Nut van rijstebloempap?

<p>Hoi allemaal,</p><p>Ik lees vanalles over rijstebloem. Het helpt (soms) bij doorslapen of voor het indikken van de voeding.  </p><p>In de adviezen die ik krijg gaat het alleen maar over groente, fruit en op een gegeven moment brood... En dan soms ook juist waarschuwingen voor de arseen in rijst.</p><p>Heeft het nog een algemeen nut dat aan mij voorbij gegaan is? ? Moet iedere baby het krijgen? Bedankt!</p>

De enige reden waarom wij het gingen proberen omdat iedereen er op fora erbij zweert. Wij hebben die rommel meteen de deur uit gedaan want het had nul toegevoegde waarde, was veel gedoe met flesspenen en je moet het volgens het voedingscentrum ook niet dagelijks gebruiken.
Dat kindjes er langer van doorslapen is volgens mij een beetje zoals horoscopen ;)

Mijn dochter heeft het wel gekregen maar mijn zoontje niet bij mijn zoontje zij het consultatie bureau het is alleen voor de calorieën maar hij lag op de +2 lijn dus ik heb het maar niet gegeven ? Mijn zoontje kreeg johannesbrood pitmeel tegen het spugen

Het maakt de melk wat dikker dus soms wat fijner bij een kindje die spuugt. Maar onze kinderen vonden het helemaal niet lekker. Vies dik spul ook! ? Dus je mist niets hoor

Ik heb het nooit gegeven ivm het arseen. Ik heb ook nooit het idee gehad dat mijn zoon het nodig had. Met 6mnd wel havermeel gekocht, maar daar werden we ook niet echt blij van. Hij heeft gewoon melk gekregen en nooit pap of papflessen.

Bij de oudste een weekje geprobeerd in de laatste fles s avonds in de hoop dat ze langer doorsliep. Maar ze sliep er geen minuut langer van. En ze vond het nog vies ook. Gelijk maar weer mee gestopt.
De jongste is nu 6.5 maand. Nooit rijstebloem gegeven en ook geen bambix ofzo. Binnenkort gewoon een boterham als ontbijt, geen bambix-pap ;) 
Ik vind het zeker geen toegevoegde waarde hebben. Bambix (vanaf 6 maanden) is nog wel een fijne tussenoplossing totdat je kindje echt brood gaat eten en het is makkelijk als 'snel ontbijt'.. een papfles bambix gaat sneller dan een boterham haha.
Maar verder.. ze hebben het echt niet nodig, zeker rijstebloem niet!

Wij hadden ergens een pak gratis gekregen, dus ook even geprobeerd. Maar als fles was een gedoe met spenen, met een lepeltje moest meneer t niet hebben, en het had verder totaal geen effect waar dan ook op. Ik heb het uiteindelijk alleen nog gebruikt om af en toe gepureerd fruit wat in te dikken zodat het makkelijker met een lepeltje te geven was.

Terug
Bovenaan