nu een lastige vraag van mij...

Hoi meiden,

Gisteren schreef ik dat er zoveel moeilijke vragen op het forum stonden en nu heb ik er zelf een...
Ik ging er vanuit dat ik vorige week donderdag mijn eisprong had: veel pijn in mijn buik en varens op de maybebaby (dit is een apparaatje waar je 's morgens vroeg je spuug op moet doen en als het droog is en je ziet een varen, dan zou je rond je eisprong zitten, zie verder babybrabbel.nl). Sinds die tijd heb ik elke dag wel een licht ongi-gevoel. Mijn varens werden wat minder en gister was er niets meer te zien. Vanmorgen dacht ik zal ik 'm nog een keertje gebruiken of niet? Toch gedaan en toen ik vanmiddag keek, zag ik een en al varen!!! Zoveel had ik er nog nooit gezien! Maar ik voel heel weinig in mijn buik behalve de vertrouwde trekjes. Ik stond al: GRRRRRRR, hebben we ons voor niets (nou ja) suf geklust vorige week... Toch even in zo'n handig zwangerboek gekeken en daar staat dat je als je zwanger bent heel veel oestrogeen gaat produceren en dat zorgt juist voor die varens.
Ik weet dat er een hele tijd terug iemand op het forum heeft gestaan met een berichtje hierover, maar het is onmogelijk om dat terug te vinden, helaas. Mijn vraag is dus eigenlijk: moet ik er op rekenen dat ik toch vandaag mijn eisprong had of zijn er misschien andere dingen aan de hand? Ik heb wel erg zere borsten en ben af en toe ook misselijk. Ik durf niet te hopen, maar ik vind het zo gek allemaal. Ik ben het wachten ook een beetje zat (en ik moet dus nog minstens een week en misschien dus zelfs wel twee!).
Sorry voor mijn gezeur en geklaag, maar ik ben iemand die graag duidelijkheid wil. Helaas is dat wat dit betreft erg lastig...

Bedankt voor het aanhoren van mijn verhaal, liefs Kiki
 
Hoi Kiki,

Wat vreselijk he? in die onzekerheid zitten bah! Ik kan je met deze vraag niet echt hepen helaas! Ik heb die mb ook, maar gebruik hem niet meer! Ook ben ik gestopt met tempen ik word er zo onzeker en chagerijnig van als blijkt dat er nog geen verandering optreed! Ik klus nu gewoon om de dag tot aan mijn volgende ongi of hopelijk zwangerschap...dan kan het daar in ieder geval niet aan liggen! En wij vinden het beide gelukkig geen probleem!

Wanneer is jou NOD? Ik weet het niet,,,als ik uitga van een normale cycles 30 mei,,maar ik verwacht hem later! Wel heb ik ook steeds wat licht ongi-pijn, maar volgens mij kan dat nog helemaal niet,,,Het enige wat we kunnen doen is wachten,,,grrrr en als ik ergens moeite mee heb!!

Heel veel geluk,,,ik hoop dat het raak is Kiki,

Liefs moi xxx
 
Kiki!!! Om kwart voor twee 's nachts nog achter de computer is niet goed voor een aanstaande mama en/of drukke schooljuf hoor!!

Ik kan je helaas ook niet helpen, maar ik dacht eigenlijk dat ik wel eens gelezen had dat de maybebaby juist niets aangeeft als je zwanger bent. Ik denk dat jouw andere verschijnselen veel meer duiden op zwangerschap dan die varens!

Die varenstructuur zorgt ervoor dat het slijm zo draderig is (het haakt als het ware in elkaar) en dat het zaad als vanzelf naar de goede plek wordt gebracht. Ik zou hoe dan ook de gok niet wagen: gewoon (weer) gaan klussen, baat het niet dan schaadt het niet zullen we maar zeggen.

Fijne dag nog (of wat ervan over is als je bent uitgeslapen, haha!)

Liefs, el.
 
Hoi Kiki!
Wat vervelend zeg dat je geen duidelijkheid hebt...We hebben (als het goed is) samen onze eisprong gehad.
Wat ik dus heb deze maand is geen temp stijging na mijn eisprong,terwijl ik een ovulatietest heb gedaan die positief was....maar nu had ik vanochtend opeens een tempstijging!(van 36.8 naar 37.2)
Dus precies op hetzelfde moment als jij!
We hebben de afgelopen dagen niet geklust,dus vanavond nog maar voor de zekerheid,maar vlg mij kan het ook te maken hebben met je innesteling..(of wil ik dat alleen maar?)
Ik heb nl het gevoel NIET zwanger te zijn,heb alleen steken in mijn buik,en af en toe misselijk.
Ik hoop dat het voor ons raak is...Duurt nog lang he,een week!
Ik vind het bijna niet meer leuk om te wachten,ik ben ook iemand die duidelijkheid wil!
Ik wordt er ook onrustig van...ga ook nog over 3 weken trouwen...spannend allemaal.
Nou Kiki,succes ermee en we horen van elkaar.
Kiefs Esther
 
Jeetje Kiki dit is inderdaad wel een hele lastige vraag. Ik kan je ben ik bang hiermee niet helpen. Wat ik je kan adviseren om toch maar voor de zekerheid te gaan klussen. Je weet maar nooit...

Ik hoop dat het een positief teken is maar eerlijk gezegt vertrouw ik die maby dinges niet zo goed. Dus ga lekker op je gevoel af en klus voor de zekerheid anders nog een keertje.

Liefs Bibi
 
Ik lees al een tijdje mee op dit forum, en heb wel al eens een berichtje geschreven...
Ik herken het van de Baby Maby. Ik gebruik het ongeveer al een maand, binnen 1 week heb ik mijn nod. En de laatste dagen heb ik ook altijd een varenstructuur terwijl ik niet meer in mijn vruchtbare periode zit. Ik begrijp er niets meer van. Werkt het niet of betekent het iets anders???
Ik begrijp je onzekerheid want zou leuk zijn om hier antwoorden op te krijgen. Waar heb je dat gelezen over oestrogeen en varenstructuur?

groetjes
 
Dank jullie wel voor jullie reacties! Het zijn er wel veel! Ik heb Veilig zwanger van Beatrijs Smulders en Mariel Croon en Zwangerschap voor Dummies. Best handige boeken. De een hadden we gekocht en de ander kregen we van een vriendin die hem niet meer nodig had...
Wat gek Esther dat jij ook nu pas een tempverhoging had en wat gek dat jij het zelfde hebt Aliya! Nou ja, over een week of zo weten we wat het betekende!

Liefs kiki
 
Terug
Bovenaan