Nummer 2 komt niet zo snel als gehoopt

Ben ondertussen en trotse mama van een dochtertje van 20 maanden ( hierover hebben we 7 rondes gedaan, wat ik toen al erg lang vond). Nu zitten we al in ronde 10 en het wil maar niet lukken. Ik begin me toch zorgen te maken dat het niet meer zal lukken omdat ze me vroeger gezegd hebben dat zwanger worden voor mij niet zo vanzelfsprekend zou zijn. Maar als je het geluk heb om al 1 kindje te hebben, mag je toch niet klagen. Ik heb lang getwijfeld om een berichtje op deze site te plaatsten omdat ik niemand tegen de kop wil lopen. Als mijn vriend voorstelt om verder te gaan; zie ik dit niet zitten. Ik ben bang dat ik negative reacties krijg, of te horen krijg dat het nooit meer zal lukken. Wat denken jullie? Groetjes Natje

Hoi Natje,

Natuurlijk mag jij hier ook gewoon je verhaal kwijt, wij steunen elkaar zo veel mogelijk. Ik ben zelf ook bezig om zwanger te worden van een tweede kindje wij hebben ook al het geluk dat wij nu al een dochtertje hebben en zij is alweer 4 jaar, en we zijn nu al drie jaar bezig voor een tweede, ik ben nu 37 jaar en dan gaat het ook niet meer zo snel om zwanger te raken. Maar ik geef zeker niet de hoop op. Ik zal als ik jou was je niet al te veel zorgen maken ik begrijp wel dat je na tien maanden ook zo iets hebt van waarom lukt het nu niet het is ook echt een wonder als het lukt en ook een kansberekening omdat je het op de juiste tijdstip moet doen, en dan maar afwachten dat het blijft zitten, ik wil je heel veel sterkte wensen, en we hopen je hier veel te zien, liever niet natuurlijk dat je zo snel mogelijk zwanger wordt maar heb maar een beetje geduld en dan komt het echt wel goed ok.

lfs Mickey

Hoi meiden,

Ik heb een dochter van 6 jaar.. en na ruim 2en een half jaar "klussen" was ik eindelijk zwanger van de tweede. Eigenlijk net op een moment dat ik het uit mijn hoofd had gezet en een eigen bedrijf was begonnen. Nu loop ik inmiddels 10 dagen overtijd van mijn tweede kindje en zit dus op de bevalling te wachten.
Ik wil jullie allemaal succes wensen en ik hoop dat jullie ook allemaal snel zwanger zullen zijn...want echt...de wonderen zijn de wereld nog niet uit. Sterkte allemaal...

Beste Natje,

Uiteraard is iedereen hier welkom! Ik hoop alleen dat je hier niet al te negatieve verhalen leest die je ontmoedigen want dat is natuurlijk niet de bedoeling.
Ik ben in middels 2 jaar bezig en in november tegen alle verwachting in toch zwanger geraakt terwijl wij volgens de arts een hele kleine kans hadden. (helaas werd het en miskraam maar dat was puur toeval) Het kan dus! We zijn nu bezig met IUI.

Je zal hier merken dat 10 maanden echt helemaal niet gek lang is. Slechts 50% wordt zwanger in het eerste jaar dus je bent helemaal geen uitzondering en aangezien je al eens zwanger bent geraakt zou ik echt vertrouwen op je lichaam. Het komt echt goed!
Er zijn maar weinig mensen die binnen de eerste paar maanden zwanger raken. Eigenlijk is jouw situatie helemaal niet anders dan gemiddeld. Het kan bv zijn dat jouw baarmoeder wat verder naar achter ligt waardoor jij net die paar maandjes extra nodig hebt om zwanger te raken. (komt regelmatig voor)

Na die 50% die ik net noemde wordt nog eens 30% (dus totaal 80% in 2 jaar) zwanger in het 2e jaar! Geen reden tot zorg dus.

Maargoed ik kan het nog zo positief voorspiegelen jij baalt er natuurlijk van! Ik hoop dat je toch een beetje positief gestemd bent door onze verhalen!

gr.Inge

Terug
Bovenaan