Nu al zwangerschapsdiabetes

<p>Hoi allemaal,  Deze week te horen gekregen dat ik zwangerschapsdiabetes heb. Dit terwijl ik pas 18 weken ben. Vorige zwangerschap heb ik dit ook gehad. Nu voelt het echter anders. Ben er zeer verdrietig om, en maak mij zorgen om het kleintje in mijn buik. Nu moeten we naar de gynaecoloog, en voor een 20 weken echo naar een academisch ziekenhuis! Dit was toen der tijd niet. Iemand ervaring hiermee? Maak me echt zorgen! </p>

Ik heb er persoonlijk geen ervaring mee maar wel vanuit mijn werk. Helaas zie je bij een volgende zwangerschap vaak dat je opnieuw zwangerschapsdiabetes krijgt en vaak ook eerder in de zwangerschap. Zover ik weet is het dan protocollair dat je de 20 weken echo in een academisch ziekenhuis krijgt. Stel vooral al je vragen bij de gynaecoloog en diabetes verpleegkundige zodat je niet met onzekerheid en onrust thuis blijft zitten. Heb je vorige keer insuline gespoten of kon je het af met dieet? Mocht je vragen hebben over voeding, roep maar. Ik werk als diëtist en begeleid wekelijks zwangere vrouwen met diabetes. 

En heel belangrijk! Geniet van het wondertje in je buik!

De eerste keer was het aanpassen van de voeding voldoende gelukkig. Het lag ook in de lijn der verwachting dat ik weer zwangerschapsdiabetes zou krijgen. Toch komt het als een donderslag bij heldere hemel. Het genieten komt hopelijk snel weer! 

Hai, vervelend om te horen dat je je zo voelt !
Zelf heb ik ook zwangerschapdiabetes gehad bij de 2de. Met 20 weken leek het wel alsof ik al bijna moest bevallen. Ik ben toen echt gaan opletten op me voeding en ben toen zelfs afgevallen omdat ik me aan me dieet hield.
Het is uiteindelijk goed gekomen, probeer er niet zoveel om te stressen en volg je diabetes dieet dan komt alles goed !
Ben nu trouwens weer in verwachting en raad is heb geen diabetes omdat ik vanaf begin af aan al let op me voeding.
Succes ermee.