Nu we het toch over fietsjes hebben ....

Hoi meiden!

Ik was van plan om een kinderfietsje met die zijwieltjes aan beide kanten voor Tara's tweede verjaardag (6 mei) te gaan kopen.
Weet iemand of kindjes vanaf 2 jaar er al op kunnen fietsen?
Ik was laatst in een fietsenwinkel en zag een hele mooie, roze kinderfietsje staan. De verkoper vertelde me dat het voor kinderen vanaf 2 jaar is, 'maar zij is er nog te klein voor', zei hij, wijzend naar Tara. Nu is Tara van zichzelf inderdaad niet zo groot, dat weet ik. En ik zag de andere topics over de Puky driewielers. Is een driewieler dan toch beter voor de leeftijd van 2 jaar? Is een driewieler niet meer voor kindjes vanaf 1 jaar? Zal het er dan niet ehm ..... raar(?) uitzien als Tara voor haar tweede verjaardag een driewielier krijgt? Dit vraag ik meer, omdat een kennis van me haar dochter voor haar eerste verjaardag al een driewieler gaf en voor haar tweede verjaardag een oplaadbare auto die rijdt op accu. Wat vinden jullie?

Groetjes,
Shivana

Lastige vraag....  

Ik weet wel dat Jennifer nog niet zelf op de driewieler fietst, maar zich laat duwen!!
In eerste instantie vond ik het ook wel leuk een fietsje (vooral die roze, prachtig word ik  ook echt hebberig van..hahah)  maar later zat ik te denken dat ze er voorlopig toch nog niet zelf op gaat fietsen...

Het enige voordeel van een driewieler op een  fiets met zijwieltjes is denk ik die duwstang en die kun je er ook weer vanaf halen. Als je je dochter moet duwen op de gewone fiets krijg je al snel last van je rug!!!

Mijn neefje heeft op z'n 2e verjaardag een echt coole loopfiets gekregen en dat vindt hij echt heel erg leuk....
Je hebt ze ook van Sesamstraat.

Je begrijpt uit mijn verhaal dat ik er ook nog niet uit ben... maar wij hebben dan al een driewieler.
Ben benieuwd naar de andere reacties..

gr. ilone
Jennifer 19 mnd

Waarom zou je niet voor een driewieler gaan? Feline heeft er vorig jaar al 1 gekregen, maar ze kan er nog niet zelfstandig op fietsen.
Dit jaar wil ik voor iets van een speelhuisje of zo kijken.

groetjes Maris

ik zou voor de 3-wieler gaan, hahahaha heb dr zelf 1 gekocht gisteren maar op de doos staat vanaf 2 jaar.........
zo'n kinderfietsje met zijwieltjes lijkt me ook iets minder stevig dan een 3-wieler, vooral nu ze nog zo klein zijn

liefs ilona

Hai,

De puky's zijn vanaf 2 jaar. Mette is 20 maanden en zit er goed op. Ze fietst nog niet maar vind het geweldig als we haar duwen met de duwstang. Nadeel van 3 wielers is dat ze met 3/3,5 echt wel klaar zijn ermee. Als ze op hun 4e naar school gaan is een driewieler al helemaal niet stoer. Daarom hebben wij een 2e hands puky op mp gekocht (ziet er mooi uit nog) en krijgt Mette waarschijnlijk voor haar 3e verjaardag een fiets met zijwieltjes.

gr.ing

Terug
Bovenaan