Nu kan ik nog niet echt genieten, gatver!

A

Anoniem

Guest
Ben ik weer hoor! Ik zit nu echt in de shit zeg! Zal het proberen kort te houden.

Ik ben 2 januari jl. begonnen bij mijn nieuwe baas. Hier heb ik 1 maand proeftijd en een halfjaar contract. Aangezien wij al 2 jaar druk aan het klussen waren, gingen we ervan uit dat het toch voorlopig niet zou lukken. Naief misschien maar na zo'n tijd verlies je toch wel een beetje de hoop.....
En nu ben ik zwanger. Ik heb het tegen mijn collega's verteld nog niet tegen mijn chef. Mijn collega's zijn bang dat mijn contract nu niet verlengd gaat worden i.v.m. zwangerschap omdat men hier echt een fulltimer op kantoor willen hebben om de boel te runnen. Ik wacht tot de eerste week van februari om  het mijn chef te vertellen omdat hij me anders tijdens mijn proeftijd kan ontslaan. Dit geeft zo'n hoop onzekerheid dat ik het echt even niet meer weet. En ik ben zo moe...................

Liefs,
Camel

Hoi Camel,

Allereerst: ontzettend gefeliciteerd met je zwangerschap! Wat een verrassing moet dat geweest zijn.

Maar de timing is natuurlijk niet zo geweldig. Theoretisch gezien hoef je je baas nog niet te zeggen, maar eerst een contract afwachten lijkt me niet netjes, zeker nu je collega's het al weten. Lastig meid, ik ben bang dat ik je hier niet mee kan helpen. Maar ik stuur je wel een  en hoop dat het allemaal goed komt!

Groetjes, Marisa

hoi camel
allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap!!ik weet niet hoelang je zwanger bent,maar ik zou t idd nog niet vertellen aan je chef.kun je wel dat half jaar volmaken voor je verlof?als dat zo is doe je je baas toch geen onrecht aan als je het pas later verteld.zeker omdat je al 2 jaar bezig bent is het toch niet vreemd dat je het de eerste 3/4 maanden voor je houd.ik zou mn zwangerschap er toch niet door laten verpesten.je hebt er zolang over gedaan.
groetjes kari

Ik zou in ieder geval de proeftijd afwachten. Als hij echt van je af wil, kan dat na je half jaar contract ook nog. Maar je moet het werkgevers niet al te makkelijk maken.
Geniet van je zwangerschap. En bedenk maar dat een kind voor de rest van je leven is; een baas niet!

greet

hallo camel,
gefeliciteerd met je zwangerschap!! ik kon niet opmaken sinds wanneer je zwanger bent maar theoretisch mag je het je baas vertellen na de 12e week. jammer is wel dat je het je collega's al verteld hebt...niet echt slim!  
ik zou wachten tot na de 12e week, het kan ten eerste mis gaan (sorry..) en   ten tweede moet je ook aan je eigen baan denken!!

succes er mee,
gr. martine

Ik zat eigenlijk een beetje in hetzelfde schuitje. Ook net begonnen (heb zelfs het contract nog niet getekend was te misselijk) en ook ik zag er erg tegenop om het te vertellen. Omdat ik vorige week zo ontzettend ziek was moest ik het wel vertellen en bij mij hebben ze heel positief gereageerd. Als ik gewoon normaal presteer kan ik er gewoon blijven.
Nu moet ik er wel bij zeggen dat ik in de kinderopvang werk en dat is echt een vrouwenorganistie. Kan me voorstellen dat het bij een mannenbedrijf heel anders kan zijn.
Toch zou ik lekker gaan genieten van je zwangerschap, want zeker na zo'n lange tijd, is dat veel belangrijker op dit moment denk ik zo.

Liefs Maaike

Nee, de timing is inderdaad niet zo handig. Maar als het na 2 jaar temperaturen, ovulatietesten e.d. niet lukt en je klust maar 1 keer per maand dan ga je er ook niet meer vanuit dat het dan wel raak is. Misschien heel naief en dom maar het feit ligt er nu eenmaal. Ik ben 5,5 week zwanger en ik moest het mijn directe collega's wel vertellen omdat ik om de haverklap naar de dokter moest omdat de testen niet geheel duidelijk waren. Dit kwam pas na een bloedonderzoek aan de orde. En als je met allemaal meiden werkt die zelf een kleintje hebben, dan hebben ze zoiets gauw door.

Ik heb 6 februari een gesprek met mijn chef en dan ga ik het vertellen. Dan is mijn proeftijd voorbij. Dan kan ik in ieder geval met zekerheid mijn halfjaar contract uitdienen en dan kijk ik dan wel wat hij voorstelt. Ik heb al verder geinformeerd en ik heb dan tot mijn bevalling recht op een WW-uitkering. Dan zoek ik daarna wel weer iets anders. Als je wil werken, is er altijd werk. Als ze me niet meer willen op het kantoor waar ik nu zit, is het jammer. Mijn kindje gaat voor. We hebben er zoooooo lang op moeten wachten........

Liefs,
Camel

Hoi Camel,

Als je chef je graag hebben wilt en je bent van plan om tot je verlof door te werken, lijkt mij dat toch redelijk. Heb je daarna ook plannen om terug te komen, of ga je 'moederen'?

Groetjes, Marisa

Terug
Bovenaan