Nu zwanger (proberen) te worden?

Hallo allemaal, Ik ben Mar, 24 jaar oud, al 8 jaar gelukkig met mijn vriend (waarvan we 5 jaar samenwonen).

We willen allebei erg graag kinderen.
Ik denk er al een behoorlijke tijd over na. Ik zou echt a la minute willen stoppen met de pil, maar hoe weet je nou of dit het goeie moment is? Hoe weet je of je het aankan, of je het financieel redt?? Ik heb behoorlijk wat berekeningen gemaakt en in theorie zouden we rond moet kunnen komen als ik minder zou gaan werken, maar zou het in de praktijk ook lukken? Daarnaast is de economie erg slecht, wat als onze banen op het spel komen te staan? Ik heb een leuk huis, nog 2 slaapkamers over, dus de ruimte is er. Verder heb ik een moeder, schoonmoeder en acht schoon-zussen, die zich allemaal hebben aangeboden als oppas indien dat nodig is. In principe zijn we er dus klaar voor.

En toch twijfel ik..

Welke overwegingen hebben jullie gemaakt en hoe hebben jullie de beslissing uiteindelijk genomen?

Groetjes Mar

Hoi Mar,

Ik vind het altijd prettig om te horen dat mensen net zo'n tic hebben als ik: blijven twijfelen! Ik heb er geloof ik een half jaar over gedaan om uit te vogelen dat ik echt graag NU een kindje wil proberen te maken. Mijn vriend was daar met een paar weken al uit. Ik ben inderdaad ook blijven rekenen, maar uiteindelijk dacht ik: Nee, stop met malen, we willen dit allebei graag dan moeten we er ook voor gaan. Weet je wat echt de doorslag gaf? Ik liep langs het kinderdagverblijf hier in de buurt, en een kindje daar riep spontaan naar me: Mama! Toen was ik om!

Succes met jullie beslissing en hou vooral rekening met wat je gevoel zegt.

liefs kiki

wat ben ik dan makkelijk vergeleken bij jullie. Ik had zoiets van ik wil een kindje dus ik stop met de pil, wel na overleg met mijn vriend hoor. Maar ik heb zoiets van we zien wel hoe het loopt. Ik kan mij nu al wel druk gaan maken over dat soort dingen maar daar heb ik dus niets aan misschien wel heel nuchter gedacht maar ja je kunt nu eenmaal niet alles tot in de puntjes plannen.
liefs nicole

Hoi,

Dat wij net de beslissing gemaakt hadden om ervoor te gaan was ik ook flink aan het twijfelen hoor!! Ik heb bijvoorbeeld (nog) geen vaste baan en werk als inval op een k.d.v!! Maar mijn twijfel is als sneeuw voor de zon verdwenen hoor!! Mijn kinderwens is nu zo enorm groot geworden dat ik nergens meer over twijfel wat er ook gebeurt!! Als je een tijdje verder bent verdwijnt die twijfel en wordt het verlangen naar een kindje alsmaar heftiger!! En ik weet zeker alles komt goed!!!!

Liefs moi xxx

heel normaal dat je je dat allemaal afvraagt, ook ik twijfel zelfs nu nog wel eens hoe we het allemaal moeten redden. Ons kindje is nu 4 mnd oud. maar ach, het zal financieel niet altijd makkelijk zijn, maar geloof me als je de big smile van je kindje ziet 's ochtends als je hem/haar uit bed komt halen, daar kan echt niets tegenop hoor. bovendien zijn er dan altijd wel redenen om niet voor een kind te kiezen.
Het is een groot kadoo als je uberhaubt een kindje MAG krijgen vind ik.

groetjes sandra

hoi hoi er zijn altijd dingen waarvan je denkt ja het komt nu niet uit maar zo kan je ze nooit nemen ik heb geen vaste baan ik had wel een vaste baan ,gaat het bedrijf failiet dus zo zie je maar je hebt nooit zekerheid en ik heb zoiets ik heb het er voor over mocht mijn contrackt niet verlengd worden tegen die tijd jammer dan daar kom je ook wel uit en ik vindt persoonlijk je kan het zelf zo duur maken als je wil je hebt ook hele leuke baby kleertjes bijv bij hams textiel en als je dat soort moedergevoel niet meer kwijt raakt dan ben je er aan toe tuurlijk denk ik ook wel is o god hoe ga ik dat doen maar ik ga me daar niet druk over maken als een ander het kan kan ik het ook gr manuela

OOk ik heb wel eens twijfels. Ben ik niet te jong (25, vriend 30), kan ik het wel allemaal aan m.b.t. de financieen, planning, slaaptekort, enz. Maar het gevoel van moeder willen worden is ook wel heel erg sterk waardoor we toch besloten hebben met de pil te stoppen en om ervoor te gaan. We wachten dus wel af. Heel spannend allemaal. Kleine tip: Loop eens de Prenatal binnen en laat je inspireren door babykleertjes, maxicosies en dikke buiken. Bij mij beginnen de kriebels dan extra te komen! succes en groeten.

Hoi,
Ik sluit me helemaal bij Manuela aan. Mijn vriend en ik hadden een ideaal uitgangs punt. allebeie een vatse baan en een huis zoals wij het graag willen. Twee maanden bezig en gisteren krijgt hij te horen dat hij is ontsalegen wegen bedrijfseconomische redenen. Weg baan.
Ik zit nu in mijn 2de ronde op cyclus dag 30 en nog geen ongi te bekennen. Mocht het zo zijn dan gaan we ervoor maar het staat gezien het toekopmstperspectief wel in een iets ander daglicht dan dinsdag.
Mocht het deze maand niet zo zijn dan doen we even rustig aan om in te schatten hoe onze financiele positie wordt.
Ik zou je willen adviseren om dat beeld helder te hebben en waar twee kunnen eten eten er ook drie!

Succes Eef

Terug
Bovenaan