Nu (ook nog) een keelontsteking..

Hai meiden,

Ik ben toch bij de HA geweest met Dylano.. De HA keek in zijn mondje en zag al gelijk dat hij een keelontsteking had.
Wat ik niet begrijp is dat de HA van gister dat niet heeft gezien, maar goed.. Das een ander verhaal.

Dylano wilt niet eten en drinken. Eten is prima, maar dinken niet. Vanaf vanmorgen 11.15 heeft hij nix meer op.. Tuurlijk kan hij nog (makkelijk) zonder, maar hoelang mag hij zonder vocht?
Ik krijg de AB er ook niet in bij hem.. T smaakt voor geen kanten.
Heb t al met yoghurt geprobeerd, en met een hoop ranja, en niet te vergeten.. IJS!! Maar hij hoeft gwn helemaal nix.

Ik ben toch al een paniekzaaier wbt mn kids.. Dus vraag ik jullie om advies..
Wanneer moeten we aan de bel gaan trekken?
Als hij plasluiers minder worden, en als zijn urine geel gaat worden??

Liefs Deb.

Hoi Debbie,

Uit eigen ervaring weet ik dat je inderdaad de plasluiers in de gaten moet houden. Als dat minder wordt is het niet goed. Waar je ook op kunt letten (tip van de kinderarts) is als hij met het huilen nog tranen heeft dan is hij niet uitgedroogd. Klinkt logisch maar je moet er maar op komen.

Verder werkt het bij maaike altijd goed als je de ORS met wat diaran aanmaakt (ook tip uit het ziekenhuis) hierdoor smaakt de ORS (Tegen uitdroging) minder bitter en krijgen ze toch alle goede voedingsstoffen binnen.

En wat wij te horen krijgen in het ziekenhuis is: BIJ TWIJFEL BELLEN EN LANGSKOMEN OP DE HUISARTSPOST.

Ik hoop dat het snel wat beter gaat met Dylano.
Als je nog meer wilt weten vraag dan gerust.

Groetjes
Inge

Hoi Inge,

Thnx voor je reactie!

Dat van dat huilen is een goede tip zeg!! Dat moet je idd maar weten, ookal klinkt het logisch.

Ik heb de hele tijd een beker met drinken (yoghurt met roosvicee en de AB erin) staan, maar tot nu, drinkt hij nog nix.
En ja.. Kan die ORS wel geven, maar dan zou hij eerst moeten drinken ;-)

Liefs Deb

hoi

idd huilen zonder tranen is een teken dat ze zijn uitgedroogt, die tip kregen wij ook vanuit het ziekenhuis mee toen Bram zo ziek was
ook kregen wij de tip om steeds een theelepeltje water te geven, dat is niet veel maar beter iets dan niets, en ook een zakdoek nat maken onder de kraan en daar even zijn lippen mee natmaken en dan even wat druppels vauit de zakdoen laten vallen in zijn mond, zo krijgt ie toch nog iets binnen, eten is idd niet zo belangrijk maar vocht wel natuurlijk en vooral met dit warme weer, en anders gewoon bellen naar de huisarts hoor
succes

liefs ilona

Hoi meiden,

Ja, mijn ouders zeiden net ook: als hij niet normaal wilt drinken, dan maar op de harde manier... Bijv zn neus dichtknijpen, maar dat vind ik ook weer zo cru.
Maar aan de andere kant, hebben we er nix aan als hij met uitdrogingsverschijnselen int ZH komt te liggen.
Zover is het nog niet hoor, maar je gaat er wel aan denken hé?

Liefs Deb.

Hey Debbie,

De antibiotica kun je ook met een spuitje geven. Heb je die niet meegekregen in de apotheek??? Doen wij wel altijd. Klinkt misschien een beetje kindonvriendelijk maar helpt wel. In het spuitje 5ml opzuigen en dan in zijn mondje spuiten. Dan weet je ook zeker dat hij alles op heeft. Anders weet je nooit hoeveel hij op heeft en werkt het niet. Welke antibiotica heb je gekregen??

Succes ermee.

Groetjes Patries

Hoi, wat vervelend zeg, ik hoop dat je mannetje snel opknapt. Is niet leuk als je kleintje zo ziek is.
Toevallig heeft Daniëlle laatst ook een keelontsteking gehad en wilde absolutt niks eten en dronk ook erg weinig. De antibiotica probeerde ik met een spuitje naar binnen te krijgen maar dat ging heel moeilijk. (lees: gevecht!)
Uiteindelijk heeft ze een dikke week niks gegeten, maar de dokter zei dat dat niet zo erg was. Uiteindelijk weer opgeknapt, maar wat vond ik het zielig om haar zo ziek te zien.

Nou heel veel sterkte en bij twijfel altijd de dokter bellen hoor daar zijn ze voor!

Groetjes van Sonja

Hoi meiden,

Het gaat inmiddels een stuk beter met Dylano. Hij heeft een ijsje op, en heeft wat van Sylvan's prakkie op ;-)

Toevallig hebben we Dylano net een zetpil gegeven.. Hij werd wakker, en je hoorde duidelijk dat hij keelpijn had. Dit is de 1e zetpil die hij heeft gehad, na het ZH.
Het ging eigenljk wel goed.. Hij moest wel ff huilen, maar we hebben hem erger gehoord, en toen heeft hij er uiteindelijk nog geen gehad.
Ons voordeel was wel, dat hij tuurlijk heel slaperig was nog, dus dat hij het eigenlijk nie zo in de gaten had, dat hij er 1tje zou krijgen.
Dit zal hem zeker gaan helpen.. Ben toch een voorstander van zetpil.. Mijn ervaringen zijn daar beter mee, als andere paracetamol.

Zijn AB is echt een drama.. Hebben het idd met een spuitje gedaan, maar de 1e x ging al mis :-S
En de 2e x ging het er dan wel in, maar is hij een kwartier van slag af geweest. Deed echt veel pijn hem zo te moeten zien..

Sonja.. Heeft Danielle uieindelijk wel haar AB binnen gekregen??

Liefs Deb.

Terug
Bovenaan