Nu ook hier een flesweigeraar...tips als jullie hebben!

Dag dames,

Zoals de titel al aangeeft wil onze dochter de fles niet meer. Ze heeft altijd prima uit de fles gedronken, maar  sinds we hem in april een poosje  niet meer hebben gegeven (dom dom dom weet ik nu) weigert ze de fles.
Ik doe dus alweer meer dan een maand alle voedingen. Maakt op zich niet zo uit, maar nu begin ik halverwege juli met een nieuwe baan, dus dan moet het wel...

We proberen het meerdere malen per week maar ze wordt erg driftig. We hebben een Tommee Tippee maar dat is schijnbaar niet goed genoeg. Moet ik nu echt haar niets anders geven dan de fles zodat ze vanzelf wel moet? Dat vind ik zo zielig.

Ik hoop zo dat jullie tips hebben!
Alvast bedankt!

Gr Irene

hoi!

erg herkenbaar je verhaal,mijn dochter is van februari en toen ze 5weken oud was begonnen we eens een flesje te proberen...nou zij had daar echt geen zin in!! ze huilde minstens een half uur aan 1stuk, krijsen zelfs...maar wij niet toegeven en als ze dan erg moe was van het huilen dronk ze hem toch...
ik heb op een gegeven moment advies gevraagd aan een lactatiedeskundige en die zei niets te forceren..even huilen mag,maar een half uur was wel te lang....ik had dan het idee;als ik haar na dat half uur toch de borst gaf; zij heeft haar zin dus zo leert ze het nooit!!
maar zij raadde ons aan om ELKE dag 1 fles te geven, op hetzelfde tijdstip op dezelfde manier (houding) en door dezelfde persoon...
dus zo gezegd zo gedaan.....en het werkte (niet gelijk de 1ste dag,maar na een paar dagen) dus ik gaf bv en fles, van lieverlee vaker de fles en ikzelf ook
uiteindelijk ben ik met de bv gestopt want ze kreeg niet genoeg meer, waarschijnlijk door alle stress teruggelopen...maar nu drinkt ze perfect de fles, ze wilde op het laatst zelfs de borst niet meer!! maar dat was goed zo voor mij...
dus hopelijk heb je er wat aan
ik weet hoe moeilijk het kan zijn, maar ze zal er wel aan wennen hoor!!

succes
groetjes
moniek

Hoi,

Mijn zoontje had ook moeite met de overstap van borst naar fles. Wat ik gedaan heb is het volgende: de speen even in wat moedermelk dopen. Ik heb dat maar een paar keer hoeven doen, daarna ging het vanzelf!
Ik hoop dat het bij jou ook werkt.

Groetjes,
Dorien
moeder van Max   (2,5) en Sarah (2 maanden)

Floor wilde ook een tijdje alleen maar borst. Totdat ik weer moest werken..... Ik werd al een beetje wanhopig. Elke keer wanneer mijn man haar de fles wilde geven raakte ze helemaal overstuur. Ik gaf haar toen een keer 1 minuut de borst en daarna de fles erin gepropt. Ze pikte het!!! En sinds die keer gaat het goed, ze krijgt nu 3x per week een fles. Misschien werkt dit bij jullie ook? Succes!
groetjes van Ruth

Dank je wel dames!!

Hier ook heel hard krijsen als ze de fles krijgt, en ook ik moet binnenkort werken dus vandaar de stress...
Ik ga alle tips proberen!
Nogmaals bedankt.

Gr Irene

Hoi Irene,

Heel veel succes ermee! Frusterend, zeker omdat je weet dat ze het kan/kon. Tja, tips heb ik niet, sorry. Maar jij hebt mij wel een tip gegeven, wij gaan blijven oefenen met de fles.  

Hoi!

is het al gelukt? Hier ook een flesweigeraar afgelopen  week... dikke stress want ik ben alweer aan het werk. Altijd goed uit de fles gedronken maar ineens niet meer.  

Van alles geprobeerd, en wat bij ons werkte was haar in de wipstoel zetten en daar voeden, en een andere fles (difrax met een kleine speen). Maar duurde wel een paar dagen  voor we haar weer zover hadden... helemaal opgelucht dat het gelukt is!
groetjes en succes.

Anna

Nou, hier lijkt er verbetering in te zitten...
Ze heeft 's nachts ineens twee keer uit de fles gedronken!!! Mijn partner heeft het gewoon eens geprobeerd toen ze ineens een nachtvoeding wilde (wil ze nog zo nu en dan....) en jawel!!!!
Nu uitbreding naar overdag....
Ook hier noodzaak want ik moet aan het werk.
Ze dronk tot en met vier maanden trouwens prima uit de fles...

Hopelijk is dit het begin.
Gr irene

Terug
Bovenaan