nu heb ik vandaag wat meegemaakr op school

goededag moeders/ vaders,


wat ik nu mee heb gemaakt kan echt niet.
me dochter gaat vanaf   april 2007 naar de kleuterschool.
in mei  4 jaar jaar geworden

me dochter heeft logopedie dus wij zijn elke maandag en donderdag iets later op school.
maar sinds vandaag huilde ze ineens toen ik haar in de pauze naar school bracht.
we gingen eerst samen naar de juf om haar te laten weten dat shirley er ook was,
dat doen we altijd.
maar vandaag de eerst school dag  , ze huilde ik haar getroost had met haar afgesproken, mama gaat nu naar huis schoonmaken, en haald jou in voor het middag eten weer op, ze huilde nog wel maar ze vondt het goed.
dus ik ging naar huis, zie ik even later me dochter lopen in onze drukke straat.
schrok ervan, dus ik weer naar de school toe,
ik was in alle staten, liep naar de pleinwacht,
en vertelde die man ik breng me dochter vol vertrouwen naar school en dan  zie ik me dochter over onze drukke straat lopen er had wel iets kunnen gebeuren.  hij zei ik let op.
oja waarom loopt me dochter dan ik onze straat dan wilt u zeggen dat u oplet?
ik naar binnen en wilde de directeur spreken die was er natuurlijk weer niet.
dus kreeg ik de juf van me dochter te spreken.
ik vertelde haar het verhaal dat me dochter van het plein af was gelopen en dat ik dit echt niet normaal vind, je brengt je kind vol vertrouwen naar school en dan gebeurt er dit.
ze zat een party dom te lache, ik vroeg vindt u het grappig ik niet dus.
nu wilt ze vanmiddag me me praten en heb daar dus echt geen zin in,
ben in alle staten.
praat nog met 1 persoon en dat is de directeur.
ze zien de bui al hangen natuurlijk.
gaat de juf tegen iemand lopen zeggen die moeder ziet alles zwart / wit.
nou liever dame ik zie alles in kleur zwart wit die tijden hebben we gehad.
nog achterbaks doen achter je rug om.
terwijl de fout bij hun ligt en niet bij mijn.
wat vinden jullie hier van dit kan toch niet?



groetjes een bezorgde moeder
 
Nou, ik vind het ook niet normaal en heel logisch dat je dit met de directeur wilt overleggen. Toch zou ik het gesprek met de juf niet uit de weg gaan. Gewoon duidelijk je mening geven.

Veel succes! Laat je nog even weten hoe het is gegaan?
 
bedankt voor je reactie.
heb dat gesprekje niet gedaan omdat ik haar geen verantwoord schuldig ben.
en die juf van me dochter was er ook niet bij op het schoolplein, bemoeide zich er alleen mee. de meester die pleinwacht heeft is nog super jong 22 dus hij zou wel niet kunnen praten en dat de juf van me dochter ermee bemoeide ?
de persoon die pleinwacht had moest weg. ( of durfde hij geen gesprekje aan omdat hij weet dat de schuld bij hem ligt)?
dus morgen als eerste naar de directeur toe.
wil dit nooit mee meemaken.
moet nog van de schrik bekomen.



 
Nou, wat een verhaal!
Maar heb je die juffrouw eigenlijk wel gevraagd of zij het kindje überhaupt wel gemist heeft??????
Daar ik wel duidelijk de schuld bij beiden vind liggen. Zij had op moeten merken dat er iemand mist en actie moeten ondernemen. Weet niet in hoeverre dit al was gebeurt?
En hoe lang is het lopen van school naar jullie huis? Dan weet je ongeveer hoe lang ze al de tijd had om op te merken dat ze miste.
En natuurlijk had die jongen van't plein ook moeten opletten.

Nou, ben benieuwd hoe het verder is verlopen. Maar vind het erg schandalig zeg!

Groetjes CJ
 
goedemorgen,



ik zou vandaag pas een gesprekje krijgen,
maar we zijn vann8 me onze dochter naar de dokter geweest.
had 39 koorts en kreeg kootsstuipen.
hoesten en gaf over.
nu heeft ze een antibiotica kuur.
dus ik belde de school gaf het door.
en dan zouden ze niet zeggen je heb een gesprekje vandaag,
onee lekker makkelijk ik loop niet achter hun aan.
zo erg vinden ze het niet iets wat maandag is gebeurt bespreken ze pas woensdag.
zo dra me dochter beter is, stap ik er zelf wel op af.
dit kan toch niet.
veilige school laat dat er maar vanaf.


gister haalde ik me dochter op maar ze speelde nog buiten,
de juf vertelde dames en heertje in de rij.
me dochter wilde een handje geven aan een kindje,
duw ze haar zo op de grond.
juf stond erbij deed niks.
dat zelfde kind liep met 2 kinderen aan haar hand naar binnen.
zo gezellige school,
vroeg ik aan noem haar maar dat mens meer is ze niet,
waarom me dochter buiten werd gesloten,
nu snap ik wel waarom ze huilt als ze naar school gaat.
zegt ze met een lacherige stem, we moeten allemaal wennen.
zei mens schei toch uit dan moetn jullie ook niet in het schoolboekjes zetten,
dat er niet gepest mag worden.


ga verhuizen in maart2008 vindt het opeens niet meer erg,
kan dat mens wel wat doen.






groetjes een bezorgde moeder
 
ik krijg gewoon de rillingen van je verhaal.. een soort gelijk iets is er bij onze school voorgevallen. Onze juf zag gelukkig wel in hoe fout ze zat... en nu staat ze iedere dag zelf buiten en moeten alle kinderen waarvan de ouder er nog niet is bij haar bij de deur blijven wachten.

Het lijkt me doodeng! Zeker als je kind net 4 is geworden! Zo'n kind ziet vaak zelf de ellende nog niet die er kan gebeuren. Kan je ook gewoonweg niet verwachten van ze.

Maar ik zou het er toch niet bij laten zitten al ga je maart volgend jaar verhuizen. dat duurt nog 6 maanden en die maanden moet je kind doorkomen.
Bij ons leren ze dat ieder kind gelijk is en recht heeft op een aardige behandeling. Als je iemand niet leuk vind dan kan dat, maar je mag niemand buiten sluiten en als je ziet dat een kindje alleen is of geplaagd wordt dan doe je daar wat aan. mijn oudste is inmiddels ruim 5 en neemt het inderdaad op voor de kindjes die in haar ogen nog klein zijn (eigenlijk alles wat nog geen 5 is hihi) en ik moet zeggen dat ik als ouder bij sommige kindjes ook heb van ach wat zielig, maar als ik als klassemmoeder weer eens een dag meedraai dan zie ik dat ze in de klas gewoon hun eigen plekje hebben en dat pesten (nog) niet voorkomt.

Een juf heeft daar een hele grote verantwoordelijkheid in en als ze die niet (wil) neemt dan is er wat mis met haar!

Sterkte en laat de ontwikkelingen weten!!

groetjes ciska
 
Terug
Bovenaan