na de middag naar bed te doen.
Verder zou ik ze inderdaad toch wel steeds een poosje op bed leggen zodat ze toch rust krijgt.
En misschien is het een fase van uitproberen ofzo?
Is ze niet vervelend aan het eind vd dag als ze niet geslapen heeft???
Voor jezelf zou het nog wel lekker zijn als ze even slaapt!

 
@ kaatjes
Ik leg haar elke middag rond half 1/1 uur op bed en laat haar daar minimaal een uur liggen. Zo heb ik toch een uurtje even de handen vrij haha. Ze is er helemaal niet vervelend van maar gaat, als ze niet geslapen heeft, om half 7 naar bed en dan slaapt ze tot 8 uur de volgende morgen. het gaat nu om en om, de ene dag slaapt ze een uurtje en de andere dag niet. Misschien dat het een fase is maar denk het zelf van niet. Ze was de laatste tijd elke morgen om 6.15 al wakker en dan sliep ze 's middags ook 2 uurtjes. Vind dit wel beter haha! We zein wel hoe het gaat, ik denk dat dit wel een poos zo zal blijven.
 
Tja alle kinderen zijn anders hoor. Wij hebben een dochter van 3 en die slaapt nog bijna iedere middag 2uur. Ze heeft het ook echt nodig.
 
Terug
Bovenaan