nu al???

hallo allemaal, even een vraagje ben nu 6 weken zwanger en verdorie al 3 kilo aangekomen als dat nu al zo hard gaat   dan kan je me rollen tegen het einde
snoep en eet niet echt anders dan anders. wie herkent dit? vind dikker worden geen ramp maar dat nu al!!! groetjes midori

Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap!!

De ene komt wat meer aan als de ander. Maar ook de ene komt de eerst weken direct wat kilo's aan, de ander valt juist af. Als je niet meer gaat snoepen of eten als anders zou je ong. 10-15 kilo aan zijn gekomen aan het einde van de zwangerschap.

Denk niet dat je je nu al druk moet gaan maken om de kilo's. Deze drie tips heb ik van internet:

Eet niet voor 2, eet je meer, dan kom je meer aan. Moet je rusten of platliggen, dan heb je niet zoveel energie nodig.
Eet wel dubbel zo gezond, kwaliteit is belangrijker dan hoeveelheid.
Zorg dat je geen honger hebt.

Geniet lekker van je zwangerschap!!!

Groetjes Rixt

hoi midori,

geen stress, volgens mij gaat 't bij iedereen anders.
het zegt echt nog niks over hoe zwaar je aan het einde van je zwangerschap bent of, nog belanrijker, over hoe zwaar je bent als alles (bevalling + evt. borstvoeding) achter de rug is.

ikzelf ben tijdens mijn eerste zwangerschap pas in de tweed ehelft echt aangekomen en woog vlak voor de bevalling 19 kilo meer dan toen ik zwanger werd! maar door het borstvoeding geven paste ik na 2 weken alweer in mijn gewone spijkerboek, was na 2,5 maand weer op mijn oude gewicht en toen ik na 10 maanden stopte met borstvoeden was ik zelfs 2 kilo lichter dan toen ik zwanger werd.
nu ben ik 6 wk. + 2 dg. zwanger van nr. 2 en nog geen gram aangekomen. maar ik heb ook net 3 dagen buikgriep gehad (incl. overgeven + niks eten), dus dat kan ook de reden zijn. ik zie vanzelf wel hoe 't deze keer loopt met aankomen en daarna weer afvallen.

dus, geen zorgen om je gewicht, als je gezond eet en niet extra gaat snoepen of 'dubbel' gaat eten komt het vast allemaal goed!

groetjes,
mama in amsterdam zuid

He, niet meteen druk maken hoor! De kilo's komen met horten en stoten (kindje groeit ook in spurten), is mijn ervaring, dat je er nu al een paar te pakken hebt zegt nog weinig over je 'eindresultaat'. Zolang je maar gezond blijft eten, dan loopt het wel los.
De eerste paar weken van zwangerschap houdt je veel vocht vast, omdat je meer bloed moet gaan maken, ik denk dat je dat nu vooral merkt op je weegschaal.

Ik ben tot 18 weken niet aangekomen, toen opeens binnen 4 weken 5 kilo, en de 4 weken daarna opeens maar 1 kilo, nu laatst was het 2 kilo in 3 weken. Totaal staat de teller nu op 10 kilo. Kindje moet nu de komende weken z'n gewicht nog zeker gaan verdubbelen, dus er zullen nog aardig wat kilo's bijkomen, lijkt me zo!

Bij mijn eerste was het totaal 14 kilo en 10 dagen na de bevallling was ik 1 kilo lichter dan voor mijn zwangerschap en paste ik al mijn gewone kleding weer... Viel me dus reuze mee.

Veel succes!

Groetjes, Karin
31+4 wkn

Terug
Bovenaan