NUB theorie; wat denken jullie?

<p>Hoi hoi! </p><p>Volgende week hebben we een extra echo voor de geslachtsbepaling staan. Ik ben zó benieuwd wat het wordt! Heb overigens geen voorkeur voor een jongen of meisje en heb ook geen voorgevoel wat het gaat worden.. maar ben wel gewoon enorm benieuwd dus! :). <br /><br />Wat denken jullie dat het wordt? Mijn echofoto staat hier: </p><p>
mtspy1i5bv6.jpg
</p><p>De foto is alweer vier weken oud. Op de foto staat dat ik ruim 14 weken ben, dat klopt niet.. dat moet 11 weken zijn. :) Ik weet dat het erg vroeg is voor de NUB theorie, maar toch leuk om te gissen! </p>

Bij 11 weken had onze dochter een behoorlijke bobbel tussen de benen (makkelijk aan te zien voor een balzak). Er was even twijfel of het het een jongen zou kunnen zijn. Maar het schijnt dat jongens en meiden allebei eenzelfde zogeheten 'genitale knobbel' hebben rond die termijn en het geslacht zich daarna pas duidelijk gaat differentieren.
Ik geloof daarom zelf niet in voorspellingen voor de 15 weken en vindt de NUB zeer onbetrouwbaar in aflezen/interpretatie ed. Omdat het 50% kans is om het goed te hebben, is het (wanneer latere echo en NUB hetzelfde geslacht uitwijzen) snel dat mensen zeggen 'het klopte met de NUB'.Terwijl die misschien helemaal niet zo duidelijk was. Ook zelfs echo's met 16 weken kunnen er nog naast zitten.
Maar ik snap je nieuwsgierigheid zeker wel hoor!

Bij ons werd er "gegokt" door de gynaecologe op 12 weken en klopte hoor ;-). Ze baseerde zich hiervoor ook op de NUB.

Mijn verloskundige zei dat de NUB nog niet eens voor 25% betrouwbaar is, en dat het echt nattevingerwerk is vaak. Veel plezier bij jullie echo! 

Mijn verloskundige zei dat de NUB nog niet eens voor 25% betrouwbaar is, en dat het echt nattevingerwerk is vaak. Veel plezier bij jullie echo! 

Terug
Bovenaan