nu kan ik nog steeds niet verder

Hallo allemaal,

Wat een rottijd maak je toch door als je een miskraam hebt meegemaakt. Iedereen die op dit forum zit, kan erover meepraten. Ik heb zelf ruim 10 weken geleden een spontane miskraam gehad, na 11 weken zwangerschap. We willen graag weer proberen zwanger te worden, maar hebben destijds wel besloten te wachten tot na mijn eerste menstruatie. Wisten wij toen veel dat dat zo lang zou duren!

Nu ben ik nog steeds niet ongesteld (en zwangerschapstest was afgelopen week negatief) en ik voel me onderhand alsof ik in de menopauze zit. Hoe lang duurt dit nog?? Dat wachten maakt me zo onzeker, ben ik wel normaal, waarom werkt mijn lichaam niet mee? Begrijp me goed, ik vind het hele wonder van zwangerschap prachtig en zou niet willen dat het verloop voorspelbaar en planbaar zou zijn, maar ik baal wel van deze situatie. Ik weet ook niet meer of ik nog wel wil wachten tot na mijn menstruatie en zie er tegenop om dit te bespreken met mijn partner. Het mooiste zou zijn als ik morgen ongesteld zou zijn, maar mijn lichaam geeft daar tot nu toe nog lang geen signalen van!

Als ik mijn verhaal teruglees, zie ik er geen concrete vraag in. Ik heb kennelijk vooral behoefte om van me af te schrijven. Maar als jullie mijn situatie herkennen en daarover willen meepraten zou dat denk ik wel helpen. En ik zou wel eens willen weten of het langer dan 10 weken wachten normaal is of abnormaal/ongezond, iemand die dat weet?

Groetjes, Son

Hoi,

ik zou een keer langs een gyneacoloog gaan, je hoort echt binnen maximaal 8 weken ongesteld te worden, dat vertelde mijn gyneacoloog me in ieder geval!! gewoon een keer de dokter bellen, want dit is niet gewoon, wie weet krijg je wel een maand de pil voorgeschreven om je cyclus weer opgang te helpen.

Liefs Jen

Bedankt Jen, ik heb gelijk naar de dokter gebeld en de pil voorgeschreven gekregen. Het duurt dan misschien nog wel even, maar dan weet ik tenminste waar ik aan toe ben.

Liefs, Son

Hey Sonica!

Jeetje meid, al weer 10 weken verder. Knap dat je het zolang hebt volgehouden. Bij 9 weken (ik bleef juist maar elke keer tussendoor vloeien, bruinvloei... en geen menstruatie) kreeg ik ook de pil voorgeschreven. En nu zit in inmiddels weer in ronde 3 (puur natuur zonder pil). Mijn lichaam had gewoon even een zetje in de rug nodig om het ritme weer te vinden.

Hoelang ga jij de pil slikken? Ik kreeg 3 maanden voorgeschreven, maar heb 2 maanden geslikt en dat is wel twee maanden, maar het is ook zo voorbij! Daarna kunnen jullie weer aan de slag voor jullie kinderwens.

Liefs remsa

Terug
Bovenaan