nutramigen voeding...smerig!!! iemand tips?

A

Anoniem

Guest
hoi,

vandaag voor het eerst een nutramigen voeding gegeven aan puck.
het is alleen zo vreselijk smerig dat het er niet bij d'r in te krijgen is.
normaal was een fles van 180cc binnen 20 minuten op, vandaag maar 30cc gedronken en er een uur (!!) over gedaan. onder luid protest en gehuil ... :(

weet iemand of ik de nutramigen kan/mag mengen met bv zodat ze er langzaam aan kan wennen of heeft iemand tips waardoor het beter gaat??

alvast bedankt!

groetjes,
debby (mv puck 8-6-07)

Hoi Debby,

vies he die voeding. Mijn middelste kindje, Noa, vond het ook zo vreselijk smerig. Ik wilde met 8 maanden de bv gaan afbouwen maar  kon  uiteindelijk pas na 10 maanden stoppen aangezien ze het ook vreselijk vies vond.
Ik heb toen heel langzaam aan de bv met de nutramigen gemengd net zolang tot ze het wel naar binnen kreeg. Daarom blijf ik de jongste nu ook maar zolang mogelijk bv geven zodat we misschien die stin kende troep over kunnen slaan.

Heel veel succes met mengen.

groetjes chimene
mv Levi 12-06-07

Haiii!

Hier het zelfde probleem. Begin nu te twijfelen of ik toch niet op gewone voeding zal over gaan. Die voeding is toch bedoeld als er allergieen in de fam voor komen? Bij ons is dat niet het geval. wel was er een vermoeden dat hij reageert op koemelk. hij had erg veel krampen, wat eczeem tijdens en na  de borstvoeding. Daarom eet ik nu koemelk vrij. Maar volgens mij zit er in die hyp voeding wel koemelk toch? Is het dan niet zo dat mocht hij koemelk allergie hebben, hij dan ook op de hypo voeding zal moeten reageren?
Groetjes ilona

Hoi Ilona,

nutramigen is een speciale voeding die geheel koemelkvrij is en die alleen vergoed wordt bij een bewezen koemelkallergie. De hypoallergene voedingen bevatten inderdaad wel koemelk maar daarbij zijn volgens mij de eiwitketens al wat verkleind zodat de darmpjes het beter kunnen verteren.

groetjes chimene

Hoi Ing,

ik dacht ik haal dit berichtje even voor je omhoog maar bij nader inzien denk ik niet dat er veel voor je instaat waar je wat aan hebt.

Groetjes van marloes

Terug
Bovenaan