nu dit weer

Ga ik vanmorgen met Kris naar de dokter voor zijn eczeem, begint hij over zijn voorkeurshouding. Ik zeg ja we lopen al bij de osteopaat, hij heeft een blokkade in zijn nekwervel. Hij voelt, blijkt het dat niet te zijn maar een scheur in zijn nekspier, achter elkaar stoppen bij de osteopaat en naar een kinder fysiotherapeut.
Iedereen heeft een andere mening over zijn nekje. Het kind wordt echt van overal naar toe gesleept. Ik hoop dat onze huisarts nu gelijk heeft, ik heb daar wel vertrouwen in hoor. Je denkt allemaal goed te doen voor je kindje en dan blijkt dat die osteopaat het waarschijnlijk nog verder had verpest voor hem. Weer die vk die me op het verkeerde spoor zet.....grrrrr
Die vertrouw ik nu echt niet meer.
Het enige wat ik wil is het beste voor ons mannetje en dat hij gauw van de pijn af is, want hij heeft er veel last van, dat kan je wel zien......
Hopen dat hij snel bij de fysio terecht kan.
Ellen

Zou daar ook gek van worden..
Tijdens  mijn zwangerschap werd ik ook van het kastje naar de muur gestuurd en werd daar echt wanhopig van! laat staan dat het je kleintje is!

Heel veel succes en sla anders (nog) maar eens met die vuist op tafel!

Esmé mv Kay

Hoi Ellen,

mijn oudste zoontje heeft bij de bevalling een gescheurde halsspier (links) opgelopen. Toen hij 4 weken oud was voelde ik een hele harde knobbel in zijn nek, leek net een stuk bot. Gelukkig moesten wij de volgende dag naar de kinderarts (omdat hij in het ziekenhuis middels een stuitbevalling was geboren) en die constateerde de gescheurde halsspier. Toen werd er dus gezegd, o die heeft was fysio nodig. Nou zo gemakkelijk is het dus niet. Je bent er dus echt een jaar mee bezig om de spier weer goed te krijgen. Er ontstaat zeg maar littekenweefsel rond die plek en dat is hard en rekt dus niet mee. De spier is dus korter dan dezelfde spier aan de andere kant, daardoor treks het hoofd scheef. In het begin zat ik er 2x in de week en daarna werd het minder, maar bij iedere ontwikkeling die ze doormaken zie je probleem terugkomen. Als ze gaan rollen, zitten, staan, lopen. Na 9 maanden werd hij dus niet rechter en ben ik door de fysio doorgestuurd naar een manueel therapeut omdat er misschien dan ook nog iets met z'n wervels mis kon zijn. En ja hoor, er stonden 2 wervels scheef. Deze zijn rechtgezet, maar eentje bleef toch iedere keer terugschieten. Als ze verkeerd vallen of ziek worden dan bestaat die kans. Al met al ben ik er ruim 2 jaar mee bezig geweest. Nu wordt hij eind december 3 en zoals het er nu naar uitziet blijft het goed. Maar het blijft een zwakke plek, is hij bijv moe dan gaat z'n hoofd scheef. Maar ja, dat is niet zo erg, de een krijgt misschien hoofdpijn en hij doet dit.
Als ik jou was zou ik zeker niet meteen stoppen met de osteopaat, want hij kan wel iets aan de wervels doen. Er kunnen dus wel degelijk 2 problemen zijn, de spier en de wervels. Doordat de spier kort is en trekt aan het hoofdje, kunnen wervels scheef schieten en die moeten recht komen te staan, wil de spier ook goed opgerekt kunnen worden.
Ik wens je heel veel succes met alles. Ik heb er ook een hoop zorgen over gehad en mocht je nog vragen hebben, stel ze gerust, wie weet kan ik ze beantwoorden. Nou het is een heel verhaal geworden. Ik weet niet waar je woont, maar in de buurt van Alphen a/d Rijn ken ik een erg goede kinderfysiotherapeut en in Sassenheim een manueel therapeut.
Groetjes,
Josie

Hoi Ellen,

hier ben ik nog eventjes. Vertrouw in deze situatie heel erg op je eigen gevoel.  Mijn huisarts vond het destijds allemaal onzin en ach zo erg is het allemaal niet. Nou zo heb ik het niet ervaren. Het gaat om je eigen kindje en je wilt niet dat deze er later problemen aan over houdt. Dit komt (gelukkig) niet zo heel vaak voor per jaar, mijn fysio zag er zeg maar 10 per jaar, dus veel weten niet wat het precies is. Als ik dacht van het ziet er niet goed uit dan belde ik meteen de fysio of manueel en kon ik gelijk komen. Meestal had ik wel gelijk als hij weer een terugval had. Ik weet niet precies welke spier het natuurlijk bij jou is, maar bij mijn zoontje kon je toen hij ietsje groter werd heel goed zien aan de achterkant van zijn nek. Daar lopen 2 spieren met daartussen een kuiltje zeg maar. Dat zag je bij hem nooit, één spier zag je en de andere kant was altijd vlak.
Groetjes,
Josie

Vanmorgen is Rob mijn vriend met Ruben naar het cb geweest. Ruben heeft namelijk ook een scheef schedeltje, alleen heeft hij gelukkig geen pijn. Wel moet Ruben nu naar de fysio toe in de hoop dat zijn voorkeurshouding verdwijnt.

Terug
Bovenaan