Nutricia neocate syneo

Hoe doen je kids erop en wat waren hun klachten? Ik krijg vandaag de voeding binnen en ben bang dat het misschien helemaal verkeerd uit pakt omdat ik niks durf te veranderen bij mij dochtertje. Ik ben bang dat ze nog meer last gaat krijgen van haar darmen.
 
Ik heb ervaring met de neocate LCP, hypoallergeen.
Wat zijn je vragen en waarom maak je je zorgen over of dit bij je dochter kan?
Deze voeding wordt alleen op recept voorgeschreven, dus waarschijnlijk heb je een duidelijke oorzaak waarom andere voeding (en met name goedkopere want deze is erg duur en wil de verzekering het liefste niet vergoeden alleen op indicatie).
 
Ik ben bang dat mij dochtertje zijn darmen nog erger over de toeren gaat. Ze is 21 weken en nog steeds heeft ze last van haar darmen en omdat ze halve wegen het flesje niet meer verder wil. Krijst ze alles bij elkaar. Ze heeft in het begin jhpb, pepti, forlax en nexuim gehad. Ook 1 week opname. Ik ben met alles gestopt enkele weken geleden en met aandringen van heb ik nu deze voeding gekregen van ka. Ik heb vermoede koemelkallergie zonder uitslag. Ka blijft zeggen van niet want ze heeft een prikkelbare darm omdat ik het ook heb. Ik heb er niet bij gelaten en wachten nu op een doorverwijzing naar een academische ziekenhuis. Mij dochtertje deed niks meer op forlax dus dan klopt er iets niet. Ze vinden het normaal als een baby 1 of 2x in de week poept. Ja dat kan maar zei heeft heel veel pijn met scheetjes laten en poepen terwijl haar ontlasting zacht is
 
[quote quote=10498738]Hoe doen je kids erop en wat waren hun klachten? Ik krijg vandaag de voeding binnen en ben bang dat het misschien helemaal verkeerd uit pakt omdat ik niks durf te veranderen bij mij dochtertje. Ik ben bang dat ze nog meer last gaat krijgen van haar darmen.[/quote]Mijn kids hadden verschillende klachten. De oudste had echt spugen, krampen, diarree en hele dagen huilen. De jongste die kreeg/ krijgt juist uitslag over haar lichaam, mopperig en pas na een dag spugen en diarree. Nu met neocate geen problemen meer. Ze wilden het allebei vanaf het allereerste moment drinken. Maar ze waren nog wel wat jonger. De oudste die weigerde gewone melk te drinken toen een heel weekend en toen hij vlekken kreeg zijn we meteen op de neocate gezet. Vanaf toen dronk hij zich een slag in de rondte haha. Nu is hij ruim 2 en na provocatie zou hij er tegen moeten kunnen. Maar na 1 dag gewone melk hebben we een kind dat weer buikpijn heeft en is hij niet te genieten. Hij weigert nu ook gewone melk eigenlijk. De jongste hebben we vorige week moeten provoceren en daar hebben we 3 dagen ‘plezier’ van gehad. Nu is ze gelukkig weer een beetje in haar normale doen. Zoals gezegd doen ze het bij mij echt goed op die neocate. Weet trouwens wel dat ze van jbpm ook krampen kunnen krijgen. Die van mij konden niet tegen de jbpm van Kruidvat of nutrilon, alleen de pure variant. Dus die gebruiken we bij mijn jongste nog steeds. Het is echt zoeken hè. Ben benieuwd hoe je dochtertje het gaat doen op de neocate voeding.
 
Je hebt dan inderdaad al veel geprobeerd. Maar zoals al gezegd word zitten er ook wel wat dingen tussen die juist krampjes kunnen veroorzaken.

Mijn dochtertje had vanaf de geboorte hevige uitslag en spugen/reflux. Maar kreeg toen borstvoeding. Nadat ze 4/5 weken was merkte we als ik koemelkproducten nam ze na elke voeding hevige krampjes kreeg en extreem veel aan het huilen was.
Ik ben toen mijn voeding aan gaan passen dit ook aangezien ik zelf als baby ook gediagnosticeerd was met een koemelkallergie.
Hierna ging het aanzienlijk beter. Maar dat we op een gegeven moment overgingen op vaste voeding hierbij weer aanpassing in bereiding dus geen koemelkproducten, aangepast brood (ja ook op de kleinste toevoeging reageerde ze al, dan op een klein stukje brood 3/4 dagen reactie) hierdoor dat we de borstvoeding af gingen bouwen en ze op flesvoeding overging ze neocate kreeg dit ivm bij hevige allergische reacties.
Was in het begin 3/4 borstvoeding, 1/4 neocate (je begrijpt wel waarom als je de melk zelf ruikt/proeft ?) waarna we dit langzaam aan verder op konden bouwen naar volledige melkvoeding.
Op de melkvoeding deed ze het prima! En dronk ze er lustig op los. ?

Daarna wel op advies van de kinderarts met de DAVO melkladder rustig geprobeerd de melkproducten te introduceren. Dit heeft een heel tijd geduurd en veel toch nog met reactie maar nu na 1,5 jaar eindelijk gewone voeding zonder reactie ?
Succes!
 
Terug
Bovenaan