Nu al!!!

Nou meiden, ik wist dat het er weer aan zat te komen, maar toch overviel het me. Ik ben alweer ongesteld geworden.
Ik geef geen bv, dus ja.
Zijn jullie er al over uit wat voor anticonceptie je gaat gebruiken?
Heeft iemand positieve ervaring met het spiraaltje?
Ik wil nl geen pil meer slikken.
De negatieve ervaringen wil ik ook wel horen trouwens.

Liefs, Petra

He hoi,

Ik heb voordat ik zwanger was, een jaar of 4 een spiraal gehad.
Ik ben er erg enthousiast over.
Je krijgt een stuk minder hormonen binnen, en die zitten gelijk op de plek waar ze nodig zijn.
Ik werd helemaal niet meer ongesteld.

En aangezien ik altijd heftig ongesteld was en er veel pijnklachten van had.
Is dit voor mij zeker een reden om hem nu weer te nemen.
Ik moet alleen nog even uitzoeken wanneer dat weer mag.

Gr. Diane

Hi Petra,

VOor mijn eerste zwangerschap heb ik de Mirena spiraal gebruikt. Hier ben ik altijd erg tevreden over geweest. Ik werd nog maar nauwelijk ongesteld en het kon nog wel eens een half jaar uitblijven. Ik vond dat wel erg prettig!

Ik weet niet of het koperspiraaltje nog gebruikt wordt, maar daar hoor ik minder fijne ervaringen over.

Overigen heeft mijn zus ook de Mirena geprobeerd, maar die vond het zo ellendig, die voelde zich daar helemaal niet goed bij en is toen weer over gegaan op de pil.

Na deze zwangerschap ga ik ook de pil weer proberen, maar dat heeft te maken met het feit dat ik sinds het stoppen met de pil heel erg slecht slaap en ik wil testen of dit inderdaad door hormonen komt, maar anders ging ik zo weer aan de Mirena.

Succes met je keuze.

Gr. Tamara
(februari mama)

Ik heb 4 jaar lang het Mirena spiraaltje gehad en had daarbij helemaal geen menstruatie meer! Heeeeerlijk! Ik voelde zo nu en dan wat in mijn buik wat de eisprong of menstruatie kon zijn. That's it. Nadat deze is verwijderd ben ik na 3 maande nzwanger geraakt, dus erg snel! Alle opgehoopte slijm (sorry...) kwam vrijwel direct los en ik ben direct na het verwijderen 2 weken lang ongesteld geweest. En hoe. Maar daarna liep alles volgens schema.
Er zitten maar heel weinig hormonen in daar deze direct naar de baarmoeder gaan.
Bij het koperspiraaltje wordt de menstruatie juist heviger. Er zitten dan wel helemaal geen hormonen in. Maar die nog heftigere menstruaties zag ik niet zitten.

ook ik heb 3,5 jaar lang een mirena spiraalehad! ge-wel-dig!!!! niet meer ongesteld niks! was echt heeerlijk! was trouwens ook weer zo zwanger na het eruit halen.dus die fabels vallen ook meteen weg.als ik bevallen ben,wil ik er weer een!

succes!
liefs kim 35wkn en 5dgn zwanger (maart mama)

Zit ook over de spiraal na te denken.
Ben al 5 jaar van de pil af....
En mijn menstruatie is altijd veel en zwaar geweest.
Heftige buikpijn.

Mijn schoonzus is er ook positief over.
Maar bij sommige vrouwen is het pijnlijk.
Volgende week naar de gynaecoloog voor de na controle en dan vraag ik het aan hem.
Je kan het ook gebruiken tijdens de bv.
Alleen weet ik niet of het 6wk na een keizersnee kan, dat hoor ik dan wel...

Groetjes Natasja

Je zou ook de Nuvaring kunnen gebruiken. Dit is een ring die je iedere maand inbrengt en je kan hem dan gewoon laten zitten. Ik heb deze zelf een jaar gebruikt en was er tevreden mee. Je voelt hem niet zitten, ook niet tijdens de sex.

Groetjes!

Terug
Bovenaan