Nu echt een schema en dat gaat lekker

A

Anoniem

Guest
Er is hier nu echt een schema waar we ons dus ook echt aan houden.
Eva slaapt tot 8/9 uur s'morgens
Dan flesje van 180 cc en 6 schepjes fv en 3 kleine schepjes jbpm
Tussen half 10/ 10 uur naar bed
Slaapt dan tot 11uur/ half 12
Tussen half 12 en 12 uur weer een flesje zelfde inhoud
Dan rond 13:00 uur naar bed
Slaapt dan tot 14:00 uur/ half 3 of soms tot 15:00 uur
Tussen  15:00 uur en half 4 weer flesje weer zelfde inhoud
Rond 15:30 uur/16:00 uur weer naar bed
En dan rond 18:30 uur flesje, wederom zelfde inhoud
Daarna in bad, nog even bij papa zitten en naar bed rond 19:30 uur
Laatste fles krijgt ze rond 22:30 uur, daar halen we haar slapend voor uit bed

Wat zijn jullie schema's?

Verder hebben wij het vermoeden dat ons kleintje misschien al tandjes aan het krijgen is, ze kwijlt behoorlijk, zit constant op haar handje te zuigen, heeft van de week ook echt een verschrikkelijke stinkende diareepoepluier geproduceerd en poept nu bijna dagelijks (normaal om de dag).

Ook heeft ze bijna elke nacht een moment dat ze eventjes huilt en dan geef ik haar haar speentje (ze slaapt verder helemaal zonder speen en ook overdag heeft ze deze nauwelijks nodig). Als ze dan haar speent heeft slaapt ze zo door en wordt ze rond haar normale tijd wakker.

Bijvoeden doen we hier nog niet, ze zou het al best wel lusten denk ik, maar mijn mening is dat ze het echt nog niet nodig heeft en dus ook nog niet krijgt.
Als ze 4 maanden is ga ik wel rijstebloem toevoegen aan haar laatste flesvoeding.

En langzaamaan schiet ze in maatje 68, kan ze steeds minder kleding maatje 62 aan. Ons meisje groeit als supergoed.
Maandag weer naar het cb, ben heel benieuwd hoe zwaar ze is en wat haar lengte is, verder krijgt ze weer inentingen en gaat ze ook naar de arts.

Ze heeft trouwens ook door alle vuurwerk heen geslapen, jullie kindjes ook?

Groetjes Alice
trotse mv Eva

Alice, Wat heerlijk dat de kleine meid al een schema heeft.

Mijn dochter Zoë heeft nog steeds geen ritme. Ik wou dat het zo was maar ze is gewooon nog een beetje wispelturig. De nachten pakt ze goed maar alleen als we hetzelfde ritueel aanhouden. Laatste flesje op bed en dan omkleden, liedje zingen en de rest van het flesje. Even wiegen en in bed.

Maar het is dus afhankelijk van wanneer ze wakker wordt en haar dag dus begint. De ene dag komt ze om 05.30 uur en de andere dag komt ze pas om 07.30 uur. Wel vervelend maar ik denk dat het vanzelf wel helemaal goed gaat komen. Zodra het doorslapen goed gaat dan kan ik haar wakker gaan maken voor de ochtend zodat je altijd om hetzelfde tijdstip de dag begint.

Bastiaan heeft overdag een redelijk strak ritme, en kan zich hier ook goed aan houden.   Voedingen om 7,11,15 en 19 uur. Tussendoor spelen en ongeveer 1,5 uur na de voeding slapen (ongeveer tot de volgende voeding). De laatste voeding is rond 23 uur en dan slapen tot meneer wakker wordt ;s nachts. En dat laatste wisselt nog al. De ene nacht is het half 3, soms half 5, nieuwjaardag zelf 7.15. Hopelijk komt daar binnenkort meer schema in.
Vandaag   is hij voor het eerst naar het kinderdag verblijf, Best gek zo alleen thuis,

Luna slaapt 's nachts heerlijk door en wordt pas tussen 7 en 9 wakker iedere ochtend. Tussen 2200 en 23.30 uur krijgt ze dr laatste flesje maar meestal valt ze rond 21.30 uur al in slaap en maken we haar even wakker om te drinken. Overdag heeft ze nog geen schema en nu nog minder dan anders. Ik denk dat ze tandjes krijgt. Daarnaast zit ze in week 16 en zit ze volgens mij weer in een groeispurt.

Het lukt ons nog helemaal niet om regelmaat in het eten te krijgen helaas. De ene keer drinkt ze maar 100 cc, dan weer 140/150 en heel soms 180 tot 200. Dit betekent dat we haar de ene  dag 7 a 8 flesjes moeten geven en de andere keer met 5 kunnen volstaan. Gelukkig groeit ze wel goed.

Vanaf volgende week gaat ze naar de kinderopvang en ik ben benieuwd hoe dat zal gaan. Spannend hoor. Ik dacht altijd dat ik heel nuchter was maar merk nu wel dat ik een echt "moedertje" geworden ben. De zakenvrouw van weleer is nog niet terug, maar goed alles heeft z'n tijd nodig he?

Terug
Bovenaan