Nu bijna 33 weken. Stuitligging

Hallo allemaal ik ben nu bijna 33 weken zwanger. En vanmorgen naar de gynaecoloog geweest de baby licht in een stuitligging. En ze willen het misschien gaan draaien. Heeft hier iemand ervaring mee?

Liefs michaëla
 
Mijn kindje lag tot week 34 ook in een stuitligging en is toch nog uit zichzelf gedraaid. Meestal wachten ze met een draaipoging tot week 36 in de hoop dat de baby uit zichzelf draait. 
 
 
Hoi ik heb 2 weken geleden een draai poging gehad.. dat is helaas niet gelukt en ik ga nu voor een keizersnede.. 
een draaipoging voelt niet lekker maar is Zeker de moeite waard! Als het lukt kun je gewoon op de normale manier bevalen.. heel veel succes 
 
Dankjewel wel voor jullie reactie. Ik ben zelf alleen heel erg aan het twijfelen of ik het wel moet doen. Aangezien ik bij mijn zoontje ook geprobeerd heb om zelf te bevallen. Toen ik namelijk 42 weken zwanger was ben ik ingeleid. Aangezien ik nog geen ontsluiting had. Daarna ben ik de volgende dag aan de weeën opwekkers gelegd en kreeg in na 10 uur hele andere pijnen dan dat de weeën waren en is het een spoed keizersnede geworden. 
 
Ik zou dan aan de vk vragen hoe groot de kans is dat het weer een keizersnede word.. het is niet zo eens een keizersnede altijd een keizersnede maar als je zelf al twijfels heb zou ik me goed laten informeren 
 
Dat heb ik ook zezek gedaan ik heb 64,6 procent kans om zelf te bevallen. Alleen zij de gynaecoloog dat het wel van uit zichzelf moest beginnen. Is dat niet het geval dan een keikeizersn 
 
Ik heb ook een draaipoging gehad. Ze hebben het toen 3x geprobeerd maar de kleine wilde niet draaien. Het was een onvolkomen stuitliggen. Dus we konden kiezen voor een vaginale stuitbevalling of een keizersnede. We zijn voor de vaginale stuitbevalling gegaan. En deze is perfect verlopen! Zou het zo weer doen! Na het breken van de vliezen 3,5 uur en toen volledige ontsluiting. Na 24 min persen was de kleine er! 
 
Nu 36 weken zwanger en gisteren de versie gedaan, viel reuze mee is gelukt! Vandaag op controle geweest en kleine is meteen ingedaald, dus erg blij!
pijn viel reuze mee, de dag zelf nog wel veel harde buiken en rustig aan doen, maar het is zeker de moeite waard als je gewoon vaginaal wilt bevallen.
overigens zou ik wel eerst vragen naar de kans op succes bij draaiing (vruchtwater, 1e bevalling of niet), maar met 33 weken is de kans toch nog groot dat ie zelf draait?!
 
Terug
Bovenaan