nu gaan we er echt voor....

A

Anoniem

Guest
Hallo meiden.....

Het is alweer enige tijd geleden, dat ik hier ook heel actief heb meegelezen. Er zijn ook al heel wat nieuwe meiden bijgekomen.
Zelf zijn we al enige tijd (1,5 jaar) bezig om zwanger te raken, alleen wil dat nog niet echt lukken....Afgelopen oktober en november zijn we allebei voor onderzoek geweest. Ik heb een HSG gehad en mijn man heeft een zaadonderzoek gedaan. De HSG zag er goed uit en daaruit was weinig bijzonders te halen, maar helaas was het bij mijn man niet goed. Zijn zaad is heel langzaam. Maar er werd ons toen verteld, dat een 1e onderzoek nog niet zoveel zegt, omdat dit heel afhankelijk is van veel factoren (stress enz.)
Mijn man had het niet naar zijn zin op zijn werk en maakte erg veel uurtjes en we hadden erg veel drukte aan ons hoofd omdat wij in januari 2007 in het huwelijksbootje in Oostenrijk zijn gestapt. We hebben toen besloten om alles maar eens lekker te laten voor wat het was en als we alles achter de rug zouden hebben, zouden we met vol goede moed weer verder gaan in de MM.
Inmiddels zijn we getrouwd en we hebben de mooiste dag van ons leven gehad, mijn man heeft ondertussen een nieuwe job en gisteren is mijn man weer naar het ziekenhuis gegaan voor een 2e zaadonderzoek.
Nu maar hopen, dat daar nu wel goed nieuws uit voort zal vloeien, want ook ik zit erg te sukkelen met onregelmatige cyclussen. 20 maart krijgen we de uitslag en gaan we kijken hoe nu verder.........
Ik ben blij dat ik hier mijn hartje kan luchten....want meiden het is toch af en toe best wel zwaar en emotioneel hè.....en vooral als iedereen om je heen zwanger raakt en is.
Nu we net getrouwd zijn...is de volgende vraag van iedereen om ons heen......wanneer komt er een kleintje?
Oh mensen moesten eens weten...hoe moeilijk we het soms hier mee hebben.....
Ik wilde gewoon even mijn verhaal aan jullie kwijt en hoop bij jullie steun te vinden komende periode.....
Heel veel succes allemaal!!!!!!!!!!

Liefs,
Famke

Hoi Famke,

Nog van harte gefeliciteerd met je huwelijk.
En heel heel veel sterkte met het hele gebeuren rondom zwanger raken.
Het is fijn om hier af en toe je hart te luchten en je vragen te stellen.

Groetjes
mama peet

Hoi Famke!

Ook van mij van harte gefeliciteerd met jullie huwelijk! Wat bijzonder dat jullie in Oostenrijk zijn getrouwd!

Ja, en dan komen inderdaad gelijk de vervelende vragen over kinderen. Dergelijke opmerkingen hebben wij toen ook gekregen. Totdat we duidelijk zeiden dat we zonder hulp niet zwanger kunnen worden - was voor sommigen misschien een shock, maar daarna hebben we nooit meer vervelende opmerkingen gekregen.

Succes met wachten - en geniet lekker van elkaar!

Uli

Hoi Famke,

Nog van harte gefeliciteerd met je huwelijk!!

Snap inderdaad wat jij en Uli bedoelen! Zelf ben ik nog niet zover, dat ik kan zeggen tegen kennissen / bekenden dat we zonder hulp niet zwanger kunnen worden. Alleen onze ouders, onze beste vrienden en mijn leidinggevende zijn hiervan op de hoogte.

Ik weet dat ik vragen omtrent het krijgen van kinderen kan verwachten en toch ben ik er telkens niet op voorbereid. In mijn hoofd heb ik zulke gesprekken al duizend keer gehouden, maar als de vraag daadwerkelijk gesteld wordt, reageer ik anders dan gepland (hoofd zo rood als een biet, moeilijk uit mijn woorden komen. Gelukkig heeft nog niemand doorgevraagd…..). Weet ook niet goed of ik het wel aan de grote klok wil hangen (wij wonen in een klein dorp, dus zulk nieuws gaat helaas als een lopend vuurtje…), zo ja, wanneer, tegen wie en hoe ik het moet zeggen.

Ik hoop voor jou (en voor iedereen) dat we allemaal snel een wonder in onze buik mogen krijgen (dan hoeven we ook geen “lastige” vragen meer te beantwoorden……)

Groetjes,
Nikki

Terug
Bovenaan