Nutix met 3 maanden?

Hallo mede moeders.
Ik heb een vraag. Mijn zoontje van 3 maanden krijgt volledig bv maar poept maar 1 keer in de week. Ik weet dat dat wel normaal is maar hij heeft twee dagen voor het poepen veelkrampjes en en huilt hij veel.
Verder is het niet zo dat hij verstopt zit. Ik denk dat zijn ontlasting gewoon te weinig volume heeft.
Nu is mijn vraag kan ik 's avonds een bv vevangen door een fles mm met nutrix? Hij is namelijk nog maar drie maanden.
Heeft iemand hier ervaring mee?

Groeten Marieke van Veen
mv Rick en Joost
 
Hoi,

Moedermelk heeft van zichzelf  een licht laxerende werking. Als je iets gaat toevoegen aan de moedermelk (zoals rijstebloem), kan het zijn dat de ontlasting juist dikker wordt, waardoor je kindje waarschijnlijk nog meer last zal krijgen.

Je zou babymassage kunnen proberen? Als je kindje last van krampjes krijgt, kun je het buikje gaan masseren met je vingers (de navel rond, met de klok mee). Je kunt het buikje ook masseren door een scheppende beweging met je handen te maken, vanaf de navel naar onderen toe. Onder de voetjes (in de holletjes) zit een drukpunt waarmee je de darmwerking kunt stimuleren; masseer de holletjes door met je duimen een stevige draaibeweging (met de klok mee) te maken.

Ben je wel eens op www.borstvoedingsforum.nl geweest? Daar tref je vast moeders die door diezelfde fase gaan; contactpersonen van de Vereniging Borstvoeding Natuurlijk en leidsters van Borstvoedingsorganisatie zijn er ook actief. Een aanrader dus, kijk er maar eens!

Veel succes!

Groetjes van Yvonne Z., mv Claudia
 
Hallo,
Bedankt voor jullie reactie.
Het is juist de bedoeling dat de ontlasting wat dikker wordt.
Het is namelijk waterdun wat hij poept. en dat maar 1 keer in de week.
Babymassage probeer ik al ook wanneer hij geen last heeft van zijn buik.

Helpt nog niet voldoende.
Groeten Marieke mv Rick en Joost
 
Terug
Bovenaan