Nu alweer een kindje??

Hallo allemaal,

Mijn man en ik zitten met een "klein dilemma".
Onze dochter is nu bijna 5 maanden oud en we zouden graag nog een kindje willen. Heeft iemand van jullie hier ervaring mee? Het is natuurlijk echt "zorgen" nog op deze leeftijd. Ik heb zelf het idee dat het allemaal wel los zal lopen als het eenmaal zover is, maar het zou toch fijn zijn om reacties te horen van papa`s en mama`s over hoe zwaar het is.
Alvast heel erg bedankt.
Groetjes een vader en moeder die heeeeel erg graag nog een kindje willen.
 
Hallo,

Mijn man en ik hebben ook gekozen voor een 'snelle' tweede. Ons zoontje was 8 maanden oud toen ik zwanger raakte. Inmiddels is zijn broertje geboren en ik moet zeggen dat het echt héél druk is, twee van die kleintjes maar écht niet onoverkomelijk, het gaat heel goed hier. Wat ik wel kwijt wil is dat de lichamelijke aanslag groot is. Niet voor niets wordt geadviseerd een jaar of twee,drie te wachten met een volgend kindje, zodat je als moeder lichamelijk geheel hersteld bent van de zwangerschap/bevalling. Na mijn tweede kindje kostte het héél veel tijd voordat ik me weer 'de oude' voelde en dat komt waarschijnlijk door de onmiddelijke drukte en zorg van twee kleine kinderen. Maar ik geniet met volle teugen, en mijn man en ik praten alweer over een derde. Onze jongste is inmiddels 1,5 jaar oud. Succes met jullie beslissing.
 
Het is uiteindelijk een puur persoonlijke kwestie en je moet doen waar je je allebei goed bij voelt, maar wat je wel moet weten is dat een kind van 5 maanden niet te vergelijken is met een kind van 1 jaar en ouder. Zodra je kind zich op gaat trekken en gaat lopen begint het grote werk en moet je alles in huis veilig stellen. Je bent telkens in de weer je kind overal in en uit te halen. Het is natuurlijk kind afhankelijk, maar mijn oudste bleek vanaf dat hij een jaar was een absolute handenbinder te zijn en dat is hij nog. Ik had er niet aan moeten denken om onder dergelijke omstandigheden nog een kind te hebben.
 
Ik weet niet hoe zwaar het is, maar wij wilden ook graag een tweede kindje. Graag wat kort op elkaar. Onze dochter is nu 8 maanden oud en helaas ben ik nog niet zwanger. (we zijn nu 3 maanden bezig). Maar we houden hoop, want we zijn ongeveer 7 maanden bezig geweest om zwanger van haar te raken.


groetjes
 
Het zal ongetwijfel druk zijn, maar ook wij willen graag snel een tweede. Onze dochter is ruim 7 maanden en ik ben heel bewust niet weer aan de pil begonnen nadat ik gestopt ben met de borstvoeding. We laten de natuur zijn gang gaan. Als mijn lichaam eraan toe is, dan komt het vast en zeker goed. Het kan zijn dat het nog even gaat duren en dat is dan ook niet erg. Er zit nu geen druk achter. Toen ik stopte met de pil voor de eerste, was het elke maand spannend en een flinke teleurstelling als het niet gelukt was. Misschien lukt het nu sneller omdat we zelf minder gespannen zijn.
Veel succes met je beslissing!
 
Ik heb een zoontje van 9,5 maand en verwacht in januari mijn tweede. Er zit dus maar een jaartje verschil tussen. Wij hebben er ook bewust voor gekozen. Als je wacht tot je kindje 2 of 3 is is het ook druk, dus doe gewoon wat je denkt dat je aan kunt. Ik denk dat het allemaal vanzelf gaat. Je went tenslotte aan de situatie. Ik moet wel erbij zeggen dat deze zwangerchap veel zwaarder is. Ben heel erg moe geweest en nu heb ik er nog veel last van en dat is best wel eens lastig want mijn zoontje wil echt niet zoveel meer slapen. Maar goed aan alles zit z'n voor en nadelen dus ik zou zeggen GEWOON DOEN! Leuk!
 
Terug
Bovenaan