Nutramigen of Pepti?

Wellicht heeft ons zoontje koemelkallergie, maar zijn er mensen die goede cq slechte ervaringen hebben met Nutramigen cq Pepti?
Ons zoontje heeft nu nutramigen maar spuugt dit uit en stikt er zowat in. Zou Pepti beter zijn dan? En wat doe je tegen het spugen en de honger?
Hij is 8 weken en krijgt 150cc om de plusminus 3 uur; langer houdt hij het echt niet uit; hij huilt erg veel en inbakeren helpt niet. Tips????
 
Wat rot dat je zoontje zo moet huilen zeg :-( Ik zou met deze vraag echt naar je huisarts of cb gaan! Zeker in het geval van koemelkallergie zou ik niet zomaar gaan experimenteren met een andere voeding.

Nutramigen is alleen bedoeld voor baby's met een ernstige allergie. In Pepti zijn de eiwitten volgens mij wat minder voorverteerd dan in Nutramigen.

Misschien is het mogelijk je zoontje wat vaker kleine beetjes te geven om het spugen tegen te gaan. En misschien krijgt hij dan ook niet zo snel weer honger. Het schijnt dat die speciale voedingen ook erg vies smaken, dus dat is misschien ook een reden waarom hij het uitspuugt.

Vervelend voor je meid... Heb je erover gedacht om de borstvoeding weer op gang te brengen? In combinatie met een koemelkvrij dieet zou hij het daarop toch goed moeten doen. ´t Is wel zwaar, maar als flesvoeding echt niet gaat...

Groetjes,
Pauline
 
Hoi Diona!

Wat naar dat je zoontje zoveel moet huilen! Ik leef met je mee, ik weet wat het is :-(
Mijn zoontje krijgt ook Nutramigen en dat gaat juist heel goed. Buiten een koemelk allergie heeft hij zware reflux en dat is bij ons de reden van het vele krijsen.

Heb je zelf(of je partner) allergieën dat je zoontje Nutramigen krijgt? Ik zou zeker contact zoeken met je h.a. voor een doorverwijzing naar de kinderarts als het echt koemelkallergie is. In je uppie gaan experimenteren in dit geval lijkt me niet verstandig. Als je zoontje nog allergisch reageert op Nutramigen (wat volgens mij niet heel vaak voorkomt) is er nog Neocate, dat is nog hypo-allergener. Maar voor hetfelfde geld heeft je zoontje last van iets anders, bv. reflux. En dan is het niet verstandig nog allergenere voeding te gaan geven als het niet nodig is.

Sterkte!!
Cornelie
 
Hoi Diona,
Ik herken veel uit je verhaal. Mijn zoontje huilde ook constant, vooral na de voeding. Soms werd hij na ongeveer 1,5 a 2 uur weer krijsend wakker en was hij ongeveer een uur lang niet te troosten. Hij had ook veel last van huidschilfers en rode uitslag. Hij spuugde veel, vaak klonterig. Ik ben met hem naar de huisarts geweest, ook omdat mijn man en ik allebei last van allergie hebben. Ik probeer nu voor 2 weken Nutrilon Pepti en daarna moet ik de gewone weer proberen. Het gaat nu heel goed met Nutrilon Pepti. Het spugen was vanaf het eerste moment al over en de uitslag verdween na een dag al. Alleen die ontlasting gaat nog heel moeizaam en het huilen is nog niet helemaal over, maar het gaat een stuk beter. Ik geef de moed nog niet op, misschien moet het even z'n tijd hebben. Ik zie er alweer tegenop om die gewone voeding weer te geven na 2 weken, maar ja, dat moet om die koemelkallergie te 'bewijzen'. (Je kunt het nl. vergoed krijgen via de verzekering)

Als ik jou was zou ik echt naar de huisarts gaan en je verhaal aan hem voorleggen. Als je zelf of je partner ook allergie hebben, moet je dat zeker aan hem melden, want het is super-erfelijk, zoiets!

Sterkte!
Gr. Lies

 
Hallo allemaal
Dank voor de reacties.
Vlgs.de kinderarts is het geen koemelkallergie (de nutramigen was op haar aanraden overigens) en zij raadt dus gewoon Friso Comfort 1 aan. Dat gaat op zich wel goed nu, maar hij begint inderdaad na 2 uur weer te huilen en is niet te troosten en ook heeft hij rode schilferige uitslag zoals jouw baby, Lies en spuugt ook veel, maar wij zijn niet allergisch. Ik ben wel bij een osteopaat geweest en hij zegt dat het reflux is in combinatie met ernstige darmkrampen.
Dus de vraag blijft nog steeds over op de Pepti of op de comfort blijven?
Hij redt 4 uur dus bij lange na niet qua voeding.
 
Terug
Bovenaan