Nu weer een blaasontsteking.... je wordt er toch gek van al die kwalen...

A

Anoniem

Guest
Het lijkt wel of alle kwaaltjes richting mij  zijn gekomen. Ik had al heel de week een beetje vage last van mijn buik en bij het plassen. Ik dacht eerst zal nog wel van het tennissen zijn van afgelopen weekend. Niet dus! Vanmorgen deed het echt gruwelijk pijn en ik heb er vanacht weer  zo slecht door geslapen... Ik vanmorgen de huisarts gebeld en die zei kom maar eens even een plasje inleveren. Ach ja een prikje hier een potje daar. Ik ben net zo'n uitgifte loket de laatste weken haha. Bleek al meteen dat ik een infectie had. Ik mag over een uur mijn recept ophalen.
Heeft iemand van jullie al een blaasontsteking gehad en hoe lang duurde het voordat het weg was? Ik hoop snel dit is namelijk niet fijn!

Miranda, 12 wkn zwanger van de eerste

hoi Miranda,
als je een antibioticakuurtje voorgeschreven hebt gekregen van de huisarts, dan zul je hopelijk vanavond al van de ergste pijn af zijn. Vaak binnen 24 uur zijn de ergste klachten verdwenen, maar je moet wel de kuur afmaken!
Ik heb vroeger zeer vaak blaasontsteking gehad, dus ik weet hoe naar je je nu voelt. Drink vooral heel veel, zodra je blijft plassen.
beterschap,
yvette

Hoi Miranda,

Nou, ik kan met je meepraten hoor. Ik loop al weken met een blaasontsteking en na 2 antibioticakuurtjes ben ik er nog niet vanaf.
Maar omdat het aantal bacterieën nu zo laag is bij mij, willen ze me niet nog eens medicijnen gaan voorschrijven.
Het schijnt dat je tijdens je zwangerschap veel vatbaarder bent voor een blaasontsteking dus blijf opletten. Laat je urine ook weer even testen als je kuurtje voorbij is. Bij mij ging het namelijk tijdens de kuur wel goed maar daarna kwamen de symptomen net zo hard weer terug!
Ik drink me nu scheef aan cranberrysap en citroensap. Dat schijnt ook wel te helpen. Ik hoop dat ik er binnenkort wel helemaal vanaf ben want het is geen pretje zo.
Kan nergens heen want het lukt me maar een half uurtje in de auto te zitten en als ik veel loop, gaat heel mijn buik ervan samentrekken.
Maar goed, ik zit bijna aan de 29 weken dus ik ben al aardig op weg!

Heel veel succes!

Groetjes,
Maike

Terug
Bovenaan