nut van ovulatietest?

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal!

Ik heb een vraag:
Ik heb een perfect regelmatige cyclus van 27 dagen. Zaad van mijn mijn was goed, zo ook mijn baarmoeder en eierstokken. Toch is het, na al 8 maanden verder, nog steeds niet gelukt om zwanger te worden.

Heeft het zin om ovulatietesten te gebruiken? We klussen tussen de 8e en 16e dag van mijn cyclus om de dag, maar dat mocht dus nog niet baten!

Vroeg het me gewoon af...wie heeft er een antwoord voor mij?

Aan alle zwangeren (tjee, het zijn er weer veel!): VAN HARTE!!!!!

Liefs,

Ginger

Wij werden na 9 maanden gek van het verplicht om de dag doen! Sinds we de ovulatietest gebruiken hoeven we maar 1 dag verplicht te doen en de rest wanneer wij zin hebben. Het is met name een verademing voor onze sexleven geweest. En ik weet nu dat altijd de 14e dag na mijn positieve ovulatietest mij ongi komt. Ook handig, weet ik precies wanneer ik overtijd ben(nooit dus want ben na 14 maanden nog steeds niet zwnager grr).

succes

hoi Ginger,

ik heb 'm nu 1 maand gebruikt en had bij de 2x een positieve test (was het maar een zwangerschapstest :)

Gebruik het samen met temperaturen en ga dit aankomende maand ook doen. Temp verschil kwam trouwens overeen met ovulatietest.

Helaas deze maand nog geen succes, maar je krijgt wel een goed beeld.

Ik heb trouwend gelezen dat het zaad sterk wordt als je 4-6 dagen voor de vruchtbare dag niet klust. Dus stel dag 14 is jouw eisprong, dan misschien klussen op uiterlijk dag 8-10 en dan weer op dag 13-14-15. Ik heb dit ook maar gelezen hoor, dus weet niet of dit correct is. Maar ja, je moet toch verschillende manieren verzinnen. Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Groetjes

Hoi Ginger,

Ik kan je vertellen dat zo'n ovulatie test mij/ons enorm heeft geholpen. De eerste keer gebruikte ik de test om te kijken wanneer mijn eisprong zou zijn en de maand daarop wist ik wanneer ik mogelijk de meeste kans zou maken.
Nu zal je misschien denken waarom 2x??
Dat ga ik je nu vertellen het beste moment om te klussen (onze ervaring)
is net voor, tijdens en net na je eisprong. Het resultaat is gebleken... want ik ben nu 8 weken zwanger.
Ik heb er dus eigenlijk 1 maand overgedaan om zwanger te raken.
...Of zou het dan toch beginners geluk zijn geweest!?
Ik wens je in iedergeval veel klus plezier en heel veel succes.

Groeten, Mimie

He Ginger,

Ik heb ook altijd een regelmatige cyclus gehad. Ben ook aan mezelf gaan twijfelen.
We gebruiken nu ongeveer 4 maanden ovulatie testen. Het wil dus niet zeggen dat je sneller zwanger bent, maar geeft wel goed aan dat je vruchtbaar bent. Ik heb ook zo'n maybe baby en die gaven deze week tegelijk mijn vruchtbaarheid aan, dus het zou moeten kloppen.

Maar goed, we moeten gewoon moed houden en er vanuit gaan dat het een keer gaat lukken !!! We blijven ons best gewoon doen en hopen er weer het beste van.....

Nou, morgen ga ik naar de gyn. Vindt het inderdaad spannend, al heb ik het idee, dat er niet veel staat te gebeuren. Volgens mij gaan de onderzoeken pas later beginnen, maar we zullen het zien. Ik ga morgen ochtend eerst gezellig mijn moeder ophalen en maken er een gezellige dag van en om half drie ga ik naar de gyn.

Nou, ik zie je vrijdag wel weer.
Veel succes en veel liefs Pop

Terug
Bovenaan