Nu toch onderzoeken nodig

Hoi,

Vandaag bij de gyn. geweest. Zit in 4e ronde Clomid, nu 100mg. Heb in de loop der jaren 4 vroege miskramen gehad maar ook 2 goede zwangerschappen (we hebben 1 gezonde dochter, onze zoon is na een week overleden in 2009). Omdat het bij ons dus wel kon zeiden ze dat onderzoeken geen zin had maar mijn huidige gyn. denkt daar anders over; dus nu is mijn man aan de beurt... binnen een week of 2-3 wordt zijn zaad onderzocht en wordt er een samenlevingstest gedaan.
Goed, wel spannend want stel nou dat blijkt dat we ontzettend veel geluk hebben gehad?
Nog maar even niet aan denken, wordt vervolgd.

Liefs,
Maaike

Hoi Maaike,

Wat spannend allemaal..

Wij hebben ook 1 miskraam gehad (na 10 maanden proberen) en daarna was ik binnen 4 maanden zwanger van onze dochter. (bijna 4 jaar)
(Hoe oud is jullie dochter?)
Nu alweer 2 jaar aant proberen, wij hebben ook onderzoeken gehad, nadat ze eerst zeiden 'jullie kunnen toch zwanger worden..'
Bij mijn man kwam eruit dat hij best wel verminderd vruchtbaar is. Zelf heb ik ook onderzoeken (gehad), zoals (GIS)echo en volgende week een diagnostische hystereoscopie. Waarschijnlijk zit er een poliep en vleesboom in mijn baarmoeder.

Wij kunnen ook maar niet begrijpen dat we toendertijd binnen een paar maanden 2 keer zwanger waren.. En heb je vragen zoals 'waarom is het zaad nu zo slecht, zou dat toen ook al zo geweest zijn'? en 'had ik toen ook al die poliep', zijn dit nu de oorzaken van het uitblijven, of??
Of inderdaad, zoals jij zegt... hebben we toen geluk gehad en gaat het nu niet meer lukken??

Maar ook al zou er bij jullie uitkomen dat je man verminderd vruchtbaar is, de kans blijft er zeker wel, zeiden ze bij ons ook!! En/of mogelijk functioneert er bij jou ook iets niet helemaal goed, maar bij de vrouw is dat toch vaak makkelijker te verhelpen...

Sterkte met de onderzoeken!!

Groetjes

Terug
Bovenaan