NUB - echo bij 11w2d

<p>Hoi lieve mama’s,</p><p>Ik ben net als vele andere mama to be’s heel erg benieuwd naar het geslacht van ons kindje. Gezondheid is het allerbelangrijkste natuurlijk, maar ben stiekem toch wel erg nieuwsgierig. Omdat de pretecho’s voorlopig niet doorgaan waag ik hier een gokje: wat denken jullie op basis van deze echo met 11 weken en 2 dagen? Of ben ik echt nog te vroeg? </p>

Ah wat spannend hè! Ik ben nu 14.4 en inderdaad ook geen pretecho voor ons, wij krijgen vandaag gelukkig wel de babywatcher binnen! Nu is de kwaliteit daarvan lang niet zo goed als een 'echte echo', dus hoewel ik het stiekem wel hoop ga ik er niet van uit dat we daarmee het geslacht kunnen gaan gokken ;) 
Mijn laatste echo was met 11.4, dus ik zat met dezelfde vraag! Je kon, net als bij jou, duidelijk de NUB zien. Maar toen ik hem deelde op de NUB pagina op facebook (zoek maar op NUB theorie) kreeg ik dezelfde reacties: te vroeg om echt wat te zeggen. In week 12 gebeurt er namelijk vanalles met de NUB wat de uiteindelijke stand en dus uitkomst bepaald. 
Zo vroeg lijken het vaker meisjes, maar de NUB kan dus nog van positie veranderen waardoor het echte geslacht dus een jongetje is. 
Toen ben ik een speurtocht begonnen naar de Ramzi Theory (ja ja, tijd te veel en nieuwsgierig zijn.. dan krijg je dit haha) maar daar werd ik niet heel erg wijzer van. Mijn echo van 6.4 lijkt ook niet echt op de andere voorbeeld echo's dus ja, afwachten maar :) 

Helaas te vroeg inderdaad. En zelfs met 12 weken door een expert maar 75% betrouwbaar. Krijg je nog een echo of duurt dat nu nog even? Er zijn nog wel enkele zzp echocentra die geopend zijn. Al weet ik niet of het na het advies van gisteren ook nog zo is. 
Ramzi heb ik ook geprobeerd maar omdat je niet weet (ik in elk geval niet) of het beeld van de vlk gespiegeld is had dat eigenlijk geen zin.
Na 13 weken had ik gelukkig ook een echo waar de Nub op te zien was en klopte de uitslag die ik van anderen kreeg met de geslachtsecho enkele weken erna. Verder heb ik de bakingsoda-test en een test met naald en draad maar gedaan, just for fun en.. het klopte! ??

Aaah ja, ik heb een vaginale echo gehad, die zijn niet gespiegeld (is mij verteld haha). 
Maar mijn baarmoeder was geen mooi rondje, maar een vrij grote ovaal die horizontaal lag zeg maar. En dan het vruchtje links, dichtbij mijn baarmoederwand en dan rechts het dooierzakje in de grote lege ruimte :') Maar goed, geen IDEE op zo'n echo hoe je nou je placenta kan herkennen. 
Ach, ben allang blij dat ik komende week thuis zelf kan gluren

Ik zou zeggen meisje! Maar het is nog wel echt te vroeg.

maaaar ik liet ook veel mensen waaronder de zogenaamde nub experts kijken naar mijn 12 weken echo foto.

iedereeeen zei meisje !

4 weken later 16 wkn echo!
mevrouw ik zie daar een duidelijke piemel!

waaah hartstikke leuk! Maar wij moesten toch wel echt ff omschakelen want mijn hoofd stond al 4 weken in meisjes stand zo gek haha dus laat je niet gek maken ?

Terug
Bovenaan