Nu kan ik eindelijk mijn verhaal kwijt

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Ik ben nieuw en zal mij even voorstellen. Ik sta ingelogd onder de naam arnold maar dat is mijn man. Ik ben natasjha en wil mijn verhaal delen met mensen die het zelfde door maken en mij hopelijk wel begrijpen want we stoten op nog al veel onbegrip van de buiten wereld.

Ik zal bij het begin beginnen:
Juni vorig jaar besloten we vol goede moet te stoppen met de pil in de hoop dat we snel een kindje mochten krijgen. Die wens hebben we al bijna vijf jaar maar steeds gebeurde er wel iets waardoor we besloten het uit te stellen. In juni was het dan eindelijk zo ver...
Natuurlijk lukte het niet gelijk om zwanger te raken maar al snel besloten we geen kans voorbij te laten gaan en begon ik elke ochtend mij temp. te meten ze zeggen dat als je tussen de 0.3 en de 0.5 graden verhoging hebt dat je dan je eisprong hebt. Nou bij mij kon je er helemaal niets uit wijs worden mijn temp. schommelde elke dag zo dat we er helemaal niets wijs uit werden. Onder tussen waren we al 5 maand onder weg en nog steeds geen enkel teken van iest wat op een zwangerschap zou duiden. En natuurlijk gingen wij net als iedereen balen als bleek dat het weer niet gelukt was en begonnen we ons al een beetje zorgen te maken of er niet iets mis zou zijn. In november storte ik helemaal in toen weer bleek dat het niet was gelukt. We besloten om van die ovluatie testen te kopen waar aan je precies kon zien waneer je ovlueerde. Nou dat werkte uitstekend. Twee dagen na mijn ovluatie kreeg ik pijn in mijn borsten. Niet dat ik daar gelijkt uit concludeerde dat ik zwanger was want naar 10 dagen ben ik naar de dokter gegaan omdat mijn borsten zo pijn deden dat als ik de trap op liep ik al op apengapen lag zoveel spanning stond er op waardoor ik bijna geen lucht meer kon krijgen. Na een heel gesprek met de dokter zij hij dat het vermoeden heel groot was dat ik zwanger was!!!!! We waren natuurlijk helemaal door het dolle heen. Helemaal omdat we het hoorden op de 30ste verjaardag van mijn man. We konden ons geluk niet meer op. We hebben het ook bijna meteen aan onze ouders verteld, ook die waren natuurlijk heel erg blij, maar kwamen al weer gelijk met van die goedbedoelde adviesen. zeker mijn schoonmoeder die kon er wat van zeg, natuurlijk wisten we dat het nog heel pril was en er nog van alles fout kon gaan maar dat mocht de pret op dit moment niet drukken. Twee dagen later ben ik al naar de lingerie zaak gegaan om meegroei bh ´s te kopen omdat mijn eigen bh ´s niet meer paste. Daar kwamen we er tot onze grote verbazing achter dat ik al een cup maat groter nodig had!! Maar ja wat geeft dat nou we zouden een kindje krijgen en hoeveel pijn het me nu al deed ik was de gelukkigste vrouw op aarde.
Maar dat geluk mocht helaas niet lang duren na 5 weken werd ik ongesteld en verloor mijn kindje, zo voelde ik het ook echt, ik voelde me zo leeg daarna ik was helemaal van de kaart. Mijn ouders waren vol medeleven en baalde er net zo hard van als wij, maar mijn schoonmoeder wist te relativeren: natuurlijk was het jammer dat ik ons kindje was verloren maar eigenlijk was het nog niets en beter nu dan na twee maand!! Want zij  had dat ook had gehad en dat was veeeeeel erger!
Na een tijdje besloten we ons niet uit het veld te laten slaan er er weer voor te gaan. eerst was mijn lichaam nog compleet van slag maar na twee maand had ik weer ontzettende zere borsten, het zal toch niet nu al weer raak zijn????? we durfde niet al te hard te hopen maar uit eindelijk was ik wel twee dagen over tijd!! en net als de eerste keer had ik wer de zelfde klachten, mijn borsten deden iets minder zeer maar waren wel zeer gevoelig en weer super groot. Dus wij dachten waar om zouden we weer een test doen? ik voelde me helemaal zwanger
 Helaas mocht het ook deze keer niet zo zijn. Ik had netjes een hele kleine bloeding gehad dus wij dachten dat is in nestel bloed maar twee dagen later kreeg ik onwijze buik pijn en werd ik ongesteld. Ook dit voelde voor ons als een mk.en zijn we naar de dokter gegaan die heeft ons toen door verwezen naar het ziekenhuis voor onder zoek omdat mijn moeder vleesbomen en polypen in haar baarmoeder heeft gehad. Gelukkig bleek dit bij mijn niet zo te zijn een ook al mijn hormonen waren goed. De gynacoloog kon verder niets voor ons doen want zo zijn de regels nu eenmaal je moet eerst een jaar bezig zijn voor dat er verdere stappen worden ondernomen en stuurde ons naar huis.
Toen wij met dit hele verhaal naar buiten kwamen en aan sommige vrienden en familie vertelde waren de reactie ´s heel hard er waren er zelfs bij die beweerde dat ik helemaal niet zwanger was geweest omdat ik het niet kon bewijzen met een zwangerschaps test!!!! en natuurlijk waren er een aantal die gewoon heel makkelijk zeggen " jullie zijn er veel te veel mee bezig als je er niet zo veel aan denkt lukt het vanzelf een keer" en mensen die vinden dat het bij hun allemaal nog veel erger is of bij iemand die ze kennen blablabla.
Het einde van het verhaal is dat ik er eigenlijk met niemand over kan praten want ik stuit gewoon op onbegrip. Ook durf ik het niet aan nog meer mensen te vertellen omdat ik bang ben voor de reacties. Zelfs mijn eigen oma weet van niets terwijl ik het haar zo graag zou willen vertellen en haar wil vragen of ik ons kindje naar mijn lieve helaas overleden opa mag ver noemen.
Kort om ik voel me alleen in deze wereld mijn man doet hard zijn best maar zegt ook ik beleef het heel anders dan jij want jij voelt het.
We zijn nu weer bijna twee maanden verder en ik moet weer bijna ongesteld worden ik durf niets meer te hopen, ik voel mijn borsten wel maar minder erg als de vorige twee keer ik weet gewoon niet meer  wat ik moet voelen of denken.

Zo dat lucht op ik hoop dat jullie met verhalen komen waar ik iets aan heb en waar ik iets mee kan doen zodat ik me niet meer zo alleen voel in dit hele kinderen krijgen wereldje

natasjha  

Hoi Natasha Natasja hier

Wat erg zeg

Veel mensen hebben al snel hun woordje klaar

Belachelijk

IK weet zeker maar dan ook zeker dat je hier wel gesteund word

hier zijn veel vrouwen die goed luisteren als er nu iets kleins of iets groots is

Dat heb ik hier zeker wel gemerkt

Ik begrijp dat je nu bang bent om wat te voelen echt verschrikkelijk lijkt me het

Zelf heb ik het niet meegemaakt wat je verteld

ik zit pas in ronde 2

en heb al een zoontje van bijna 3

Ik wens je heel veel succes

en laat je gewoon horen

als je nu blij of verdrietig bent

en laat ons luisteren

Ik ben iedergeval een luisterend oor voor je

sterkte natasja

Hoi Natasija,

He wat vervelend allemaal, en inderdaad is de buiten wereld nog al hard.
Ik kan er een beetje over mee praten. Wij zijn inmiddels in ronde 11 en ik vind het erg moeilijk om er niet mee bezig te zijn. Wij hebben vanaf begin tegen mijn ouders en de ouders van mijn vriend en een paar vrienden verteld dat we bezig zijn, sommige steunen ons er in en van andere krijg je soms van die botte opmerkingen dat je spijt hebt dat je het ooit uberhaupt met ze gedeeld hebt! En voel je je er echt alleen in staan.
Ik heb een kennis die mijn verhalen allemaal heeft aan gehoord en na 3 maanden zelf zwanger bleek te zijn en dat dus nooit heeft gezegd, je kunt je voorstellen dat dat behoorlijk zeer deed!
Het is ook moeilijk vind ik op een gegeven moment dingen te zeggen, je krijgt ongewenste adviesen waar je helemaal niet op zit te wachten, soms heb ik spijt dat we het hebben verteld aan sommige.
Ook ik ben bezorgd naar de huisarts gegaan en die zei het duurt ongeveer 1 to 1,5 jaar om zwanger te worden dus wacht daar maar op! Lekker schiet je dus ook geen bal mee op!
Ik temperatuur ook en vind dat ook niet even makkelijk omdat ik geen vaste lichaams temperatuur heb, ik doe wel de ovulatie testen van clearblue die was heel erg duidelijk, en ik draag een maansteen.
Gelukkig is dit forum er om je verhaal te doen en wat herkennig te krijgen want ik voel me er soms ook helemaal alleen voor staan, ook al heb ik een hele lieve vriend die me steunt door dik en dun,is het toch fijn om met andere dingen te delen,die het echt begrijpen. Op   dit forum geeft iedereen je het gevoel dat je niet alleen bent en dat lucht op!

In ieder geval heel veel sterkte en suczeven de komende tijd!

groetjes Saskia 30

hoi hoi

Wat fijn dat je hier op het forum bent, nu kun je julie verhaal delen, en ja ik geloofdat dat behoorlijk oplucht. Ik weet het zelf, ik ben nog net niet bezig om zwanger te worden(mijn verhaal kun je wel ergens terug lezen). Maar we willen het al heel lang, maar mijn gezondheid liet het niet toe. En ja hoor, dan krijg je ook adviezen, van ja dan is het niet voor jullie weggelegd, leg je er maar bij neer. Je bent jong je hebt nog tijd genoeg. Of de ergste ja dan heb je pech gehad, jij hebt overgewicht en long en rug problemen. Nou die zat, en het doet pijn en het vreet aan je. Maar hier kan ik mezelf zijn, ik kan blij zijn, verdrietig zijn en als ik eens effe wil klagen kan dat. Niemand die je ervoor veroordeeld.

Wat jullie situatie betreft, nu misschien was je niet zwanger, nou en. Wat moeten de mensen bewijs hebben. Jij voelde je zwanger, je dacht dat je zwanger was. Dat is wat telt. En niet of het nu wel of niet zo was. Jullie verheugden je op een kindje en dit kindje ging er niet meer komen. Je wereld stort in. Kan ik me voorstellen!!

Dus wat mij betreft ik gun jullie alle geluk van de wereld, en laat die andere mensen maar naar de maan lopen.
Ik hoop voor jullie dat jullie het verlies een beetje een plaats kunnen geven, en verheugd wachten op een nieuwe zwangerschap.
Wat ik nu ga zeggen bedoel ik niet verkeerd, maar misschien heb je er iets aan. Het is niet verkeerd om naar je nod dag toe te leven, ik denk dat we dit allemaal doen. Maar misschien is het voor jou goed om duidelijkheid te hebben. Dus doe een test, hoef je niet in onzekerheid te zitten. Want je lichaam is nu 1 hormonenbom, en geeft je niet meer altijd de juiste signalen. dus verleid je zelf uit dat lijden. Via internet www.babybrabbel.org zijn er in de premomshop goedkope testen te bestellen, en sommige kun je al 4 dagen voor je nod dag doen. Misschien is dit iets voor je. Want ik kan me voorstellen als je bepaalde seinen van je lichaam krijgt, dat de hoop met de dag groeit en het is des te erger als het dan niet zo is. Ik zelf ga komende maand ronde 1 in, en ik heb al 6 testen in huis. Gewoon, omdat ik weet dat ik niet met onzekerheid kan leven. Dus voor het geval dat , dan doe ik een test.

Heel veel liefs en ik duim voor jullie dat het snel lukt

Doortje

hè meis,

irritant is dat als mensen je niet begrijpen of willen begrijpen.

Bij mij zijn het mijn eigen ouders,met rotopmerkingen.

Nu heb ik al 7 kids, dus misschien mag ik hier niet eens over
meepraten, maar het feit wil dat ik ook pas geleden 2 mk's heb gehad.
Dan krijg je opmerkingen van; ach je hebt er toch al zoveel.

Meid, waar het om gaat is dat het niet het kindje was van een ander,maar van jou.

Jij weet voor jezelf heel goed of je zwanger was ja of nee, met of
zonder test. Ik heb ook eigenlijk geen testen nodig, maar gebruik ze
puur voor een plakboek,hihii.

Ik denk dat een mk zo vroeg in de zwangerschap net zo hard treft als
wanneer je iets verder bent, wat een ander ook zegt. Je bent er al gek
mee en voor jou is het al iets wezenlijks. Wat het vernoemen betreft,
meis doe wat je hart je ingeeft als het zover is. Je hoeft toch geen
toestemming te vragen of je het kindje mag vernoemen? Ik denk dat de
verrassing ervan al mooi is. Joh, ik hoop dat die NOD van jou een WZZ
(wel zwanger zijn) mag worden, en als je tegen ons zegt zwanger te zijn
zonder dat je een test gedaan hebt, weet ik zeker dat wij allemaal je
wel zullen geliven hoor.

liefs Hester

Ik wil even een verhaal vertellen waardoor je misschien wat meer hoop krijgt op een goede afloop.
Sinds woensdag weet ik dat ik zwanger ben. Eindelijk (zo voelt het), na precies 1 jaar is het dan echt gelukt! Toen wij vorig jaar maart begonnen, dacht ik, trek er een half jaar voor uit. En ja hoor, in augustus dacht ik echt, ik ben zwanger. Helaas werd ik na 2 dagen overtijd ongesteld. Een onregelmatige cycles dus. Prompt die avond kwam mijn zus vertellen dat ze zwanger was, in 1 keer raak, ik heb vreselijk zitten janken toen ze weg was. Wat was ik jaloers!
Maar goed, we gingen door, maar ik werd steeds weer ongesteld. In november vertelde mijn collega ineens dat ze zwanger was, eigenlijk een ongelukje. Weer heb ik zitten huilen  van jaloezie.
In januari van dit jaar was ik ineens 10 dagen overtijd en had alle zwangerschapsverschijnselen die je maar kunt bedenken. Helaas bleven de testen negatief, maar ik wist het zeker, ik was zwanger! Je raadt het al, ik werd weer ongesteld. Het voelde als een miskraam.
Mijn vriend en ik hebben ervoor gekozen het er met niemand over te hebben en het echt voor onszelf te houden. Best moeilijk!
Vorige week woensdag hadden we onze eerste afspraak bij de gyneacoloog, want ik was erg bang dat er iets mis was. Alles zag er goed uit, maar er zijn toch een aantal onderzoeken gedaan waarvan we de uitslag over 2 weken krijgen.
Die dag daarvoor is mijn zus bevallen van een zoon. Geweldig hoor, maar weer tranen met tuiten...
Afgelopen maandag keek ik in de spiegel vlak voor ik ging douchen en zagen mijn borsten er anders uit. Wat een blijdschap!!! Ik kreeg meteen weer hoop. Woensdagochtend heb ik getest, dacht; het zal toch wel niet, ik zal het me verbeeld hebben. 5 minuten later... 2 dikke strepen!
Zo zie je maar, uiteindelijk komt het wel. Ik heb echt ook hele moeilijke periodes gehad, waarin je jezelf moet dwingen er niet te veel mee bezig te zijn. Maar dat is juist het moeilijke. Ik werk ook nog op een kinderdagverblijf, dus word dagelijks met alle zaken er omheen geconfronteerd.
Ik wens je heel veel sterkte toe en probeer positief te blijven denken, hoe moeilijk dat ook lijkt!

Veel liefs Marieke.

Terug
Bovenaan