Nuchter bloed prikken?

Er is vast nog niemand aanwezig op het forum op zo'n vroeg tijdstip, maar toch doe ik een poging...Ik moet zometeen bloed laten prikken (suiker etc.) en weet niet meer of ik daarvoor nuchter moet zijn. Volgens mij was dat jaren geleden wel het geval, maar de laatste keer niet. Nou ja, anders neem ik maar het zekere voor het onzekere.
Groetjes!

Hi,

ik ben waarschijnlijk te laat, maar om voor je suiker te laten testen hoef je niet nuchter te zijn, dat is m.b.v. techniek van vandaag niet meer nodig (ben vorige week zelf ook geweest i.v.m. verhoogd risico op zwangerschapssuiker, erg spannende tijd dus!)

Gr!

Bedankt voor jullie reacties! Ik hoefde idd niet nuchter te zijn, dus ik hoefde mij niet schuldig te voelen over het glaasje jus. Dat werd trouwens wel weer afgeschraft met maagzuur. Bah!

Voor mama2009: ik hoop dat je geen zwangersschapssuiker hebt. Dan kun je een kanjer van een baby krijgen toch? Onze kinderen wogen bij de geboorte 4370/4270 gram en dat is groot genoeg ;-).

Groetjes

Tja, dacht al dat ik te laat was met de tip

Moet laten testen omdat m'n zusje diabetes heeft (gekregen op 8-jarige leeftijd, dus het zit in de genen), hoop echt dat de test negatief is!

Klopt; omdat je alvleesklier de suiker uit je voedsel niet goed genoeg omzet, gaat dat allemaal naar je baby toe die daardoor veel te snel groeit. Resultaat; een minireusje met ook nog eens een verhoogd risico om op latere leeftijd (of gelijk) diabetes te krijgen.
Daarnaast bestaat de kans dat de diabetes na je zwangerschap niet meer weggaat; ook niet echt fijn!
Nja; hopen maar dat het meevalt!  

Bij jou nog een bepaalde reden waarom je moest testen?

Nee, voor mij geen medische aanleiding. Ze doen het hier standaard aan het begin en tegen het einde van de zwangerschap.

Wanneer krijg je de uitslag? Ik zou woensdag al kunnen bellen voor de uitslag. Gek hè dat het zo kan verschillen per regio. Ik duim voor je...

Hoi,

ik ben vanmorgen toevallig ook wezen prikken voor hB en bloedsuiker. Ik moest wel nuchter en dat heb ik geweten!
De kleine had duidelijk honger, want ik werd bont en blauw geschopt in de wachtkamer. Tijdens het prikken helemaal week in mijn buik, dus was blij dat ik iets te eten in mijn tas had! Ook als reactie daarop weer een heel feest in mijn buik, nu wel "vriendelijker" dus beetje meer zachte klopjes en schopjes ipv het aandacht vragen van een kwartier ervoor!
Bij mij is de uitslag binnen een paar dagen bekend bij de vk en als alles goed is, dan hoor ik niks, als er wat mis is, dan krijg ik telefoon van de vk!
Dus ja, ik denk dat het idd overal weer anders is, maar dat hoeft voor zoiets als een bloeduitslag niet uit te maken!

Ik ben nu 28wk3dgn zwanger van de eerste!

groetjes
Saskia

hoihoi,

deze reactie is zoiezo veel te laat, maar ik heb voor 1,5 week terug geprikt op suiker, ik moest eerst 8 uur nuchter toen 10 uur na het ontbijt, daarna weer om 11 uur en 13 uur na de lunch, bij mij bleek het dus niet helemaal goed en vooral na het ontbijt was de waarde veel te hoog, heb nu een dieet gekregen en moet vrijdag weer opnieuw prikken, ben wel benieuwd of het goed gaat zo!!

jullie succes en hoop dat alles verder goed is,

groetjes susanne

Terug
Bovenaan