Nutramigen

Ik ben op het advies van een osteapaat over gegaan op nutramigen, dit is voor evt. koemelkallergie.
Het werkt super goed, en hebben nu echt een tevreden dochter.

Zijn er meer mensen die dit gebruiken en er ervaringen mee hebben?

Gr.Diane

Heb pas van iemand gehoord die het ook gebruikte, maar ken het niet.
Waarvoor gebruik je het dan precies? Doe je het in eten? Wat is het precies, zeg maar.

Hier nl. ook koemelkallergie, maar heb de diëtiste er niet over gehoord.

Heb pas van iemand gehoord die het ook gebruikte, maar ken het niet.
Waarvoor gebruik je het dan precies? Doe je het in eten? Wat is het precies, zeg maar.

Hier nl. ook koemelkallergie, maar heb de diëtiste er niet over gehoord.

Hi Diane,

Moest je gelijk over op de nutrimigen?
Wij hebben met Isa ook de osteopaat bezocht en die kwam ook met koemelkintolerantie aan zetten. Wij gebruiken al hypo-allergeen, maar nu zijn we over gegaan op de Friso HA Intensief (gelijk aan de Nutrilon Pepti).

Weet je dat je een vergoeding voor deze peperdure voeding kan krijgen? Dan moet je wel een verwijzing hebben van consultatiebureau, (huis)arts of dietiste. Het cb wilde er bij ons niet aan meewerken omdat we buiten hen om zijn gegaan, maar de ha vond het geen enkel probleem een verwijzing te geven. Ze vond wel dat we beter eerst hadden kunnen overleggen voor we gingen switchen, maar nu we voldoende resultaat hadden in 4 dagen werkte ze graag mee.

Alleen heeft onze Isa wel enorme krampen. Daar gaan we nu aan werken.

Gr. Tamara
(februari forum)

ik ook eerst over gegaan op hypo-allergeen en daarna over op nutramigen.
Wat een verschil was het.
We hadden 06 nr van osteopaat en als het niet ging mochten we haar altijd bellen.
Sam was zo aan het krijsen ik had het op een gegeven echt niet meer, zat huilend op de bank toen mijn vriend thuis kwam uit zijn werk. Hij had het met een 1 uur ook wel gezien dus haar toch maar gebeld.
Ze vertelde ons over de nutramigen en dat ze daar heel goede ervaringen mee had. maar ze waarschuwde ons al dat ze het niet zo makkelijk willen geven. wij huisartsenpost gebeld. eerst vriendelijk gevraagd en uiteindelijk op een wat dwingender manier. uiteindelijk toch mogen halen.
Met een paar dagen gelijk al veel verbeteringen.
Echt zielig hoor en kwamen echt een soort kauwgom achtige ontlasting los, van de onverteerde eiwitten.
Bij de huisarts nu een machtiging gekregen die deed helemaal niet moeilijk.
Maar van de week was ik bij het cb. die zijn niet zo van de osteopaten. ze zei niks maar ik zag het aan haar gezicht.
Het is toch belachelijk dat je zelf niet mag bepalen waar je met je kind heen gaat?
Voor de krampjes doen we in iedere fles de inflacol erin. dat werkt goed hoor!

Gr.Diane

Terug
Bovenaan