nu de maat nog

als we toch aan het vergelijken zijn ben ik ook nog even benieuwd naar de kledingmaat van jullie kotertjes.iedereen roept altijd dat ze zo snel uit de kleertjes groeien,maar boas draagt na 7 weken nog steeds maatje 50.oke,de truitjes beginnen nu iets te kort te worden en heb ik weggeborgen voor de volgende.maar de broekjes past ie nog steeds en maat 50-56(wat ik voor de geboorte had aangeschaft en waar hij in verzoop)begint nu aardig te passen alleen de broekjes zijn veel te lang en te wijd.
boas is +-54cm en 4765gram

Luuk was met 9 weken 63 cm en maatje 62 wordt nu echt te krap en heeft vandaag (11 weken) maatje  68 aan!!! Moet wel zeggen dat 't per merk verschilt....  

Hoi,

Esther heeft van sommige merken maatje 56, van andere al maatje 62. Maf hoe dat per merk kan verschillen. De kleertjes van prenatal zijn óf veel te klein, óf de broekjes zijn veel te groot. H&M sluit mooi aan en V&D valt vrij klein maar zit daardoor perfect bij mijn meisje! En volgens mij heeft ze mijn maffe bouw, met een lang bovenlijf en korte benen: als het truitje goed zit, verzuipt ze vaak in de broek van hetzelfde pakje...

Groetjes,

Eveline

Hoi.hoi

Evi draagt  56 maar ook 62  dat is echt per kledingmerk verschillend. Wat ik irritant vindt is dat het veel van die combi maten zijn, 50/56 is eigenlijk te klein voor Evi, maar 62/68 verzuipt ze weer in. Ga vanmiddag op zoek naar rompertjes en broekjes alleen maat 62.

groetjes Sonja

Tja, maten. Dat is inderdaad een ramp soms. Ik heb rompertjes gekregen maat 68 en maat 74. Die maat 74 is kleiner dan de maat 68!
Bent was vorige week 5700 gram en 58 cm en draagt maat 62. Maar ook voor hem geldt dat de broeken vaak nog te lang zijn terwijl de truitjes al aan de korte kant hangen. Met losse kleding koop ik vaak de truitjes een maat groter dan de broeken (ook voor de twee oudste). Helaas heb je bij baby-kleding vaak setjes dus dan werkt dat weer niet.

Judith

Jasmijn is morgen 8 weken oud en heeft nog maatje 50/56.
maatje 50 is grotendeels te klein! enkelt dat ze nog iets past van maat 50, maar ja dat verschilt ook per merk idd!
haar winterjasje van maat 56 is nu wel te krap, dus ze heeft nu een winterjasje van maat 62 aan, warvan ik de mouwen op moet rollen!

de laatste keer bij cb was Jasmijn  3995 gr en 51 cm
maandag moet ik weer heen! ben benieuwd!

liefs Wilma

Hai
Lotta spant denk ik de kroon; draagt met elf weken nog met gemak maatje 56. Heeft vandaag zelfs nog een pakje 50 aan (wel beetje te kort bij beentjes maar gewoon maillotje aan, pakje staat haar zo leuk....). Ze is ongeveer 55 cm, vandaar. Ik heb mijn pakjes maat 50 dus lang kunnen gebruiken!
Irene

Laura draagt maat 50, 56 en 62. Afhankelijk van de kleertjes. Ik heb nu wel de meeste kleertjes van maat 50 weg gelegd en meestal draagt ze maat 62 met opgrolde mouwtjes en broekspijpen (van maat 56 heb ik niet zo veel). Wat me wel opgevallen is, is dat de kleertjes van de hema maat 50/56 veel te wijd zijn en al bijna te kort, dus die trek ik niet meer aan. Als ze zelf haar broek uit kan schoppen in de box vind ik het niet zo'n succes, ik liep haar heel de dag aan te kleden. Morgen is ze alweer 10 weken, wat gaat het vreselijk snel. Maat 50 was haar bij haar geboorte veel te groot, maar ja, dat kind moet toch iets aan! Ze was ook maar 46 cm., dus ik heb maat 50 gebruikt tot ze een week of 8 was, nu dus een combinatie.

Groetjes Ilona

Terug
Bovenaan