Nu nog berg????

Hoi allemaal,
mijn zoontje is ruim 14 maand en nu ontdekte ik ineens iets op z'n hoofdje wat verdacht veel op berg lijkt. Dat kan toch helemaal niet meer???? En hoe kom ik er weer vanaf?
Iemand enige ervaring, tips&trucs of een idee wat het ook kan zijn (wat beter bij z'n leeftijd past)
Groetjes, Miranda

Hoi,

Ik heb helaas geen oplossing voor je, maar ben ook wel benieuwd.
Evi (15 mnd) heeft er eigenlijk altijd wel last van gehad, maar aangezien ze niet echt van gefrunnik houdt, is het vrij moeilijk om al die korstjes van haar hoofd af te peuteren.
Dus mocht iemand een goede tip hebben (en dan niet het insmeren met babayolie en eraf krabben, want dat werkt dus echt niet, zo lang zit ze niet stil)...

Groetjes,

Ilonka

Hallo,

ik wilde eigenlijk dezelfde vraag stellen..... Bente heeft toen ze een maand of 4, 5 was ook berg gehad, die heb ik toen met anti berg pads van Etos eigen merk en daar kreeg ik haar hoofdje heel mooi schoon mee. Nu ontdekte is dat ze ook nu weer berg had.... ik vond het een beetje vreemd omdat ik eigenlijk dacht dat het een "baby kwaaltje" was. Nu vraag ik me ook af hoe ik het eraf kan krijgen omdat ze vorig jaar bijna nog geen haar had en het dus heel makkelijk ging. Nu heeft ze ondertussen wel aardig wat haar en vraag ik me af of het wel wil lukken met die pads. Misschien moet ik ze toch maar gewoon kopen en proberen, al krijg je dan wel hele vette haren. Als iemand een andere tip heeft hoor ik die graag.

groetjes Danielle

Hallo Allemaal,

Onze dochter (ruim 15 maanden) heeft er ook al vanaf het begin last van en ook zij houdt niet van al dat gepeuter op haar hoofd. Ik gebruik nu dagelijks haarlotion van zarqa (ik heb het bij de tuinen gekocht, maar volgens mij heeft Etos het ook). Dit schijnt vooral te helpen om het terugkomen van de berg tegen te gaan. Hoewel ik dus maar mondjesmaat er wat afgepeuterd krijg heb ik wel het idee dat het inmiddels iets minder is. Maar of dat dan weer aan die haarlotion ligt of dat ze er nu langzaamaan overheen groeit...? Het ruikt in ieder geval wel lekker en zo krijg ik haar pluizenbosje na het slapen ook weer een beetje glad.

Verder is het toch voornamelijk afwachten volgens mij.

Succes allemaal.

Karin

Ook Leah heeft berg; gelukkig zie je het nu een stukje minder nu ze wat meer haar krijgt. Ik heb ook geen idee wanneer het zo'n beetje over moet gaan. Maar ik lees hier iets over pads van de etos, dus ga daar maar eens naar kijken.....

Hai,

Norah (15 maanden) heeft ook nog steeds berg. De eige tip die wij via-via hebben gehad, was om vaseline in haar haar te smeren, dat de hele nacht te laten inwerken en de volgende ochtend met een stevig visitekaartje (!!!) de berg uit haar haar te schrapen (!!!), tegen de haargroeirichting in (!!!). Je begrijpt dat we dat laatste (met dat visitekaartje) dus niet gedaan hebben... De vaseline hielp wel een beetje, maar ik merk dat de beste remedie is: geduld hebben. Gewoon afwachten, het komt vanzelf los. Dat adviseerde het cb ons ook. Bij Norah werkt het ook echt zo, ze heeft bijna niks meer over. De stukjes berg hebben een voor een uit zichzelf losgelaten. Af en toe pluk ik nog wat van haar hoofdje, maar alleen als het al los zit, ik ga er niet aan trekken. Het zijn trouwens wel hele kleine stukjes droge huid, het is niet zo smerig als het hierboven klinkt...!

Oveigens hoorde ik van de week van iemand dat je via de huisarts iets kan krijgen wat je op het hoofdje kan smeren, Blijkbaar laat het dan allemaal in een paar dagen los. Voor ons is dat niet meer de moeite, maar wie weet heb jij er iets aan!

Groetjes,
Jamie

Hey,

mijn zoontje kelwin is 13 maand en heeft ook al sinds zijn geboorte berg. ik kreeg ook de tip met vaseline insmeren (cetomacrogol) en een paar uur daarna de haren wassen. en dan de hoofdhuid masseren zodat het los laat.
eerst hielp het maar daarna heb ik het gewoon zo gelaten en maar rustig afgewacht. en nu heeft hij het nog maar aan 1 kant en elke keer laat er weer wat los. dus het is nu aan het verdwijnen.
overigens hoorde ik van het CB dat het wel tot 1,5 jaar kon duren voordat het weg zou zijn. dus ik denk niet dat het een babykwaaltje is.. ze moeten er gewoon overheen groeien.
succes ermee!! en misschien heb je wat aan mijn tip..

Groetjes, Christien

Jasmijn heeft nu gelukkig al een hele tijd geen berg meer gehad, maar toen ze klein was wel. Als ik haar in bad deed smeerde ik haar hoofd goed in met olie van zwitsal. Dit liet ik een kwartiertje intrekken en dan veegde ik de berg gewoon van haar hoofd met zo'n speciaal babyborsteltje met zachte haren.

Succes.

Liefs Trudi

Terug
Bovenaan