nuchtere glucose

Hoi,

Zojuist werd ik gebeld dat bij mijn bloedtest (gedaan vanwege rhesusfactor) vorige week mijn glucosegehalte te hoog was, namelijk 6,6 terwijl het max 6,1 mag zijn. Ze zei dat het niks was om me zorgen over te maken voorlopig, maar ik moet wel terug voor een nuchtere glucosetest.
Heeft iemand hier ervaring mee? Hoef ik me inderdaad helemaal geen zorgen te maken en hoe zit dat met die test?

Groetjes!

hee

vervellende zo een belletje... wij zwanger gaan onze toch al snel zorgen maken...

heb er zelf geen ervaring mee... heb wel laats een test moeten doen voor glucose... heb niks gehoord dus ga er van uit dat het goed was...

ik moest 3 keer laten prikken waar van de eerste nuchter, eentje twee uur na de ontbijt en eentje twee uur na de lunch
was een prikje in je vinger... vond het wel gemene prikjes in vergeleken met die in je arm...

weet niet zeker zo ze de zelfde bedoelen...

succes

Volgens mij heb je bij zwangerschapsdiabetes veel klachten, vooral dorst en veel plassen, als je dat niet hebt, hoef je je denk ik geen zorgen te maken. Glucose kan wel wat schommelen, dan hoef je niet gelijk wat te hebben hoor! Vast gewoon even een testje voor de zekerheid.
Succes er mee!

Als je niks hoort zal het wel goed zijn ;)
Weet ook niet of het dezelfde test is, ze heeft informatie + formulier klaar gelegd bij de praktijk, dus die moet ik nog ophalen, daar staat meer in.
hopelijk kan ik er na mijn werk nog even langs...

Ik moet vrijdag ook zo'n test doen.
Ook bij mij was de suiker 6,6. Nu komt er in mijn familie heel veel diabetes voor en volgens mij is 6,6 absoluut niet erg hoog.
Maar ja, het is net boven de grens.

Ik moet vrijdag nuchter prikken, dan een suikerdrankje drinken, 2 uur wachten en dan nog eens prikken.
Zo kunnen ze kijken hoe je lichaam op suikers regeert.

Het is alleen bij zwangerschapssuiker juist zo dat je geen symptomen voelt. Daarom houden ze het goed in de gaten. Als het echt suiker is krijg je een dieet. Het grootste probleem is dat de baby dan te hard groeit, wat voor de bevalling niet handig is. Verder is het voor jullie beiden beter on de suiker laag te houden.

Succes ermee!

Terug
Bovenaan