NU willen we het WEL weten...

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal!!

Ik ben zwanger van mijn tweede kindje. Bij ons eerste kindje wilden we absoluut niet weten of het jongentje of een meisje was. Maar in tegenstelling tot toen, willen we het deze keer wel graag weten.
Maar wanneer kan   de verloskundige dit zien en is dit ook goed na te gaan op een "gewone echo" of moeten we dan echt een 3-D echo laten maken (dat willen we eigenlijk niet).
Heeft iemand ervaring hiermee??

Marieke

Meeste echo-bureau's kunnen het zien vanaf een week of 20.

Groet Xanthe

Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap.
Wij wilden het de eerste keer ook niet weten, maar nu juist wel. Bij de 20 weken echo konden we heel goed zien dat het een jongetje wordt. Maar het ligt er wel aan hoe het kindje ligt. Ik hoop dat het bij jullie ook goed te zien is.

Liefs Maria
35w6d zwanger van 2e zoontje!

bij de 1e wilde ik het ook absoluut niet weten..we hadden een 3d echo en dan is er nog weinig verassing aan. zo duidelijk kon je het koppie toen al zien. maar nu zit ik ook te twijfelen. wil het eigenlijk wel graag weten.maar manlief niet. ik ben nog al een kletskous(geen roddeltante hoor!) weet nietr of het slim is dat ik het dan wel weet.....

hoi hoi
nou bij de eerste wilde mijn man en ik het ook niet weten maar had ik zelf z`n sterk gevoel dat het een jongen werd (en dat werdt het ook). maar nu bij de tweede wil ik het ook wel graag weten.heb nu niet z`n gevoel als de vorige keer weet het nou echt niet . hoop dat de verloskundige het gewoon kan zien met 20 weken .maar moet nog even wachten ben vandaag 11en een halve week.

Hallo,
Tegenwoordig kan je er voor kiezen om bij 20 weken een screeningsecho te laten maken, de verlos geeft je aan dat je dan een afspraak moet maken in het ziekenhuis. Zo een echo doen ze om te controleren of alles goed is met je kindje en dan kan je ook gelijk zien of het een jongen of meisje   word. succes ermee
xxx Debora

Hallo meiden,

Ik heb van mijn verloskundige begrepen dat de 20 weken echo alleen puur
gaat om te kijken of het kindje in orde is en er dus wel of geen
afwijkingen e.d zijn. Dus niet naar geslacht. Het is tenslotte geen
pretecho. Dat vertelde ze aan mij.

Wij hebben bij de eerste een pretecho laten doen bij ongeveer 23 weken.
Ook dan wordt er wel gekeken naar of alles goed is met de baby maar nu
wordt er ook echt gezocht naar wat het geslacht is als je dat wilt
teminste.

Groetjes Angel

volgens mij is het tegenwoordig standaard dat je met 20 weken een echo krijgt, die voornamelijk is bedoeld om te kijken of je kindje gezond is. Als je een aardige echoscopiste hebt die wil wel kijken naar het geslacht maar soms kunnen ze het ook niet goed zien.
bij ons zeiden ze meteen dat het daar niet om draait bij een 20 wekenecho maar als ze het kon zien wilde ze dit wel aan ons vertellen mits we het wilde weten natuurlijk. groetjes wilma29

Terug
Bovenaan